שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    דואר ישראל: הסחר המקוון הקפיץ את הרווח ב-470% ברבעון השלישי

    הרווח ברבעון עמד על 42 מיליון שקל; הכנסות החברה עלו ב-1.6% לעומת הרבעון המקביל - והסתכמו 448 מיליון שקל

    חברת דואר ישראל סיימה את הרבעון השלישי של 2019 עם רווח של 41.7 מיליון שקל, מול רווח של 7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קפיצה של 471%. עם זאת, הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-28.7 מיליון שקל, מול רווח של 45.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    אמזון חתמה על הסכם הפצה עם דואר ישראל

    דו"חות דואר ישראל: הפסד של כ-18 מיליון שקל ברבעון השני

    הדרכון אבד בדואר: "לכי תזמיני חדש"

     

    הרווח התפעולי ברבעון השלישי עמד על 56.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-700 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח נבע מעלייה בסחר המקוון ומרווחי הון בגין מכירת בניין דואר ישראל ברחוב ההגנה בת"א תמורת 155.2 מיליון שקל.

    מרכז הסחר המקוון במודיעין  (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
    מרכז הסחר המקוון במודיעין (צילום: מירב קריסטל)

    הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו ב-1.6% והסתכמו בכ-448 מיליון שקל, לעומת 441 מיליון שקל ברבעון אשתקד.

     

    החברה דיווחה כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה עלייה של 13% בהכנסות מסחר מקוון, כחלק מגידול גלובלי בקניות ברשת, שקיזזה ירידה בהכנסות מדואר רגיל.

      

    ה-EBITDA עלה ב-248% ועמד על 94 מיליון שקל, לעומת כ-27 מיליון שקל ברבעון מקביל. את העלייה ניתן לזקוף בעיקר לאימוץ התקן החשבונאי החדש IFRS 16.

     

    חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מסר: "בינואר השנה השלמנו את תוכנית ההבראה הארבע שנתית של החברה וביצענו שינוי במבנה הארגוני של

    דואר ישראל, שמשמעותו מעבר מניהול גיאוגרפי תפעולי לניהול עסקי הממוקד בליבת העסקים של הדואר תוך הקמת 3 חטיבות עסקיות - חטיבת הסחר, חטיבת בנק הדואר וחטיבת הדואר והקמעונאות. אנו נערכים גם למעבר מטה החברה בחודשים הקרובים לקריה הדוארית שנבנית בימים אלה במודיעין, ובמקביל נערכים לתהליך הפרטת החברה, שיאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיה ובחדשנות לטובת הציבור, ולצמוח עסקית בשנים הקרובות".

     

    דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, מסר: "ברבעון השלישי של השנה העמקנו את פעילותנו בתחום הסחר המקוון והסחר בכלל המהווה מנוע צמיחה עקרי. כמו כן הועברה פעילות מיון המכתבים הארצית למודיעין, לצד מיון החבילות מחו"ל, מתוך מטרה לאחד פעילויות, תוך התייעלות תפעולית.

     

    "אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת, תקופת ימי הקניות הבינלאומיים בנובמבר ובדצמבר וערוכים למיין ולקלוט כ-14.5 מיליון חבילות הצפויות לנחות בישראל בתקופה זו, במשקל של כ-3,600 טון, גידול של 18% במשקל מול תקופה מקבילה אשתקד. כיום לדואר יש מעל 1,300 נקודות מסירת חבילות ודברי דואר רשום, מתוכן 620 מרכזי מסירת חבילות חיצוניים, וכ-700 יחידות דואר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מירב קריסטל
    מרכז הסחר המקוון במודיעין
    צילום: מירב קריסטל
    מומלצים