שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    טסלה טנדר - הנעה חשמלית, עיצוב עתידני, ביצועי-על

    היצרנית הקטנה מעמק הסיליקון חשפה את הסייבר-טראק, טנדר חשמלי ראשון עם עיצוב עתידני והבטחה לביצועי על על הכביש ובשטח

    טסלה חושפת כמובטח טנדר, מתחרה לריביאן R1T המסקרן ופורד F150 חשמלי שיוצג בקרוב. כבר בשלב ראשון תציע היצרנית מספר גרסאות בטווח מחיר שינוע בין 40 ל-70 אלף דולר - כ-140 עד 240 אלף שקל לפני מיסים. 

     

    קרדיט: טסלה

    קרדיט: טסלה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לדברי היצרנית, עיצוב טנדרים כמעט ולא השתנה ב-100 השנים האחרונות ולכן - בין היתר - זוכה הטנדר שלה למראה מהמוכר לנו, קרוב יותר לרכב מסרט מדע בידיוני דל-תקציב ופחות ממגרש מכירה בפאתי יוסטון. עם זאת, הוא דומה במידותיו - אורך של 588.5 ס"מ, רוחב של 202.5 ס"מ ו-190.5 ס"מ לגובה - לטנדרים קומפקטיים בצפון אמריקה, דוגמת פורד F150, שברולט סילברדו 1500 וראם 1500. אורך הארגז כשני מטרים והוא מציע כ-2,800 ליטר של נפח עם אפשרות סגירה של חלקו העליון לטובת הגנת מטען מעיניים וידיים חמדניות כמו-גם פגעי מזג אוויר.

    טסלה סייבר-טראק ()

    בתא הנוסעים מקום לשישה נוסעים (שלושה מלפנים) מבוגרים, בזמן שסביבת הנהג מוכרת מדגמי המכוניות הפרטיות של היצרנית, עם מסך מגע גדול בקונסולה המרכזית לשליטה בשלל המערכות. ההגה המלבני מזכיר דווקא סטיק של מטוס נוסעים. הטנדר יצוייד במערכת הבטיחות המתקדמת של טסלה Autopilot, המאפשרת גם נהיגה חצי-אוטונומית.

     

    טסלה סייבר-טראק ()

    בשונה מהמקובל בקטגוריה המאמינה בעיקר בשלדת סולם נפרדת וקשיחה, הסייבר-טראק מתבסס על פלטפורמה אחודה מפלדה, בה גם חלקי המרכב נושאים בעומס. כקריצה לפורד F150 העושה שימוש בחלקי מרכב באלומיניום, הדגימה טסלה את החוסן המבני על-ידי חבטת פטיש חמישה ק"ג בדלת, שנותרה ללא כל פגע. השמשות עשויות זכוכית מחוזקת, אם כי ניסיון ההדגמה למידת עמידותן - באמצעות הטחת כדור ברזל - נכשל.

    טסלה סייבר-טראק ()

    מערך המיתלים שונה מהמקובל, עם נפרדים מלפנים ומאחור הנתמכים על ידי כריות אוויר ואמורים לאפשר מרכב מאוזן גם בעומס מלא של כ-1.6 טון העמסה, ובין 3.4 ל-6.3 טון גרירה בהתאמם לגרסה. מיתלי האוויר מאפשרים גם את הנמכת החלק האחורי לטובת העמסה קלה יותר של טרקטורון למשל, בעוד דלת הארגז משמשת כרמפה לטיפוס וחוסכת צורך בהתקן ייעודי.

     

    טסלה סייבר-טראק ()

    המיתלים גם מקנים זוויות מרכב מרשימות עם מרווח גחון מוצהר של 40.6 ס"מ, גדול יותר מזה של האמר H1, לצד וזוויות גישה ונטישה של 28-35 מעלות בהתאמה. טסלה מציינת כי הטנדר יכול לשמש לחיבור לשם הפעלת כלי עבודה חשמליים (מהמצבר) או מופעלי אוויר דרך המדחס האחראי על מיתלי האוויר.

    טסלה סייבר-טראק ()

    הסייבר-טראק יוצע עם שלוש יחידות הנעה, אך היצרנית לא חשפה נתוני הספק או טווח של הסוללות. בבסיסית שבהן יש מנוע חשמלי בודד והנעה אחורית מאפשרים זינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-6.5 שניות עם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. גרסת הביניים מצוידת בשני מנועים חשמליים המאפשרים הנעה כפולה, זינוק ל-96 קמ"ש ב-4.5 שניות וטווח נסיעה של כ-480 ק"מ. בגרסה הבכירה יש שלושה מנועים חשמליים המאפשרים אף הם הנעה כפולה (ככל הנראה עם הכוונת מומנט מאחור). הנתונים כאן מפלצתיים לא רק עבור טנדר: מעמידה ל-96 קמ"ש ב-2.9 שניות (נתון זהה לפרארי 488GTB למשל) וטווח נסיעה של לא פחות מ-800 ק"מ.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים