שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אחרי סגירת שדה דב: ישראייר תתמקד בחיפאים

    חברת התעופה ספגה נזק של כמעט 4 מיליון דולר בעקבות הצניחה במספר הטסים לאילת. למרות צמצום של 15% בכוח האדם, הרווח של החברה הצטמק ב-45% בתשעת החודשים הראשונים של השנה

    ישראייר משלמת את מחיר סגירת שדות התעופה שדה דב ואילת: רבים מעדיפים כעת לנסוע לאילת ברכבם על פני נסיעה בפקקים לנתב"ג, עלות חניה ונסיעה נוספת משדה התעופה רמון למלון. מדוחות ישראייר (הכלולים בדוחות אידיבי) לרבעון השלישי של השנה עולה כי 3.75 מיליון דולר מהכנסותיה ברבעון השלישי נגרעו כתוצאה מצמצום זה במספר הטסים לאילת.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    המשבר בארקיע: למעלה מ-100 עובדים קיבלו הזמנה לשימוע לפני פיטורים

    ארקיע לאן? כך תשפיע סגירת שדה דב על החברה ועל מחירי הטיסות

    לאחר 81 שנה: שדה דב נסגר

     

    את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה חברת התעופה עם רווח נקי של 4.4 מיליון דולר, ירידה של 45% בהשוואה לרווח של שמונה מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

    מטוס ישראייר (צילום: דני שדה)
    מטוס ישראייר(צילום: דני שדה)
     

    הכנסות ישראייר ברבעון השלישי הסתכמו בכ-129 מיליון דולר, ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון עמד על 11.1 מיליון דולר לעומת 14.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018 כתוצאה מסגירת שדות התעופה באילת ובשדה דב ועיתוי חגי תשרי. ישראייר צמצמה 15% מכוח האדם שלה, ולאחרונה גם ארקיע המתחרה הודיעה על פיטורי כ-100 עובדים.

     

    המחאה לא עזרה: ראש עיריית אילת על סגירת שדה דב    (צילום: אלי סגל)

    המחאה לא עזרה: ראש עיריית אילת על סגירת שדה דב    (צילום: אלי סגל)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "המטרה: מחצית מהטיסות לאילת יהיו מחיפה"

    המרוויחים כתוצאה מסגירת שדה דב הם תושבי חיפה והצפון: ישראייר מהמרת שבגלל המרחק שלהם מאילת, הטיסות עבורם אטרקטיביות. כדי לעודד אותם לטוס היא העלתה את מספר הטיסות מהשדה בחיפה לאילת, בקו שעד כה נזנח כמעט לגמרי, לכ-90 טיסות בחודש. "המטרה היא שמחצית מהטיסות לאילת יהיו מחיפה" אמר מנכ"ל החברה אורי סירקיס.

     

    "ספגנו פגיעה קשה בקו לאילת. זו הייתה השנה הכי מאתגרת שלנו מאז יישום מדיניות השמיים הפתוחים", אמר סירקיס. "התמודדנו עם עלייה בתחרות לטיסות לחו"ל לצד פגיעה בטיסות הפנים-ארציות. הוצאות התפעול בנתב"ג יקרות ב-10% משדה דב. מספר הנוסעים לאילת ירד ב-25% בעוד שאת מספר הטיסות לא הפחתנו ולכן סבלנו מירידה בהכנסה פר מושב".

     

    לפני סגירת שדה דב, לדברי סירקיס, הפעילות הפנים-ארצית תרמה 24 מיליון שקל לרווח של ישראייר (כ-30% מהרווח הנקי), וכעת היא הצטמצמה ל-10%-15% מהרווח.

     

    יש גם תחרות מצד חברות לואו-קוסט, אך לדברי סירקיס, "יש פופוליזם במי שאומר 'אני יודע לטוס ב-20 אירו'. עובדה ש-13 חברות לואו-קוסט כבר התמוטטו". התגובה של ישראייר בינתיים היא דילים לאילת ("עלות טיסה כמעט אפס").

     

    מצאנו באתר החברה טיסה מנתב"ג (כולל מזוודה) ושני לילות (8-10 בדצמבר) שיעלו לאדם 483 שקל במלון אמריקנה, 455 שקל בישרוטל ריביירה קלאב, 653 שקל בישרוטל ים סוף ו-845 שקל בהרודס. לשם השוואה, באתר מלונות פתאל שני לילות בהרודס יעלו 1,197 שקל ללא טיסה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים