שתף קטע נבחר

תחרות לשופרסל ומגה בתוך הערים: 40 סניפים של רמי לוי בשכונה

רמי לוי רכש את קופיקס עבור סופר קופיקס, דלת הכניסה שלו לתוך הערים. עד סוף השנה, כל 30 סניפי סופר קופיקס יהפכו ל"רמי לוי בשכונה", ותוך שנתיים יהיו לרשת 50 סניפים. קופיקס השאירה לעצמה 70% מסופר קופיקס. הצפי: רמי לוי יזניק את הרווח של רשת הסופרמרקטים העירונית בכ-15%

בקרוב יהיה לכם סניף של רמי לוי מתחת לבית? אחרי שרמי לוי כמעט מיצה את ההתרחבות שלו מחוץ לערים, הוא מתכוון לכבוש את מרכזי הערים עם המותג השכונתי שלו "רמי לוי בשכונה".

 

בעקבות רכישת 30% ממניות רשת הסופרמרקטים העירונית סופר קופיקס - כל סניפי סופר קופיקס יהפכו בקרוב ל"רמי לוי בשכונה", כשהסניף הראשון שישנה את שמו הוא הסניף החדש שייפתח בקרוב בהרצליה.

 

בעל השליטה החדש בקופיקס: רמי לוי

 

סניף רשת סופר קופיקס (צילום: יהונתן בן חיים) (צילום: יהונתן בן חיים)
סניף רשת סופר קופיקס(צילום: יהונתן בן חיים)

 

לרשת סופר קופיקס כ-30 סניפים כיום, עד סוף השנה היא תתפרש על פני 40 חנויות, ובתוך שנתיים צפויה הרשת להגיע ל-50 חנויות. תחת המיתוג החדש, הפורמט של הרשת יורחב: המוצרים שנמכרים כיום ב-5 שקלים או 2 ב-5 שקלים ימשיכו להימכר כך, אך יתווספו להם כ-700 פריטים במחירים שונים, בין היתר: ירקות ופירות טריים, עוף ובשר. כל הספקים של רמי לוי שיווק השקמה יעברו לעבוד עם הרשת.

 

בשוק אומרים שרמי לוי מתכוון להעתיק את פורמט הדיסקאונט שהוא כל כך מומחה בו – לשכונה, אם כי המחירים בסניפים השכונתיים בהכרח יהיו גבוהים יותר ממחירי הסניפים הגדולים שלו בשולי הערים. "הוא מבין שהעתיד נמצא באינטרנט ובשכונה", אמרו גורמים ל-ynet. "במכה אחת יהיו לו 31 סניפים, ותוך זמן קצר יהיו לו 40 סניפים בשכונה. הוא מבין שהעתיד נמצא לא בדיסקאונט, אלא בשכונה ובאינטרנט".


במקום פירות ארוזים - פירות טריים. בסניפים יימכרו עוד כ-700 פריטים (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
במקום פירות ארוזים - פירות טריים. בסניפים יימכרו עוד כ-700 פריטים(צילום: מירב קריסטל)

שיטת סופר קופיקס. תשרוד את המעבר? (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
שיטת סופר קופיקס. תשרוד את המעבר?(צילום: מירב קריסטל)

 

יתחרה גם בויקטורי וב-AM:PM

הכניסה המאסיבית של רמי לוי לתוככי הערים תתאפשר בעקבות מימוש האופציה לשליטה ברשת בתי הקפה קופיקס, עליה דיווחה חברת רמי לוי שיווק השקמה אתמול בערב (ג'). עם השלמת העסקה, יגדיל רמי לוי את אחזקותיו בקופיקס, מ-20% (לפי שווי של 105 מיליון שקל) ל-50.01%, אחזקה המקנה לו שליטה ברשת. זאת, בתמורה למניות רמי לוי בשיעור של כ-1.38% מההון (אחרי ההקצאה). מימוש האופציה כפוף לאישור האסיפה הכללית של קופיקס.

 

בתחילת חודש מרס אישרה רשות ההגבלים העסקיים את כניסתו של רמי לוי כשותף בקופיקס. העסקה אושרה ללא תנאים מגבילים, בשל היעדר החפיפה בין סניפי רמי לוי לסניפי קופיקס, אבל הנכס העיקרי של קופיקס מבחינת רמי לוי, אשף קמעונאות, היא סופר קופיקס. במסגרת ההסכם, הוחלט כי רשת רמי לוי תקבל ללא תמורה גם כ-30% ממניות חברת הבת סופר קופיקס.

 

רמי לוי מתכנן כבר שנים כניסה לערים עם פורמט שכונתי, כדי לנגוס בנתח השוק של שופרסל שלי ומגה בעיר. רשת ויקטורי הקדימה אותו בינתיים, וכעת הגיעה ההזדמנות. בת"א ובערים אחרות במרכז הוא יתחרה גם ב-AM:PM ובשחקנים קטנים יותר, כמו סופר יודה.

 

רמי לוי ישפר את הרווח של סופר קופיקס - גם אבי כץ לא ייצא מופסד

במקביל, חברת קופיקס שבשליטת אבי כץ, הודיעה לשותפיה בסופר קופיקס על מימוש האופציה לרכישת מלוא אחזקותיהם (כ-50%) בתמורה לכ-35 מיליון שקל. עם השלמת העסקה, תוחזק רשת סופר קופיקס ישירות בידי חברת רמי לוי בשיעור של כ-30%, וכ-70% יוחזקו בידי רשת קופיקס. כלומר, נראה שגם אבי כץ מבין שסופר קופיקס היא מנוע הצמיחה האמיתי פה.

נכנס לתוך הערים - דרך קופיקס. רמי לוי (צלם: תומי הרפז, ענת מוסברג) (צלם: תומי הרפז, ענת מוסברג)
נכנס לתוך הערים - דרך קופיקס. רמי לוי(צלם: תומי הרפז, ענת מוסברג)
 

גורם בשוק אמר ל-ynet, שבשל עוצמתו בקרב הספקים ושם המותג החזק שלו, "אחוז הרווח הנוסף שרמי לוי יביא לסופר קופיקס, הוא בין 10% ל-15%. סופר קופיקס מוכרת ברבעון ב-50 מיליון שקל, אם רמי לוי, נניח, ישפר ב-12% את המכירות, זה תוספת של 7 מיליון שקל. סופר קופיקס מפסידה כ-1.7 מיליון ברבעון כיום. אז היא תעבור להרוויח 5 מיליון תוך רבעון.

 

"במכפיל הרווח שמניית רמי לוי נסחרת היום, סופר קופיקס בעצם שווה 400 מיליון. בעצם רמי לוי לקח פה 30% ששווים בעיניים שלו יותר מהשווי המוצהר שהוא 100 מיליון שקל, כשהוא שילם סך הכל 35 מיליון שקל במניות וקיבל גם שליטה בקופיקס וגם את סופר קופיקס. הוא שיחק אותה, וגם קופיקס שיחקו אותה עם הגדל האחזקות בסופר קופיקס".

 

ומה לגבי קופיקס? מנוע הצמיחה של הרשת המדשדשת, שמוכרת קפה, כריכים ופריטים נוספים ב-15-5 שקלים, לא נמצא בישראל. בסוף השנה יהיו לה 140 סניפים ברוסיה ובבלארוס.

 

 

רמי לוי הופך לתמנון שירותים. בקרוב: תחרות גם בפארם

רמי לוי לא עוצר בסופרמרקטים ובבתי קפה והופך בהדרגה לתמנון קמעונאות ושירותים. רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה 49 סניפי סופרמרקט (מתוכם שלושה סניפים בזכיינות), ובכוונתה לפתוח שני סניפים נוספים במהלך השנה. לאחרונה השלימה את רכישת השליטה (50%) ברשת גוד פארם, המפעילה תשעה סניפים עירוניים בתחום הפארם. כך, רמי לוי יתחרה בשופרסל שמתכננת בקרוב השקה מחדש של רשת הפארם שקנתה מהמשביר, ניו-פארם. שופרסל ורמי לוי ינסו לפגוע בסופר-פארם, השחקנית הדומיננטית בתחום הפארם בישראל.

 

במקביל ממשיך לוי לשווק את מותג הסלולר שלו (כמפעיל וירטואלי) ומשווק שירות טלוויזיה מוזל על גבי האינטרנט של HOT. החברה אף השיקה לאחרונה שיתוף פעולה עם חברת נסיעות, כמו גם מועדון לקוחות שאפתני, שמטרתו להתחרות במועדונים כמו "חבר" בהיקף ההטבות שהוא מעניק ללקוחותיו.

 

רמי לוי מסר בהודעה לעיתונות כי "אנו שמחים לדווח על השלמת השלב השני בעסקת קופיקס - מימוש האופציה לרכישת השליטה ברשת. בכוונתנו ליישם את האסטרטגיה העסקית שלנו גם בסניפים העירוניים – ולאפשר את סל המוצרים הזול ביותר ביחס לסביבה, לשפר את מגוון המוצרים ולהקפיד על איכות ושירות.

 

"אנו מאמינים שיכולות הניהול והסחר שנצברו לאורך השנים ברשת רמי לוי, יבואו לידי ביטוי בפעילות קופיקס כבר בטווח הזמן המיידי. רכישת השליטה ברשת קופיקס, לצד רכישת השליטה ברשת גוד פארם בחודש מאי האחרון, יאפשרו לנו לזרז את תהליך החדירה אל תוך מרכזי הערים ובפרק זמן קצר".


פורסם לראשונה 24/07/2018 22:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יהונתן בן חיים
סופר קופיקס
צילום: יהונתן בן חיים
מומלצים