שתף קטע נבחר

ביטוח משלים? קנתה פריזר עם אחריות מורחבת - והמחיר קפץ

אורית הזמינה מקפיא חדש בטלפון וקיבלה הצעה להאריך את תוקף האחריות על המוצר ל-4 שנים ב-199 שקל בלבד. אבל כשהגיע הטכנאי הוא הודיע לה שהשדרוג עולה קרוב ל-1,000 שקל. האם היא שילמה את ההפרש?

בחודש יולי האחרון הזמינה אורית מקפיא (פריזר) מתוצרת ליבהר שמיובא על ידי חברת אלקטרה. את ההזמנה היא ביצעה בטלפון. באותה שיחה הציעה לה נציגת המכירות להאריך את האחריות על המוצר לארבע שנים נוספות, מעבר לשנת האחריות הרגילה שהיא מקבלת עם רכישת המוצר, בעלות של 199 שקל בלבד. נציגת המכירות הוסיפה כי מיד לאחר קבלת המקפיא היא תתקשר אליה ותשלח לה את טופס האחריות המורחבת.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

ספה ב"מבצע חיסול" יקרה ב-500 ש' מהמחיר הרגיל

בת 75 ביטלה את הביטוח - החיובים לא פסקו

כיסא הגלגלים אבד בטיסה, החולה המתינה חודשים למענה

 

"ההטבה הזו שכנעה אותי לקנות את המקפיא, למרות מחירו הגבוה ביחס למותגים אחרים בשוק", מספרת אורית. לדבריה, המקפיא הגיע לביתה ב-23 ביולי ובאותו מעמד השליח הוציא מהבית את המקפיא הישן.

 

אלא שכעבור כמה ימים הגיע טכנאי של חברת פל-רום, הנותנת את שירות האחריות והתיקונים, הפעיל את המכשיר - ואז למרבה הפתעתה של אורית, הציע לה להרחיב את האחריות בסכום של לא פחות מ-956 שקל. "דחיתי את הצעתו ואמרתי לו שקיבלתי הטבה של הרחבת אחריות במחיר של 199 שקל", היא אומרת, "אבל הטכנאי אמר לי שזה לא יכול להיות".

    (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה. מה קרה למחיר הארכת האחריות על המקפיא?(צילום: shutterstock)
 

בנוכחות הטכנאי התקשרה אורית לשירות הלקוחות, ובשיחת הטלפון אישרה נציגת המכירות כי אכן הוצעה לאורית הטבת ביטוח. "אלא שאז הטכנאי נטל את הטלפון, אמר לה שההטבה שהיא הציעה ללקוחה תקפה רק לגבי חלק מהמוצרים שאלקטרה מוכרת ואינה חלה על המותג של ליבהר", היא מציינת.

 

"טעות בתום לב"

בעקבות זאת, אמרה נציגת המכירות לאורית שהיא טעתה והיא מצטערת על כך. "השבתי לה שהדבר אינו מקובל עליי", משחזרת אורית, "הטבה שניתנה בחלק מעסקה יש לממש. היא ענתה לי שתברר את העניין ותחזור אליי. למחרת חזרה ואמרה לי שהחברה מוכנה לתת לי את הרחבה האחריות תמורת 484 שקל - ושוב התנצלה והסבירה כי הטעות נעשתה בתום לב".

 

אולם אורית סירבה לקבל את "הצעת הפשרה" ולא הסכימה לוותר. "לא רציתי שיוכלו לומר ששוב הצליחה להם 'שיטת מצליח'", היא מדגישה.

 

מחברת פל-רום נמסר בתגובה כי בבדיקה שביצעה עלה שמדובר בטעות שנעשתה בתום לב על ידי נציגת השירות. "יצרנו קשר עם הלקוחה, התנצלנו בפניה ובישרנו לה כי נכבד את שהובטח לה במסגרת ההזמנה שביצעה בטלפון", נמסר.

 

המדור שב ומזכיר לקוראים כי גם בעסקאות טלפוניות חשוב לדרוש אישור כתוב על כל פרטי העסקה שנעשית מיד במועד ביצוע העסקה, ולא להסתפק בהבטחות בעל פה שאחר כך קשה להוכיח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
מקפיא. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים