שתף קטע נבחר

לא רק להורים: סופר-פארם פונה לצעירים

סופר-פארם שמה בלב האסטרטגיה שלה את שדרוג חוויית הלקוח בסניפים ובאונליין. בשנים האחרונות השקיעה הרשת בקונספט עיצוב יוקרתי בסניפים, השיקה מגוון רחב של מותגים בינלאומיים בלעדיים, חברה לסטארט-אפים שמשדרגים את חוויית הקנייה, הגדילה את מגוון נכסי התוכן הדיגיטליים והרחיבה את מערך המותגים הפרטיים שמציעים איכות במחירים נגישים

בשיתוף Superbrands 

 

רשת סופר-פארם הוקמה על ידי משפחת קופלר ב-1978 וכיום היא מונה כ-250 סניפים בישראל, מפעילה את אתר הסחר "סופר-פארם אונליין" ופעילותה הבינלאומית כוללת כ-70 סניפים בפולין. הרשת נוסדה על ידי ליאון קופלר, המשמש כיו"ר החברה, ונבנתה בהשראת רשת הדראגסטור הקנדית, Shoppers Drug Mart, שייסד אביו, מורי קופלר.

 

סופר-פארם הביאה לישראל את הקונספט של "3 ב-1" - רשת בתי מרקחת, שמשלבת בחנויותיה גם מחלקת קוסמטיקה ומחלקת טואלטיקה ותינוקות. לפני עשור הרחיבה סופר-פארם את פעילותה גם לתחום האופטיקה, כך שהיום היא מציעה למעשה קונספט ייחודי של "4 ב-1".

 

סופרברנדס ()

הסביבה התחרותית

הסביבה התחרותית שבה פועל המותג מורכבת וכוללת זירות שונות. בקטגוריית בתי המרקחת סופר-פארם מתחרה בקופות החולים ובבתי המרקחת הפרטיים. בתחום הקוסמטיקה - בחנות הדיוטי פרי, ברשתות המתמחות ובבתי הכלבו. בתחום התינוקות והטואלטיקה - ברשתות השיווק הגדולות, ברשתות המתמחות ובחנויות הפרטיות.

 

הרשת מתחרה גם ברכישות אונליין של הלקוחות, הצומחות מדי שנה. במקביל, כתוצאה ממהפכת השמיים הפתוחים והוזלת הטיסות, נוספו לרשת זירות תחרות נוספות מול רשתות ומותגים בחו"ל, כאשר צרכנים רבים מנצלים את החופשה להצטיידות במוצרים.

 

האתגר השיווקי

האתגר השיווקי של הרשת הוא לתת מענה לתחרות בכל אחד מתחומי הליבה, להעצים את חוויית הלקוח בסניפים ובדיגיטל, להעניק ללקוחותיה ערך מוסף על מנת ליצור בידול ולהמשיך לצמוח.

 

לסופר-פארם שפה תקשורתית מובחנת והיא מהמפרסמים הגדולים במשק. בנוסף לפרסום השוטף, סופר-פארם היא מהחברות הראשונות שבנו אסטרטגיית תוכן למותג והיא פועלת במגוון זירות: באתר הבית, ברשתות החברתיות, בניוזלטרים ובאתרי תוכן מרכזיים. עם קהל הלקוחות הצעיר שלה, נערות בגילאי 16-18, סופר-פארם מתקשרת באמצעות קהילת סופר-פארם yng.

 

כרשת ששמה דגש מיוחד על חוויית הקנייה, השיקה סופר-פארם קונספט עיצובי חדש ויוקרתי לסניפים. בנוסף, הציבה בחלק ניכר מהסניפים עמדות קופה בשירות עצמי.


סופרברנדס ()

המותג הפרטי

סופר-פארם השיקה מותג פרטי כבר ב-1994, במטרה להציע ללקוחותיה מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. כיום לסופר-פארם יש מספר מותגים פרטיים:

Life - פועל בתחומי הבריאות, היופי והתינוקות, תוך מתן דגש על חדשנות מוצרית לצד הצעת ערך אטרקטיבית. למותג כ-3,000 מוצרים במגוון קטגוריות - תינוקות, טבע, תרופות ללא מרשם, טואלטיקה, מזון בריאות ועוד. בשנה החולפת חיזקה סופר-פארם את קטגוריית בית המרקחת, והעמיקה את תחום תוספי התזונה והתרופות ללא מרשם תחת המותג Life ומותגים עצמאיים נוספים. בנוסף לתחום הבריאות, השיק המותג Life קולקציית אקססוריז לנסיעות (תיקים, כריות ועוד), עם היוטיוברית מורן טרסוב.

MILUCCA - מותג הביוטי של סופר-פארם מציע למעלה מ-200 מוצרי איפור וטיפוח איכותיים במחירים נגישים. MILUCCA מדורג כיום כמותג השלישי הנמכר ברשת מבין מותגי האיפור העממי.

SUNDAY - מותג פרטי הפועל בתחומי טיפוח הבית והניקיון. למותג עשרות מוצרים, בהם אבקות ומרככי כביסה, סבון כלים, נייר טואלט ועוד, שנמכרים במחיר תחרותי ונגיש.

 

Only at Super-Pharm

בשנים האחרונות החלה סופר-פארם לשים דגש מיוחד על מוצרים ומותגים שניתן להשיג בלעדית ברשת. כמו כן, מקפידה הרשת להשיק ראשונה מותגים חדשים בתחומי הליבה שלה. חלק מהמוצרים מיובאים על ידי ספקים, וחלקם פרי פיתוחה של מחלקת פיתוח המותגים החדשה, שמייבאת מותגים לישראל ונותנת מענה לתרבות האינדי – מותגים עצמאיים ומצליחים בקרב קהלים צעירים - שהתפתחה גם בעולם הביוטי. כך למשל השיקה הרשת בסניפים מחלקות קוסמטיקה קוריאנית, את מותג הביוטי הלונדוני פיקסי (Pixi) הידידותי לסביבה, מותג השיער ג'ון פרידה ומותגים רבים נוספים.

 

פעילות באונליין

אתר הסחר של הרשת, שהושק ב-2017, ממשיך לצמוח ולספק הצעות ערך ומגוון עולמות תוכן רלוונטיים ללקוח. הרשת מאפשרת לבחור בין שלוש אפשרויות לקבלת הרכישה: קניית אקספרס - הזמנה באתר ואיסוף מהסניף הנבחר תוך 3 שעות; איסוף הקנייה מהסניף תוך 24 שעות; או קבלת משלוח הביתה תוך 24 שעות.

 

סופר-פארם חברה לסטארט-אפים במגוון תחומים כמו "קומונסנס רובוטיקס" באמצעותה תוכל הרשת לספק משלוחים אונליין תוך שעה ו-memomi המציעה מראות אינטראקטיביות. זאת, על מנת להעצים את חוויית הקנייה.

 

מערך התוכן והשיווק הדיגיטלי של סופר-פארם כולל מספר רב של נכסים: האפליקציה שבה משתמשים מדי חודש כחצי מיליון איש, ניוזלטרים, דף הפייסבוק שלו מעל 700 אלף חברים, אינסטגרם ועוד.

 

הפעילות בתחום האופטיקה

הרשת מחוללת מהפכת מחירים בתחום האופטיקה באמצעות סופר-פארם אופטיק - חנויות אופטיקה בתוך סניפי סופר-פארם. רשת האופטיקה כוללת 43 סניפים, כאשר ב-100 סניפי סופר-פארם נוספים מוצעים שירותי שכפול משקפיים.

 

כיום, סופר-פארם היא הרשת השלישית בגודלה בישראל בתחום האופטיקה, וממשיכה להרחיב את מגוון המותגים במשקפי הראייה ומשקפי השמש, לצד השירות המקוון לרכישת עדשות מגע ומשקפיים.

 

פעילות בתחום הביטוח

שיתוף הפעולה בין סופר-פארם לביטוח ישיר מציע מגוון מוצרי ביטוח ללקוחות הרשת וללקוחות מועדון לייף סטייל. מוצרי הביטוח משווקים תחת המותג המשותף Life Direct שכולל ביטוח רכב ודירה, ביטוחי בריאות, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד.

 

תרומה לקהילה

סופר-פארם שומרת על קשר קבוע עם הקהילה ויוזמת פעילויות מגוונות בבתי חולים, בבתי ספר ובמרכזים קהילתיים שונים. בנוסף, הרשת מקיימת מדי שנה התרמות לעמותות שונות, ובהן האגודה לסוכרת נעורים, עמותת חיים, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי/ות תקיפה מינית ועוד.

 

דברים שלא ידעת על סופר-פארם

  • הרשת הוקמה בהשראת Shoppers Drug Mart - רשת דראגסטור קנדית שייסד מורי קופלר, אביו של יו"ר סופר-פארם, ליאון קופלר.
  • כ-100 אלף מוצרים של Life נמכרים מדי יום, ו-40 מיליון מוצרים נמכרים בשנה.
  • את מרוץ הנשים Life Run תל אביב הזניקה השנה הספורטאית האולימפית נדיה קומנצ'י. במרוץ לקחו חלק כ-10,000 נשים.
  • 60% מהקופונים של סופר-פארם ממומשים דרך האפליקציה של הרשת.
  • 80% מלקוחות האונליין מעדיפים לאסוף את רכישתם מהסניף.

פורסם לראשונה 01/12/2019 14:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים