שתף קטע נבחר

פרטנר גייסה 35 אלף מנויים בסלולר ו-16 אלף בטלוויזיה

לפי הדו"חות הכספיים, ברבעון השלישי השנה חלה צניחה של 73% ברווחי חברת התקשורת - הרווח הנקי הסתכם ב-7 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל אשתקד. לחברה 2.65 מיליון מנויי סלולר ו-183 אלף מנויי טלוויזיה

צניחה חדה ברווחים: חברת פרטנר רשמה ברבעון השלישי של 2019 רווח של שבעה מיליון שקל, לעומת רווח של 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של 73% לעומת השנה שעברה ורווח של שלושה מיליון שקל ברבעון הקודם.

 

סבן בהודעה רשמית: מוותר על אחזקותיי בפרטנר

אפליקציית המוזיקה ספוטיפיי זמינה בממירי פרטנר TV

לאחר שהתנתקו: פרטנר המשיכה לחייב ואז פנתה להוצאה לפועל

 

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-26 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 46%, עקב אימוץ התקן החשבונאי IFRS 16. הכנסות פרטנר עמדו על 825 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 822 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

   (צילום: אוראל כהן ו-AFP)
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנשתי(צילום: אוראל כהן ו-AFP)

ההכנסות ממגזר הסלולר ירדו ב-2% והסתכמו ב-608 מיליון שקל, לעומת 619 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות המגזר הנייח (טלוויזיה ואינטרנט) עלו ב-5% והסתכמו ב-258 מיליון שקל, בהשוואה ל-245 מיליון שקל ברבעון אשתקד. היקף מכירות הציוד הסתכם ב-167 מיליון שקל, בדומה לרבעון מקביל.

 

ה-EBITDA רשם עלייה של 12% והסתכם ב-225 מיליון שקל, בהשוואה ל-201 מיליון שקל ברבעון אשתקד. את השיפור ניתן לזקוף לאימוץ התקן החשבונאי IFRS16 שתרם לעלייה של 39 מיליון שקל. החוב נטו של החברה מציג ירידה ועמד על 956 מיליון שקל, בהשוואה ל-965 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתחילת אוגוסט חברת דירוג האשראי מעלות S&P הותירה את דירוג החוב של פרטנר על ilA+ אך עדכנה את התחזית לשלילית.

 

 

כמו כן, החברה הציגה תזרים מזמנים חיובי שהסתכם ב-13 מיליון שקל, לעומת 70 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 81%. התזרים הושפע מעלייה של 49% בהשקעות, שהסתכמו ברבעון השני ב-174 מיליון שקל (לעומת 117 מיליון שקל ברבעון המקביל). רוב ההשקעות ווסתו לפרויקט פריסת הסיבים האופטיים של החברה, שנגישים כיום ל-540 אלף משקי בית, המשקפים כ-28% ממשקי הבית במדינה.

 

צמיחה במנויי הטלוויזיה והסלולר

בתחום הסלולר, פרטנר הציגה עלייה של 35 אלף מנויים, כך שמצבת הלקוחות הסתכמה ב-2.65 מיליון. מדובר בהאצת בקצב גיוס המנויים, שכן רבעון קודם איבדה פרטנר 4,000 מנוים וברבעון המקביל הוסיפה 8,000.

 

פרטנר נותרת עם נתח שוק של 25%, השני בגודלו לאחר סלקום. שיעור הנטישה עמד על 7.7%, לעומת 8% ברבעון השלישי אשתקד - הנמוך ביותר זה שמונה שנים. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 59 שקל, ירידה של שקל לעומת רבעון מקביל.

 

בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, פרטנר ממשיכה לצמוח במספר המנויים, וברבעון השלישי צירפה 16 אלף לקוחות חדשים. מדובר בהאטה בקצב ההצטרפות, שכן בשני רבעונים קודמים הצטרפו לשירות הטלוויזיה 19 אלף מנויים חדשים ברבעון, וברבעון מקביל הצטרפו 23 אלף מנויים. מצבת המנויים של פרטנר בתחום הטלוויזיה נכון להיום עומדת על 183 אלף. כמו כן, פרטנר לא מציגה נתונים על כמות המנויים בתחום האינטרנט.

 

מניית פרטנר נחלשה מתחילת השנה בכ-16%, ומשקפת לחברה שווי של כ-2.5 מיליארד שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל כהן ו-AFP
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר
צילום: אוראל כהן ו-AFP
מומלצים