שתף קטע נבחר

דו"חות דואר ישראל: הפסד של כ-18 מיליון שקל ברבעון השני

את הרבעון המקביל אשתקד סיימה חברת דואר ישראל ברווח נקי של כ-8 מיליון שקל; הכנסותיה הסתכמו בכ-448 מיליון שקל

חברת דואר ישראל מסיימת את הרבעון השני של 2019 עם הפסד של 18.4 מיליון שקל, מול רווח נקי של 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי ברבעון השני עמד על כ-10.8 מיליון שקל, לעומת כ-834 אלף שקל ברבעון מקביל אשתקד. 

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בזק רשמה הפסד עצום של כ-1.5 מיליארד שקל

הרבעון של סנו: הרווחיות נשחקה למרות העליות במחירי הנייר

איחוד הודיס הקפיץ את המכירות והרווח של קסטרו ברבעון השני

 

דואר ישראל גבעתיים ()
הפסד של כ-18 מיליון שקל ברבעון השני. סניף דואר ישראל

החברה מציינת כי "בשל תקן חשבונאי חדש (ifrs9) התעדכנו נתוני ההשוואה מול שנה קודמת. העלייה ברווח הנקי בחציון מקביל אשתקד נובעת מהכנסות חד פעמיות בגין מכירת נכס בסך כ-36 מיליון שקל".

 

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-448 מיליון שקל, לעומת כ-452 מיליון שקל ברבעון אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השני עמד על 24 מיליון שקל, לעומת 30 מיליון שקל ברבעון מקביל.

 

ערוכים לקראת הפרטת החברה

החברה מדווחת כי בחציון הראשון של השנה חלה עליה של 13.7% בהכנסות מסחר מקוון, ו-8% בהכנסות בנק הדואר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שפיצו על ירידה של כ-7% בהכנסות משירותי דואר מסורתי. בחציון הראשון הוזמנו מחו"ל 30.7 מיליון חבילות, לעומת 28.5 מיליון בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-7.7%.

 

באפריל 2019 חתמה חברת הדואר על הסכם למכירת בניין דואר ישראל ברחוב ההגנה בתל אביב, תמורת כ-155.2 מיליון שקל, כך שרווח ההון הנובע ממכירתו ייכלל בתוצאות הרבעון השלישי של השנה.

 

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מסר בתגובה: "בחציון הראשון של השנה השלמנו בהצלחה יתרה את תוכנית ההבראה הארבע שנתית, במסגרתה פרשו 1,400 עובדים עד סוף 2018, שיפרנו משמעותית את כל מדדי השירות ופעלנו להמשך התייעלות תפעולית בפעילות החברה. אנו ערוכים לקראת הפרטת החברה, אשר צפויה לצאת לדרך בשבועות הקרובים".

 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל מסר בתגובה: "אנו ממשיכים להשקיע בתחום הסחר המקוון. בתחילת 2020 יעבור מטה החברה הארצי לקריה הדוארית במודיעין. בחציון המשכנו לפתוח עשרות מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים, ובנוסף פתחנו מספר סוכנויות דואר בתוך רשתות השיווק מגה בעיר, יינות ביתן וקינג סטור במודל של 'חנות בתוך חנות'. כיום לדואר יש כ-1,300 נקודות שירות, מה שהופך את החברה לרשת הקמעונאית הגדולה בישראל". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים