שתף קטע נבחר

ארקיע מהדקת חגורה: מקצצת בשכר העובדים

הקיצוץ יהיה בהסכמה לשלושה חודשים, ויתקיים מו"מ עם העובדים על המשך הצעדים שעלולים לכלול גם פיטורים. יו"ר החברה החדש אבי חורמרו: "יש ירידה במספר הנוסעים לאילת, לכן צריך לצמצם"

חברת ארקיע נכנסת לתהליך התייעלות שצפוי לכלול קיצוץ בשכר העובדים וככל הנראה גם פיטורים. היום (ד') התקיימה בארקיע ישיבה בין ההנהלה, נציגות העובדים ואנשי ההסתדרות, שם נקבע כי הקיצוץ יתבצע בשלושת החודשים הקרובים כחלק ממבצע הבראה של החברה. בין היתר, הוסכם שיבוצע קיצוץ בשכר כשלב ראשון ולאחריו הערכת מצב ושקילת צעדים במשא ומתן על פיטורים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

ארקיע לאן? כך תשפיע סגירת שדה דב על החברה ועל מחירי הטיסות

לאחר 81 שנה: שדה דב נסגר

ארקיע חוזרת בה: הודיעה על פיטורים של כ-15 עובדים והקמת מחלקה חדשה

 

"אנחנו עושים הכל כדי להגיע להבנות עם ההנהלה כי החברה הזו יקרה לנו. אנחנו הולכים להפחתת שכר זמנית ומקווים שנגיע להבנות גם באשר לגודלה של החברה", נמסר מנציגות העובדים. אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אמר כי ההחלטה על הפחתת השכר של העובדים התקבלה בהסכמה והיא נועדה למנוע פיטורים בשלב זה. "ההסכמה היא על הפחתת שכר לשלושה חודשים כאשר במקביל נקיים משא ומתן לגבי ההמשך".

מטוס ארקיע בשדה התעופה (צילום: יריב כץ)
מטוס ארקיע בשדה התעופה(צילום: יריב כץ)
 

לפני כחודש סיים אבי נקש, אחד מבעלי ארקיע, את תפקידו כיו"ר החברה; לתפקיד מונה גדי טפר שהיה במשך שנים מנכ"ל ארקיע. אולם, לאחר חודש ימים הוחלט להעביר אותו מתפקידו ולמנות אתו לדירקטור. במקומו התמנה לתפקיד יו"ר הדיקטוריון אבי חורמרו, מי שמנהל את פעילות קבוצת נקש בישראל.

 

גורם המקורב לארקיע אמר היום לממון ול-ynet: "מדיניות השמיים הפתוחים, קו הטיסה שחוסל (שדה דב אילת), התייקרויות בעלויות הטייסים בשל תקנות המנוחה, קליטתם של מטוסים חדשים - כל זה בשנה אחת גרם ל'עלייה במשקל', כלומר לגידול בהוצאות, ועכשיו אין ברירה אלא להתחיל בדיאטה".

 

 

לפני מספר חודשים, לאחר שהוחלט על סגירת שדה דב, הודיע היו"ר דאז נקש כי החברה תצטרך להיכנס להליך התייעלות שבמהלכו יפוטרו עובדים רבים ובנוסף מטוסים רבים יוצאו משירות. זאת משום שאין כל כדאיות כלכלית לחברה להפעיל טיסות לאילת מנתב"ג.

 

אתמול פורסם הדו"ח החודשי של רשות שדות התעופה ממנו עולה כי באוקטובר חלה צניחה של כמעט 35% בפעילות הפנים ארצית של ארקיע. במקביל מתברר כי בפעילות הבינלאומית של החברה חלה צמיחה של 62%. נתונים אלה העלו את ההשערה כי החברה פשוט מסיטה את התנועה של המטוסים לפעילות בינלאומית ובכך יוצרת מצג כאילו אין דרישה לטוס לאילת. גורם בכיר בחברה דחה את הטענות ואמר: "הטענה הזו מתה מזמן. היא היתה אדיוטית והופצה על ידי אינטרסנטים. כל נוסע חשוב לנו אז אנחנו נוותר על נוסעים? אנחנו משקיעים באילת, אבל במקביל גם בבינלאומי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים