שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    המשבר בענף האופנה: הפסדי קסטרו העמיקו

    קבוצת קסטרו-הודיס מציגה ברבעון השלישי הפסד של 32 מיליון שקל, לעומת הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות נותרו ללא שינוי

    קסטרו מסכמת היום (ה') עוד רבעון קשה, עם קיפאון במכירות והעמקת ההפסדים: הקבוצה (הפועלת כיום כמותג משותף קסטרו-הודיס) סיימה את הרבעון עם הפסד של 32 מיליון שקל, לעומת הפסד של תשעה מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד התפעולי עמד על 17.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של שמונה מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    קסטרו: ההפסד גדל ל-48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019

    קונים פחות: קבוצת קסטרו "זרקה" ביגוד בשווי 31 מיליון שקל

    עסקת ענק: קסטרו השלימה רכישת 100% מקבוצת הודיס

     

    הוצאות שכר הדירה והעלייה בשכר העבודה הכבידו על הקבוצה בתקופת הדו"ח. קסטרו מפעילה כיום 454 חנויות והקבוצה ממשיכה במהלכים לצמצום שטחי מסחר מכבידים. מתחילת 2019 סגרה הקבוצה 23 חנויות, בהן שמונה חנויות של המותג קסטרו, ארבע חנויות של כל אחד מהמותגים טופ טן, הודיס ואקססוריז ושלוש חנויות של המותג קרולינה למקה.

     

    במקביל, פתחה החברה 17 חנויות מתחילת השנה - שש חנויות למותג האיפור קיקו מילנו, ארבע חנויות קסטרו, שלוש חנויות אורבניקה, שתי חנויות טופ טן, חנות אחת של הודיס וחנות אחת של איב רושה.

    קסטרו ברמת אביב (צילום: איימי נקדאי)
    סניף קסטרו(צילום: איימי נקדאי)
     

     

    צמיחה בהכנסות בזכות המיזוג עם הודיס

    מכירות הקבוצה ברבעון הסתכמו ב-433 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. ההנחות שביצעה הקבוצה לצורך הגדלת המכירות פגעו ברווחיות הגולמית. ברבעון השלישי מציגה החברה רווח גולמי של 235 מיליון שקל (54.2% מהמכירות) לעומת רווח של 240 מיליון שקל (55.3% מהמכירות) ברבעון מקביל.

     

    בתחום הלבשה נרשמה צמיחה של 13% בהכנסות ל-299 מיליון שקל, כתוצאה ממיזוג מותגי הודיס, לצד השקת מותג האיפור המוזל קיקו מילנו, המדווח במגזר ההלבשה. עוד במגזר זה, לצד מותגי קסטרו והודיס, חלק ממכירות אורבניקה ותג הקוסמטיקה איב רושה ומכירות אתר לאדילה. הפדיון למ"ר בחנויות המגזר ירד ב-7% ברבעון הנוכחי ועמד על 1,031 שקל.

     

    במגזר אביזרי האופנה, שכולל את המותגים טופ טן, קרולינה למקה, אקססוריז וחלק נוסף של מכירות אורבניקה, עלו ההכנסות בכ-144% ברבעון ועמדו על 134 מיליון שקל. במגזר האביזרים עלה במעט הפדיון הממוצע למ"ר ועמד על 2,997 שקל לעומת 2,981 שקל בתקופה המקבילה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים