שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    טיטולים במגזר החרדי: אריזות הנשיאה מוקטנות

    קימברלי קלארק השיקה אריזות נשיאה של חיתולי המותג טיטולים פרימיום, שקטנות מהאריזות "הרגילות" בעד 24%. ניתן לקנות אותן גם ברשתות שאינן מיועדות למגזר ולעיתים הן מחליפות את האריזות הרגילות. המשמעות: התייקרות עבור הצרכנים. קמעונאי: "זו דרך להעלות מחירים"

    משדרגת מוצר אחד ומקטינה מוצר אחר: במקביל למהלך השקת חיתולי האגיס אקסטרה קר החדשים, חברת קימברלי קלארק השיקה אריזות חדשות לטיטולים פרימיום, שמהוות הקטנת אריזה שלרוב מלווה בעליית מחירים.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    חיתולי האגיס היקרים משתדרגים - המחיר ישאר זהה

    חיתולי פרימיום חדשים לפמפרס: המחיר למידות 1 ו-2 צפוי לרדת

    המחאה נשכחה: חוגלה קימברלי מייקרת את מוצריה ב-10%

    קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט

     

    לפי החברה מדובר במהלך שמיועד לשוק החרדי שדרש אריזות נשיאה לצד האריזות הגדולות. מהחברה נמסר כי מדובר בפורמט נוסף שיימכר לצד הפורמט הקיים של אריזות טיטולים.

       (צילום: מירב קריסטל)
    טיטולים פרימיום לנשיאה(צילום: מירב קריסטל)
     

    יחד עם זאת, צרכנים באחת הרשתות המיועדות למגזר אמרו לנו "לא מכירים ביקוש כזה. במגזר מחפשים אריזות גדולות. האריזות האלה פשוט יכנסו למינימרקטים ויחליפו את האריזות הגדולות ובכך יגרמו לצרכנים לשלם יותר, זה מהלך להעלאת מחירים".

    צפו: התינוקות הראשונים לשנת תש"ף    (צילום: דוברויות בתי החולים)

    צפו: התינוקות הראשונים לשנת תש"ף    (צילום: דוברויות בתי החולים)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בפועל מצאנו את האריזות גם ברשת לא חרדית ושם הן אכן החליפו את חלק מהמידות של האריזות "הרגילות" באופן שמהווה עליית מחירים, שכן האופציה של האריזה "הרגילה" והזולה יותר (פר חיתול) נעלמה.

       (צילום: מירב קריסטל)
    המוצר החדש - לנשיאה(צילום: מירב קריסטל)

       (צילום: מירב קריסטל)
    המוצר הוותיק של טיטולים פרימיום(צילום: מירב קריסטל)
     

    הכיווץ באריזות: עד 24%

    ההבדלים בגדלים ניכרים: אריזת נשיאה של טיטולים שלב 2 מכילה 42 יחידות לעומת 52 יחידות באריזה הרגילה, כלומר, כיווץ של 19.2% לעומת הגודל הרגיל.

     

    אריזת נשיאה של טיטולים שלב 3 מכילה 38 יחידות לעומת 50 יחידות באריזה רגילה, כלומר, כיווץ של 24% לעומת הגודל הרגיל.

     

    אריזת נשיאה שלב 4 מכילה 34 יחידות לעומת 40 יחידות באריזה רגילה, כלומר, כיווץ של 15% לעומת הגודל הרגיל.

     

    אריזת נשיאה שלב 4 פלוס מכילה 32 יחידות, לעומת 38 יחידות באריזה רגילה, כלומר, כיווץ של 15.7% לעומת הגודל הרגיל

     

    אריזת נשיאה שלב 5 מכילה 28 יחידות לעומת 34 יחידות באריזה רגילה, כלומר כיווץ של 17.6% לעומת הגודל הרגיל.

     

    ואריזת נשיאה שלב 6 מכילה 26 יחידות לעומת 30 יחידות כלומר, כיווץ של 13.3% לעומת הגודל הרגיל

     

    לפי קמעונאים, המחיר של אריזת הנשיאה נמוך בכ-16.5% ממחירי האריזות הרגילות, בעוד שההתכווצות הממוצעת היא של 17.96%. כלומר - הורדת המחיר לא זהה להורדת הכמות, מה שאומר שבשורה התחתונה מדובר בעליית מחירים (אם כי בחלק מהאריזות הכיווץ קטן מההוזלה).

       ()
     

    המותג טיטולים פרימיום נמצא בצניחה בשנים האחרונות - מנתח שוק כספי של 20.6% בשנת 2016 המותג ירד ל-14.7% כעת. הסיבה לירידה: שופרסל וסופר פארם הפסיקו למכור את המותג וכן יש לו תחרות מצד המותג הפרטי שנמצא בעלייה לנתח שוק של 8.5% וגם מצד חיתולי בייביסיטר, מותג שגם הוא נמצא בעלייה עם נתח שוק כספי של 8.3%.

     

    גם מבחינה כמותית (מספר האריזות הנמכרות) - המותג נמצא בירידה מ-23.6% ב-2016 ל-17.6% כעת. כיוון שהכמות הנמכרת גבוהה מנתח השוק הכספי של המותג - משמעות הדבר שמחיריו עדיין נמוכים יחסית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים