שתף קטע נבחר

הכרטיס החדש של מקס: משתלם רק למגהצים כבדים

השקת הכרטיס החדש של חברת האשראי מקס אמנם מגבירה לכאורה את התחרות על הלקוחות, אלא שרק משק בית שיסיט את רוב הגיהוצים שלו אליו יתחיל באמת ליהנות מהנקודות שיצבור. בדרך הוא גם עלול לשלם מחיר בעמלות יקרות. פרשנות

חברת כרטיסי האשראי מקס יודעת מה מדבר לישראלים בפרט, ולצרכנים בכלל. אין כרטיס יותר נחשק מזה שצובר לך נקודות לטיסה ולנופש הבא, ולא בכדי המאבק בין שלוש חברות כרטיסי האשראי על המועדון הנחשק של אל על (פליי קארד) היה עקוב מדם. לקוחות שמחזיקים בכרטיס של אל על מכוונים כמעט את כל הצריכה שלהם לכרטיס הזה, והיקף הגיהוצים החודשי בו מגיע בממוצע ל-10 אלף שקל לעומת כ-2,500 שקל בכרטיס חוץ בנקאי רגיל.

 

מקס השיקה כרטיס אשראי עם צבירת נקודות בכל חברות התעופה

קרב אווירי: גם מקס תשיק כרטיס שיעניק הטבות על טיסות

מהפכת התשלומים: קניתם ב-200 שקל? תצטרכו להכניס קוד סודי

 

לשם מכוונים במקס, להפוך את הכרטיס החדש שלהם לכרטיס המרכזי של הלקוחות - אלא שבניגוד לפליי קארד הם לא מסנדלים את הלקוח לחברת תעופה אחת, אלא פותחים את השמיים לכולן. על פניו גאוני. אבל האם זה באמת כלכלי ללקוחות? לא בטוח.

מקס סקיי ()
מקס סקיי

 

נזכיר כי אתמול (א'), החברה השיקה כרטיס אשראי בשם סקיי מקס בשיתוף עם סמארטר. מדובר בכרטיס אשראי חוץ בנקאי, שלא משוייך לחברת תעופה מסוימת ולא כולל הסדר עמלות מולן, לא כולל הקצאות מיוחדות ועל כן אין מגבלה של מקומות על הטיסות, בניגוד לנהוג אצל המתחרות. אין כרטיס דומה בארץ והוא מזכיר את כרטיס הספייר של ג'יי פי מורגן.

 

משתלם רק למגהצים כבדים

3,300 שקל, זו נקודת שיווי המשקל של הגיהוץ החודשי בכרטיס, שבזכותה נצבור מספיק נקודות שיתקזזו עם דמי השימוש (20 שקל בחודש, שלפי מקס אין בשלב זה יכולת להתמקח עליהם). רק משק בית שיסיט כמעט את כל הגיהוצים לכרטיס (לא כל כך נוח מאחר שלרוב נדרשים לפחות שני כרטיסים לבני זוג) יתחיל באמת ליהנות מהנקודות.

 

כדי לסבר את האוזן, בגיהוץ של 5,000 שקל בכרטיס ההטבה נטו, אחרי ניכוי דמי הכרטיס, תסתכם ב-10 שקלים לחודש. נחמד, אבל לא בטוח מצדיק ביטול השימוש בכרטיסי המועדון האחרים שמציעים לא מעט הטבות שלא פעם מגיעות ליותר מ-10 שקלים בחודש. אם נגיע לגיהוץ של 10 אלף שקל בחודש לעומת זאת, כבר נהנה מהטבה שוות ערך לכ-40 שקל בחודש.

אינפו כלכלה מקס סקיי ()

כרטיס מפתה, עמלות יקרות

כדי שהכרטיס יצדיק את עצמו, הוא נדרש כאמור להפוך לכרטיס המרכזי. כתוצאה מכך, הוא ודאי יהיה הכרטיס שניקח לגהץ כשאנחנו טסים לחו"ל. עמלת המרת המט"ח בכרטיס החדש של מקס צפויה לעמוד על 3%, כאשר מגהצים כבדים כנראה בעלי מספיק כושר מיקוח כדי להשיג עמלות המרה מופחתות שיכולות להגיע ל-1% ופחות (למשל בכרטיס האשראי של הייטקזון וכאל או אפילו בכרטיס פליי קארד שעמלת ההמרה בו עומדת על 1.4%).

 

אדם שיגהץ 4,000 דולר בחו"ל בשנה ישלם 120 דולר על עמלות המרת מט"ח בכרטיס של מקס לעומת 40 דולר בכרטיס עם עמלות מוזלות, פער של 80 דולר (כ-280 שקל) שיתקזזו מהטבת הנקודות שיצברו.

 

לא ממציאים את הגלגל

לכרטיס אמריקן אקספרס היוקרתי של ישראכרט יש שיתוף פעולה קיים עם חברת סמארטאייר (שהיא גם השותפה של מקס ודרכה יתבצע החיפוש והרכישה של הכרטיסים במסגרת המרת הנקודות) במסגרתו ניתן לצבור נקודות בכל חברות התעופה, אך הכרטיס הזה לא מדגדג לפליי קארד של אל על.

 

מנגנון ההמרה של מקס אמנם טוב יותר, אבל בסופו של דבר היעד המרכזי של מקס הוא "לגנוב" לקוחות ממועדון הפליי קארד ועל רקע מוגבלות ההצלחה של מודל דומה באמריקן אקספרס, למקס יש כאן עבודה לא פשוטה.

אינפו כלכלה מקס סקיי ()

תחרות תמיד טובה

הבשורה הגדולה של מקס היא בשורת התחרות. ככל שיותר חברות כרטיסי אשראי יתחרו על הלקוחות הן יצטרכו להציע יותר הצעות ערך, החל משיעורי המרת נקודות טובים יותר וכלה בעמלות זולות יותר. עצם קיומו של כרטיס מתחרה חדש, שפונה כמובן גם לקהל הלקוחות הנאמן של אל על אך גם לקהל רחב הרבה יותר, יאלץ את יתר המועדונים (ולא רק בתחום התעופה) להילחם יותר חזק על הלקוחות כדי להבטיח שדווקא את הכרטיס שלהם הם ישלפו.

 

התחרות תגיע גם לבנקים שירצו כמובן שהכרטיס הבנקאי שלהם ימשיך להיות זה שיישלף ראשון מהארנק. המשמעות היא יותר הטבות שהצרכן יצטרך בעיקר להשוות ולראות מה הכי משתלם לו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים