שתף קטע נבחר

תתרגלו לשלם יותר על רכב חדש

שינויי המיסוי הצפויים ב-2020 ישפיעו על רכבי הליסינג ותכלס גם עליכם. איך לפעול נכון כדי לחמוק מזה?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

בעוד כחודשיים אמור להתרחש אחד השינויים החשובים יותר שיהיו בענף הרכב בישראל: עדכון המס הירוק שייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020. מה זה בעצם המס הירוק ולמה צריך לעדכן אותו? אז ככה: במדינת ישראל מוטל על מכוניות חדשות מס קניה של 83%, מהגבוהים בעולם. ממס זה מורידים - כתמריץ לרכישת רכב "ירוק" - סכומים שמגיעים פחות או יותר עד 17 אלף שקל, ונקבעים בהתאם לחמישה גזים מזהמים שהמכונית פולטת. ההיגיון פשוט: ככל שהמכונית יותר נקייה, כך יש לה יותר זיכוי במס הקניה.

 

שטרות של שקלים (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

אבל השנה קורה תהליך הפוך. ב-1 בינואר תתרחש עליה משמעותית מאוד של מס הקניה על המכוניות ההיברידיות. מדינת ישראל שהעניק צ'ופר לרכב היברידי, מס קניה של 30%, נתקלת ברשות המסים שטוענת ש"שהטבה הזו נוצלה כבר עד תום". לכן כעת עומדים להעלות את מס הקניה בין לילה ל-45%. זו עליה מאוד משמעותית ותהיה לה השפעה ישירה על המחירים של המכוניות החדשות שמצוידות בהנעה היברידית.

 

ברמה העקרונית, מכונית היברידית אמורה להתייקר פחות או יותר בכעשרת אלפים שקלים. מנגד יבואני הרכב יודעים היטב שיש גבול לכל תעלול וכנראה שאף אחד לא ימהר לקנות מכונית היברידית עממית כשאפשר באותו הכסף להתהדר בג'יפון מאובזר. אז כנראה שיבואני הרכב יספגו חלק מההתייקרות. אנחנו, הציבור, נחווה עליות של שלושת אלפים עד חמשת אלפים שקלים במכוניות ההיברידיות העממיות, לפחות לפי מה שמעריכים בענף הרכב.

 

בנוסף תהיה עוד התייקרות, של מכוניות חשמליות ומכוניות פלאג אין הייבריד ממותגי הפרימיום. זו תוספת מחיר הנובעת מהטלת מגבלה על גובה ההטבה המרבי. אז אם אתם רוצים לקנות מכונית יוקרה חשמלית, זה הזמן. עכשיו ממש. אבל אנחנו בניחוח עממי, אז אנחנו ממוקדים במה הולך לקרות לשוק הרכב הישראלי. התשובה פשוטה: כאוס.

 

קודם כל, כבר כיום יבואני הרכב ממהרים להצטייד במכוניות היברידיות ולשחרר אותן מהמכס בדצמבר. למה? כי מכונית ששוחררה כבר ממכס, אפשר לייקר בסוכנות, אבל לשחרר ממכס כשרוצים, כל עוד הגיל שלה אינו עולה על שנה. זה אומר שיתכן שבינואר הקרוב תצטרכו לשלם יותר על ההיברידית שלכם - אבל תקבלו היברידית שהגיעה לישראל בכלל בשנת 2019.

 

כידוע, חלק ניכר מההיברידיות מגיעות לליסינג, וכאן יש לנו בשורות רעות: קודם כל, ההיברידיות כמובן צפויות להתייקר. וזה אומר ששווי השימוש על המכונית ההיברידית צפוי גם להתייקר. אבל את ההתייקרות מחזיקי מכונית ליסינג עומדים להרגיש בכמה אופנים. קודם כל, מחיר עסקת הליסינג עצמה עומד לעלות. למה? כי אין מכוניות. להשיג כיום היברידית זה יותר יקר. מעבר לכך, מה שאנחנו משלמים למדינה בתלוש אם יש לנו רכב צמוד – עומד להתייקר, מהסיבה שגובה שווי השימוש נגזר ממחיר הרכב.

 

מה עוד יעלה לנו? ההטבה: מדינת ישראל קבעה הטבה בגובה 500 שקל למי שבוחר במכונית היברידית. ההטבה הזו תפוג ב 31 בדצמבר 2019 ולמען האמת לא ידוע האם כלל תחודש. כי יש ממשלה חדשה בפתח, כנראה, אולי, מי יודע? יציבות אין כאן, זה בטוח. כבר לא בהכרח משתלם לקחת מכונית בליסינג מהעבודה. גם על זה קיימת תמימות דעים.

 

במסלול ליסינג פרטי תפעולי, כל התהפוכות האלה יעברו לידנו ולא יהיו בעיה. שמים על המכונית מקדמה בגובה סביר. אחר כך מדי חודש תשלום חודשי שלמען האמת נמוך לפעמים מגובה הסכום שהינו צריכים לשלם אם היה לנו רכב ליסינג כפי שאנו מכירים כיום. בסוף התקופה אפשר להשתדרג למכונית חדשה. ירידת ערך? טיפולים תקופתיים? כאב ראש במקרה תאונה? בדיוק כמו בליסינג החודשי: אלה אינם הדאגה שלכם ובאחריות חברת הליסינג.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים