שתף קטע נבחר

נמשך הכאוס ברכבת: "אנשים מבולבלים, כמו עכברים במלכודת"

פרויקט חשמול המסילות באזור ת"א, הכולל סגירת תחנות, ממשיך לגרום לעומסים, בלבול ברציפים וחוסר ודאות לגבי מסלול הרכבות לדרום. נוסעים שהעדיפו לנסוע במכונית נתקעו בפקקים: "העיכובים מטורפים, זו בושה"

עבודות החשמול על מסילת הרכבת באזור תל אביב: גם הבוקר (ג'), זה היום שני ברציפות, דיווחו נוסעים על עומסים גדולים בחלק מהתחנות, על בלבול שנוצר בשל היעדר הכוונה מסודרת ועל הוראות סותרות שנשמעו בכריזה והפנו נוסעים לרציפים שונים.

 

 

החסימה שהחלה אתמול נועדה להאצת פרויקט חשמול המסילות ולחבר את תחנות תל אביב סבידור מרכז ותל אביב השלום לקו החשמלי. זאת לאחר שהושלמה במלואה תשתית החשמול אל תחנת ת"א ההגנה. סגירת מקטע המסילה באיילון משפיעה על חלק מהרכבות לדרום ומוביל לכך שחלק מהרכבות היוצאות מבנימינה לרחובות מסתיימות כעת באשקלון. למרות זאת, בתחנות עצמן עודכן – בכריזה ועל הלוחות האלקטרוניים - שהרכבת לרחובות בוטלה לחלוטין.

 

"תמיד יש עיכובים בלתי מוסברים ברכבת, אבל עכשיו זה הפך למטורף", אמר ל-ynet יוסי, נוסע קבוע בקו החוף בין חיפה לראשון לציון. "הפקחים ברכבת לא מסבירים כלום. אתה יורד בתחנת השלום ומגלה שאם אתה רוצה להגיע לראשל"צ היית צריך לרדת בתחנת ההגנה. אין שילוט בסיסי שיסביר מה לעשות. הכריזה בתחנה מבלבלת עוד יותר והעיכוב הפך לבלתי נסבל. אנחנו אלפי אנשים מבולבלים שרצים בתחנות כמו עכברים במלכודת. זו פשוט בושה".

 

כדי להימנע מהעומסים ברכבת בחרו משתמשים לצאת מהבית עם מכוניותיהם, מה שהגביר את הפקקים בכבישים באזור. אורן, תושב רמת גן שמגיע מדי יום לעבודה בראשון לציון, סיפר: "הדרך לעבודה התארכה מ-20 דקות לכשעה ורבע באוטובוס. אתה מגיע לעבודה סחוט ועצבני עוד לפני שהתחלת לעשות משהו".

עבודות תשתית בתחנת ההגנה (צילום: עמית הובר, רכבת ישראל)
עבודות התשתית והעומס בתחנת ההגנה בת"א(צילום: עמית הובר, רכבת ישראל)

בעוד תושבי הצפון סובלים בעיקר מבלבול, נוסעים שמבקשים להגיע מהמרכז דרומה מתקשים לעשות זאת באופן חלק בשל קיטוע קו הנגב המערבי לטובת העבודות. במקום נסיעה רצופה הם נאלצים להחליף כמה רכבות. על רקע המצב נפתחה קבוצת ווטסאפ חדשה לתלמידי מכללת ספיר הגרים במרכז ונאלצים להגיע למכללה באיחור משמעותי החל מאתמול.

 

"אחרי אתמול שהיה גיהנום, החלטתי לא ללכת היום ללימודים", סיפרה שני דקל מפתח תקווה. "אתמול הייתי שש דעות בדרכים וזה די מוריד את המוטיבציה". לדבריה אתמול בבוקר רכבה מביתה לתחנת הרכבת המקומית, משם המשיכה לתחנת סבידור, לאשדוד, אשקלון ומשם לשדרות: "היה המון בלבול בין מה שהכרוז אמר למה שהיה רשום באפליקציה. הרכבת שעליתי עליה בתל אביב הייתה אמורה להסתיים באשקלון אבל הסתיימה פתאום באשדוד, ואז חיכינו המון זמן לרכבת הבאה. על הבוקר לעבור דבר כזה זה קשה ומתיש".

 

עומסים בתחנת ההגנה של רכבת ישראל (צילום: עמית הובר)
שעות בדרכים. נוסעים בתחנת ההגנה(צילום: עמית הובר)

 

עומסים בתחנת ההגנה של רכבת ישראל (צילום: עמית הובר)
(צילום: עמית הובר)

 

חברתה לספסל הלימודים, שירה חיים מראשל"צ, ציינה גם היא מסלול שהפך למייגע במיוחד: "התחלתי את הבוקר בשאטל ליבנה ומשם הייתה לי נסיעה לשדרות ברכבת. זה הפך למסע מתיש ולא קל בתחבורה הציבורית, סיימתי את הערב עם מיגרנה לאחר שנסעתי מראשון לציון להגנה, מההגנה לאשדוד, משם לאשקלון ולבסוף לשדרות. אחרי מה שעברתי אתמול החלטתי שכדי לא לאחר ולשמור על שפיות, אשאר אצל אמא שלי בבאר שבע לתקופה".

 

מאור לייזר ניסה היום להימנע מנסיעה ברכבת מראשון לציון לכפר סבא. דרכו בחזרה מהעבודה התארכה משמעותית וכללה החלפת שני אוטובוסים. "שמעתי על העומסים והחלטתי לנסות להימנע מהם. נסעתי בשני אוטובוסים כדי לנסות לקצר את הדרך שהתארכה בגלל סגירת המסילה ב-45 דקות, אבל התוצאה הייתה הפוכה - שעתיים ורבע בדרכים. לצערי אאלץ להשתמש בשבועות הקרובים ברכב הפרטי שלי", סיפר.

 

זוהר, סטודנטית מבאר שבע שהגיעה לבקר את סבתה בחולון סיפרה כי בדרך כלל הייתה נוסעת ברכבת ישירה אך הפעם נאלצה להגיע עד תל אביב ואז לחזור לחולון: "זה משפיע לא רק עליי, יש לי חברים שעובדים במרכז ולא יגיעו להיבחן בבאר שבע ביום שישי בגלל הנסיעה".

 

מי שהחליטו כן להמר על הרכבת במחשבה שהפקקים ימנעו מהם להגיע בזמן, הם שחקני קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל, ששיחקה הערב באולם בעין שרה מול עירוני נהריה.

 

שמרית נוטמן, מנכ"לית ארגון 15 דקות (ארגון צרכני התחבורה בישראל), ונוסעת קבועה ברכבת אמרה כי: "שינוי משמעותי כל כך בסדרי תנועת הרכבות מצריך תכנון מקדים בשיח פתוח עם נוסעי הרכבת. נוסעי הרכבת בדרום הארץ ואפילו אלו שנוסעים לאורך החוף מושפעים לרעה מהשינויים האחרונים. איחורים, ביטולי רכבות ושינויים מתמידים מקשים על הנוסעים להשאיר את הרכב בבית ולעלות על הרכבת. אנחנו מצפים מהנהלת הרכבת להיות בשיח פתוח ומתמשך עם הנוסעים כדי לוודא שהרכבת ממשיכה להיות האופציה המועדפת על נוסעיה".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך היום השני לעבודות האצת החישמול הושגה התקדמות משמעותית ומערכות החישמול נמצאות בפאתיה הדרומיים של תחנת תל אביב השלום. למרות הצורך בסגירת מסילה בציר פקוק מבחינה רכבתית, אנו עושים מאמצים רבים על מנת להשאיר את כל התחנות פתוחות לשירות, תגברנו קווים חלופיים וכן הועמד מערך היסעים מקיף כמענה משלים.

 

"היום פחתו העומסים ביחס לאתמול. אנו מבינים את הקשיים הנקודתיים, מודים לנוסעים על סבלנותם ותרומתם לפיתוח הרכבת ומזכירים כי בכל שאלה ניתן להתעדכן וליצור קשר באמצעות מוקד השירות הטלפוני במספר *5770, אתר האינטרנט או היישומון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית הובר, רכבת ישראל
העומסים ברכבת ועבודות התשתית בתחנת ההגנה
צילום: עמית הובר, רכבת ישראל
מומלצים