שתף קטע נבחר

מגמות שיווק ב-2020 שאתם מוכרחים להכיר

ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות משפיעה כמובן על עולם השיווק הפרסום. היכולת של מפרסמים להגיע לקהלים רלוונטיים רק הולכת ומשתפרת וכך גם היחס בין השקעה להחזר. הצפי הוא שעד שנת 2021, מפרסמים ברחבי העולם ישקיעו סכומים של יותר מ-375 מיליארד דולר בשיווק דיגיטלי. לכן, כל מי ששייך לעולם הפרסום חייב להיות עם אצבע על הדופק ולעקוב מקרוב אחרי המגמות החדשות. בכדי להישאר רלוונטיים בשנת 2020 כדאי לנצל את הכלים שהשוק מציע כיום ובמקביל לנסות ולצפות לאיזה כיוונים מתפתח עולם השיווק ואילו חידושים כדאי לכם לאמץ.

 

 

   (צילום: pexels)
(צילום: pexels)

אספנו עבורכם 3 מגמות שיווקיות שכדאי להכיר ב-2020:

 

 1. מגמות במדיה החברתית

נכון לשנים האחרונות, כבר אי אפשר להפריד בין שיווק בדיגיטל לשיווק במדיה החברתית. עם זאת, המצב במדיה החברתית רחוק מלהיות סטטי. הפלטפורמות בהן אנו משתמשים ומשווקים כבר מעל עשור משתנות ללא הרף. למשל, הסתרת ה'לייקים' באינסטגרם ברוב המדינות ובקרוב גם בישראל בכדי להניע את המשתמשים לייצר תוכן בעל ערך מוסף ולא רק לרדוף אחר תהילת העוקבים.

כל השינויים משפיעים על האופן שבו משתמשים מגיבים לשיווק במדיה החברתית. אז מה יהיו השינויים העיקריים בשנת 2020? נתחיל מבניית קהילות, מגמה שתצבור תאוצה בשנה הקרובה. כל מותג ששואף למעורבות משמעותית עם הקהל שלו צריך להתחיל לחשוב מעבר ללייק או לשיתוף. יש הרבה מותגים שיש להם קהל עוקבים גדול, אבל כשבוחנים את רמת האינגייג'מנט בפוסטים עצמם מגלים תוצאות מאכזבות.

 

מותגים שזוכים לרמת מעורבות גבוהה יותר עושים את זה על ידי בנייה של קהילות סביב התוכן שלהם. בשביל שזה יקרה צריך ליצור תוכן שמעודד את הקהל שלכם לדבר עליו אתכם, ואולי חשוב יותר, עם שאר חברי הקהילה. תוכן מסוג כזה לא רק מחבר אנשים למותג שלכם, אלא מביא עוד לקוחות ומוסיף אלמנט אישי ואנושי לתהליך המיתוג. יתרון נוסף לקהילות במדיה החברתית הוא שהן עוזרות לשיווק "מפה לאוזן" - מגמה שיווקית נוספת שנראה ב-2020. קהילה מאפשרת לחברים שלה לתקשר עם משפיענים בדרגות שונות, כאלה שכבר תומכים במותג ומספקים חוות דעת אמינות וכנות על החוויה שלהם.

 

ומה לגבי שחקנים חדשים בשוק המדיה החברתית? כדאי לשים לב ל-TikTok שאמנם קיימת מ-2016, אבל צברה תאוצה בענק ב-2019. חברות עם קהלים צעירים (41% ממשתמשי הרשת הם בגילאי 16-24) יותר ובעיקר כאלה שמתרחקים מהפלטפורמות המסורתיות יכולות לעשות בה שימוש נהדר. גם פינטרסט יכולה להיות השקעה טובה עבור מפרסמים. למרות שהיא רחוקה מלהיות חדשה בסצנה, היא חוותה תחייה מחודשת לאחרונה וכיום היא משמשת להרבה יותר מפרסום מתכונים וקבלת השראה לקישוטים לבית. בפינטרסט גילו שהקהל שלהם מאוד אוהב את הרעיון של רכישת מוצרים. יותר מזה, 75% מהמשתמשים בפינטרסט טענו שהם "מאוד מעוניינים" במוצרים חדשים, בניגוד ל-55% ברשתות החברתיות האחרות.

 

   (צילום: pexels)
(צילום: pexels)

 

2. אימייל מרקטינג ואוטומציות

ההערכות הן שבדיקת דוא"ל היא הפעולה שאנשים מבצעים הכי הרבה כשהם באינטרנט, מה שהופך אימייל מרקטינג לכלי הכרחי עבור כל מותג. יחד עם זאת, בשביל להישאר אטרקטיביים בעידן של ספאם אינסופי, כדאי להכיר את המגמות החדשות בשוק. איך ייראה אימייל מרקטינג ב-2020? כנראה שאינטראקטיביות תשחק תפקיד מרכזי יחד עם הנעה לפעולה.

 

תוסיפו לזה את הרמקולים החכמים שיקריאו את האימיילים שלכם ותקבלו חתיכת שדרוג לכלי שממש עד לא מזמן הפיץ הודעות שעוצבו בפאוואר פוינט 97. גם האוטומציות קופצות מדרגה. חברות ממשיכות לצבור יותר ויותר מידע רלוונטי על משתמשים ופילוח אוטומטי חכם יותר יביא לעלייה בביצועים והתאמה אישית של תכנים.

 

3. גוגל ו-SEO

השינוי המשמעותי והחשוב ביותר הוא המעבר לחיפושים קוליים. הנתונים מצביעים על כך ש-50% מכלל החיפושים בשנת 2020 יהיו חיפושים קוליים. המשמעות: להופיע בעמוד הראשון של גוגל זה לא תמיד מספיק, כי הגולש מקבל תוצאה אחת בלבד, שלרוב מופיעה באחת משלוש התוצאות הראשונות שגוגל מוצא. אז איך תגדילו את הסיכויים להיות התשובה שהלקוח שלכם מקבל? לפני הכל, נסו לחשוב איזה שאלות הוא עשוי לשאול ואיך הן מנוסחות. ענו על השאלה בתמציתיות. אורך הפסקה הממוצע בקטע מובלט הוא 40-60 מילים. הקפידו לכלול את מילות המפתח ותדייקו אותן. דרך טובה לשדרג את המיקום שלכם בגוגל הוא השקעה נכונה במיתוג. מותג טוב הוא כזה שמופיע בכמה שיותר פלטפורמות: בלוג, פודקאסט, רשתות חברתיות, עם עדיפות לכמה שיותר לינקים פנימיים למותג עצמו והכי חשוב: הימנעות מביקורות שליליות.

 

   (צילום: pexels)
(צילום: pexels)

 

לסיכום, עולם השיווק הדיגיטלי משתפר ומתקדם בקצב מסחרר. הטכנולוגיות הולכות ומשתכללות וכך גם הרגלי הגולשים. ההתפתחוית הטכנולוגיות מאפשרות לעוסקים בשיווק דיגיטלי להציג תוכן שיווקי בדרכים יצירתיות, מגוונות ומעניינות יותר, זאת במקביל כמובן לכלי השיווק הסטנדרטיים כמו קידום אתרים בגוגל, פרסום ממומן, עמודים עסקיים ברשתות החברתיות, דיוור ישיר ועוד. שנת 2020 תתאפיין בפחות הקלדות ויותר חיפושים קוליים, אוטומציות מתקדמות וכניסה של שחקנים חדשים לעולם המדיה החברתית.

 

לפרטים נוספים לחצו כאן>>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים