שתף קטע נבחר

למרות פתיחת חנויות חדשות: קיפאון במכירות ברשת של רמי לוי

הקבוצה רשמה ברבעון השלישי עלייה של קרוב ל-10% בהכנסות לכ-1.5 מיליארד שקל, מתוכן כ-1.4 מיליארד שקל ממכירות רשת המזון

קבוצת רמי לוי פרסמה היום (ה') את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2019 - עם קיפאון במכירות וירידה ברווח הנקי. הקבוצה סיימה את הרבעון עם ירידה של 20% ברווח הנקי שעמד על 24 מיליון שקל, בעיקר על רקע יישום התקן החשבונאי החדש IFRS16. כמו כן, דווח על חלוקת דיבידנד בגובה 18 מיליון שקל.

 

קופיקס מציגה: ירידה במכירות בתי הקפה וצמיחה במרכולים

בקשה לייצוגית: "רמי לוי חיקה אריזות והטעה צרכנים"

ראש בראש: ויקטורי תיאלץ לפנות סניף לטובת רמי לוי

 

המכירות צמחו ב-9.9% ברבעון השלישי של השנה ל-1.53 מיליארד שקל. זאת בזכות עלייה קלה במכירות רשת המזון, שהציגה צמיחה של 1.25% במכירות החנויות הזהות ומאיחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם. העלייה במכירות הובילה לצמיחה ברווח הגולמי, שעלה ב-22.3% ל-356 מיליון שקל.

רמי לוי ()
רמי לוי

בחברה ציינו שהעלייה הושגה בעיקר מהמעבר לפעילות במרכז לוגיסטי ומתרומת המותג הפרטי, המתאפיין ברווחיות גבוהה יותר ממותגי הספקים ומהווה כבר 18% מהמכירות ברשת. העלייה ברווח הגולמי, בשיעור כפול מזה של המכירות, אפשרה לחברה להציג עלייה ברווחיות הגולמית מ-20.8% ברבעון השלישי אשתקד ל-23.1% מהמכירות ברבעון החולף.

 

ההתרחבות גבתה מרמי לוי מחיר בשורת ההוצאות, שעלו ברבעון ב-21.3% ל-308 מיליון שקל. שיעור ההוצאות מהמכירות עלה ל-20% לעומת 18.1% בתקופה המקבילה אשתקד. למרות העלייה בהוצאות, הציגה החברה עלייה של 23.3% ברווח התפעולי, שעמד ברבעון על 47 מיליון שקל ושיקף רווחיות תפעולית של 3% מהמכירות לעומת 2.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות מימון בגובה 16 מיליון שקל, בעקבות יישום תקן IFRS16, העיבו על השורה התחתונה.

 

 

התרחבות בתוך מרכזי הערים

רשת המזון שיווק השקמה שבשליטת לוי רשמה עלייה של 2.1% במכירות, שהסתכמו ב-1.42 מיליארד שקל - למרות עליית המחירים ופתיחת שלוש חנויות חדשות. הרווח התפעולי ברשת המזון צמח ב-4% בלבד ל-39.7 מיליון שקל והיווה 2.8% מהמכירות.

 

רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 52 סניפים, מתוכם שלושה בזכיינות. בכוונתה לפתוח עד סוף השנה סניף חדש בקריית גת. לוי מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפים נוספים באזורים שבהם הרשת אינה פועלת. במקביל, נערכת החברה להרחיב את פעילותה בתוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.

 

בהתאם לאסטרטגיה זו, בספטמבר אשתקד הושלמה רכישת השליטה ברשת קופיקס, המפעילה 31 מרכולים ו-104 בתי קפה תחת המותג. בחודשים האחרונים נפתחו שתי חנויות מזון בקופיקס בהרצליה ובפתח תקווה תחת הפורמט סופר רמי לוי בשכונה, ובחודשים הקרובים יוסבו סניפים נוספים תחת המותג. בנוסף, רכשה הרשת את ארבעת סניפי רשת שוויצריה הקטנה הפועלת בלב הערים.

 

הכניסה למרכזי הערים תתבצע גם באמצעות מכירות מקוונות. לפני כשנה וחצי חתמה החברה על הסכם עם חברת קומנסנס רובוטיקס להקמת 12 מרכזים לוגיסטים רובוטיים, שיתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות ובפריסה ארצית. המרכז הראשון יחל לפעול עד סוף השנה בתל אביב ושני מרכזים נוספים בפתח תקווה ובבאר שבע צפויים להפתח בשנה הבאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים