שתף קטע נבחר

Gett: הרבה יותר מאפליקציה להזמנת מונית

Gett חוגגת עשור להיווסדה וממשיכה לפתח פתרונות תחבורה חכמים ולהרחיב את מגוון השירותים שמבדלים אותה בשוק. Gett משקיעה משאבים רבים בפנייה לקהל העסקי שהופך למנוע צמיחה מרכזי בעולמות של פתרונות חכמים לניהול העסק והוצאותיו

בשיתוף Superbrands

 

חברת Gett, שמציינת עשור להיווסדה, הוקמה ב-2010 בשם Get Taxi כשירות להזמנת מוניות בלחיצת כפתור באמצעות הסמארטפון. כיום, החברה כבר שחקנית מרכזית בתחום המוניות בישראל, המציעה בנוסף שירותי שליחויות ותחבורה שיתופית On Demand וגם פתרונות Last Mile ובניית צירי נסיעה חכמים ואפקטיביים ללקוחות עסקיים. בנוסף, Gett היא חברה גלובלית הפועלת גם בארה"ב, אנגליה ורוסיה. היזמים שפיתחו את האפליקציה הם רועי מור ודייב וייסר, המשמש כיום כמנכ"ל הגלובלי של החברה.

 

Gett יצרה מהפכה בשוק כשהציעה שירות מבוסס מיקום להזמנת מונית, עם צפייה בזמן אמת במרחק של המונית מהמזמין, אפשרות ליצור קשר עם הנהג, עדכון הנוסע בהגעת המונית ותשלום בכרטיס אשראי ישירות מהאפליקציה.

 

כחלק מחזונה, Gett מחויבת לשירות אדיב, בטיחות וחוויית לקוח שלמה, המתחילה בהזמנת מונית באפליקציה ומסתיימת בסיום הנסיעה. ערך זה בא לידי ביטוי גם כלפי הנהגים, המקבלים יחס אישי, הטבות ותמיכה, וכתוצאה מכך מעניקים בתורם שירות מקצועי ללקוחות וזוכים לדירוג הטוב בתעשייה. בזכות השירותים הטכנולוגיים המתקדמים, השירות והניהול המוקפד, הפכה Gett גם לספקית נסיעות משמעותית בתחום העסקי, עם קהל לקוחות המונה למעלה מ-20 אלף ארגונים מובילים בעולם. עד היום גייסה Gett מעל 700 מיליון דולר ודורגה ברשימת "15 החברות בעלות קצב הצמיחה המהיר בעולם" של מגזין פורבס.

 

הסביבה התחרותית

אם בעבר זירת התחרות העיקרית של Gett הייתה ממוקדת בענף המוניות, הרי שכיום, עם השינויים המהירים בעולמות התחבורה החכמה, הפכה הסביבה העסקית למורכבת מזירות שונות.

 

המתחרות של החברה בענף המוניות הן התחנות המסורתיות, נהגים עצמאיים ומספר אפליקציות. בנוסף, Gett מתמודדת על לבו של קהל לקוחות הולך ומתרחב של נוסעים שנמנעים מהתניידות ברכב פרטי בכניסה אל העיר ובתחומיה. לרשותם עומדות אופציות רבות מעבר למוניות ולתחבורה הציבורית כמו קארפול, הזמנת שאטלים לפי ביקוש, אופניים חשמליים, קורקינטים ועוד.

 

התחרות מתפתחת ככל שעולם התחבורה מתפתח, וכבר היום הטכנולוגיה של Gett עושה שימוש בביג דאטה, באלגוריתמים לחיזוי הביקושים ובבינה מלאכותית.

 

האתגר השיווקי

האתגר המרכזי המתמשך של Gett הוא להעניק ללקוחות והנהגים חוויית משתמש פשוטה, זמינה ומהירה גם במרחב האורבני וגם בנסיעות בין עירוניות. אתגר זה מושפע ממשתנים רבים שאינם בהכרח תלויים בה, כמו הצפיפות ההולכת וגוברת בכבישים שמשפיעה גם על זמינות המוניות בהזמנה וגם על משך ההגעה לנוסע. בנוסף, רמת הביקושים משתנה תדיר, כמו למשל בימים גשומים, בסופי שבוע, בתקופות עמוסות בתיירים או סביב אירועים המושכים קהל רב. כחברה שמפעילה צי של מוניות ושליחויות, Gett צריכה למעשה לנהל ולאזן את זירת הביקוש מול ההיצע ללא הרף, על מנת שתוכל לספק שירות ברמה גבוהה ונגישה הן ללקוחות מקומיים והן לתיירים.

 

אתגר נוסף שהולך ומתחדד עם צמיחת השירותים של Gett למגזר העסקי הוא הצורך בניהול אפליקציה היברידית, שמספקת מענה גם ללקוחות פרטיים וגם לעסקיים, על מנת להבטיח את אותה חוויית משתמש מתקדמת לכל הקהלים – מהאפליקציה, דרך הנסיעה במונית ועד לשירות ניהול ההזמנות והחיובים עבור ארגונים.

 

GETT גט ()

הפתרונות היצירתיים

Gett שוקדת כל העת על פיתוח פתרונות תחבורה חכמים והרחבת מגוון השירותים שלה, שיסייעו לה לבדל את עצמה בשוק ולבסס את מעמדה בעיני הצרכנים כבחירה הטובה והנוחה ביותר להתניידות. בנוסף, Gett משקיעה מאמצים רבים בפנייה לקהל העסקי, נישה בעלת פוטנציאל רב לחברת תחבורה מבוססת טכנולוגיה כ-Gett, המשמשת כמנוע צמיחה מרכזי.

 

אירוויזיון 2019. אירועי האירוויזיון בתל אביב בשנה החולפת היוו עבור Gett הזדמנות פז שיווקית שאפשרה לה מצד אחד לקבל חשיפת שיא לקהל מקומי ובינלאומי, ומהצד השני ליהנות מהיקף השימוש הגבוה בנסיעות במוניות בתקופה זו. החברה שמה כמטרה להשתתף במאורע ההיסטורי שמשך לתל אביב מאות אלפי תיירים ובליינים מקומיים לצד תושבי העיר, ולנצל את ההזדמנות להפגין את היכולות המתקדמות שלה. ב-Gett החליטו לחבור למארגני התחרות הבינלאומית המובילה גם על מנת לחבר את ערכי המותג - חדשנות, פשטות וקלות - למותג האירוויזיון. באוקטובר 2019, אף זכה האירוויזיון בתל אביב בפרס "הטכנולוגיה והחדשנות הטובה ביותר לשנת 2019" בטקס פרסי הטלוויזיה בוונציה.

 

בזמני ביקוש השיא בימי האירוע ניהלה החברה מאחורי הקלעים אלפי הזמנות בו זמנית וסיפקה פתרונות לוגיסטיים מורכבים, שאיפשרו לה זמינות מיידית וזמינות מתוכננת מראש. Gett פרסה חסות מרכזית על האירוע כאחת משישה שותפים לאומיים לפרויקט, והציגה מענה שלם הן ברמת השירות באתר, באפליקציה ובמוניות עצמן, והן במעטפת השיווקית. העבודה השיווקית ירדה עד לפרטים הקטנים: סרטוני תדמית עבור התיירים שהסבירו כיצד להתנייד בתל אביב, סדנאות בשפה האנגלית לנהגים ונוכחות תדמיתית גבוהה בכל פינה בעיר. האפליקציה עצמה קושטה בסמלי האירוויזיון, עם פופ-אפים בעברית ובאנגלית, ואפילו בציון "דוז פואה" במקום דירוג חמשת הכוכבים הרגיל לנהגים. הליווי השיווקי כלל קמפיין דיגיטל נרחב, מיתוגם של מתחמי המשלחות, מתחם האירוע וכפר האירוויזיון, נראות במסיבות, מיתוג מיוחד של כ-1,500 מוניות, מבצעי "חבר מביא חבר" לתיירים, חידוני טריוויה במוניות ואפילו דגם מונית Gett בגודל טבעי שהוצב בעיר לטובת צילומי סלפי.

 

פנייה למגזר העסקי. Gett הגדילה השנה באופן משמעותי את השירותים שהיא מעניקה למגזר העסקי. ב-Gett זיהו מגמה לפיה הצרכן העסקי מחפש פשטות, זמינות ונוחות, כמו במגזר הפרטי, בדגש על ממשק וחיוב דיגיטלי.

 

בקרב לקוחות עסקיים מתחדד הצורך בקבלת כל השירותים תחת קורת גג אחת - מוניות, שליחויות, הסעות מרוכזות של עובדים ועוד - והכל תוך ניהול לוגיסטי חכם שמייעל את מערך ההזמנות, תכנון מראש ומסלולי הנסיעה, ומייתר את הצורך בקבלות נייר ותשלום במזומן. ב-Gett רואים במגזר העסקי מנוע משמעותי לצמיחה בשנים הקרובות, ופונים לארגונים בינוניים וגדולים תוך פתרונות מותאמים לצורכיהם.

 

דברים שלא ידעת על GETT

Disney היה הלקוח העסקי הראשון של Gett.

כבר ב-2015 שינה המותג את שמו מ-Get taxi ל-Gett, בעקבות הוספת שירותי משלוחים ותחבורה שיתופית חכמים.

פופ אפ תחביב הנהג נולד כאמצעי לסמול טוק במונית, וכיום הוא אחד הנכסים המותגיים הזכורים ביותר של Gett.

לא רבים יודעים זאת, אך הדירוג במוניות Gett הוא הדדי - גם הנהג יכול לדרג את הנוסע.

בתוכנית "ארץ נהדרת" נכתבו שירים רבים בשילוב המותג. המפורסם שבהם הוא "מתוקה מהחיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Gett
סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
מארק און, מנכ"ל
מומלצים