שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    שווים בתקשורת: עיתונאים עם מוגבלות

    תארו לעצמכם כלי תקשורת שמורכב מעיתונאים עם מוגבלות, שמסקרים את ענייני הקהילה ונלחמים למען זכויותיה. העיתונאי עידן מוטולה, אב לילד עם מגבלה, מקים גוף תקשורת ייעודי שיורכב ע"י אנשים עם מוגבלויות מתחומים מגוונים ופתח קמפיין לגיוס המונים בדיוק בשביל זה. צפו

    "הייתי עיתונאי בידיעות אחרונות, אחר כך ערכתי קצת תוכניות אקטואליה בטלוויזיה, אני אבא לשני ילדים, אחד מהם אוטיסט, אובחן לפני הרבה שנים, והיתה מחשבה הרבה שנים לנסות לחבר בין העולמות", מספר עידן מוטולה.

     

    "לפני חצי שנה הקמתי עמותה שנקראת "שווים" שהפעילה תא חדשותי תחת אותו שם, עם הזמן התבשלנו עם הרעיון, אם כבר עושים עיתונות עבור אנשים עם מוגבלות אז למה שאנשים עם מוגבלות לא יעשו את זה בעצמם? עכשיו אנחנו בגיוס המוני ומתחילים לגייס חבר'ה צעירים".

      

    צפו בריאיון באולפן ynet עם עידן מוטולה ונתנאל יהודה הלוי:

       (צילום: ירון ברנר)

       (צילום: ירון ברנר)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    עמותת "שווים" פועלת לקידום 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות ולשילובם בחברה, בדרך חדשנית ושונה - בעזרת תקשורת המונים. נקודת המוצא היא שלאמצעי התקשורת יש כוח להשפיע על החברה ועל רשויות המדינה, בדיוק בכוח הזה העמותה עושה שימוש. העמותה מפעילה אתר חדשותי בשם "שווים" שמציף בעיות וחסמים איתם מתמודדת הקהילה, בניסיון לקדם פתרונות ולייצר לחץ על מקבלי ההחלטות. אתר "שווים" שואף במפורש להשפיע על מדיניות המדינה בתחום.

     

    עידן מוטולה וחבריו למיזם
    עידן מוטולה לצד כתבה שהעלה באתר

     

    להביע את הדעה ואת היכולת

    נתנאל יהודה הלוי, כתב באתר, מספר בראיון באולפן ynet: "אני מסקר כתבות אישיות, כל המיזם הזה נמצא בתהליך שצומח בימים האחרונים, כל אחד מביא את האני שלו. השותפות ביני לבין עידן היא דו צדדית, אני מרגיש הרבה שנים שהשיח על אנשים עם מוגבלות הוא מעל הראש שלנו ואין לנו יכולת להביע את עצמנו", הוא מוסיף. "כאן יש לי את ההזדמנות לעשות את זה, גוף שנותן לאנשים להביע את דעתם ואת היכולות שלהם".

     

    עידן מוטולה וחבריו למיזם
    עידן מוטולה ובנו אוהד

     

    "התקשורת עוסקת באנשים עם מוגבלות, אבל לא מספיק", מרחיב מוטולה."היא לא מלווה את המאבקים היומיומיים של אנשים עם מוגבלות ומדווחת באינטנסיביות. מאוד חשוב שאנשים עם מוגבלות יהיו בפוזיציה של המדווחים משתי סיבות: הם מביאים איתם אג'נדה של 'אנחנו יכולים, מסוגלים', כשאדם עם מוגבלות מופיע, המסוגלות היא משהו שאנחנו מנסים לשדר, גם דוגמה אישית לאנשים מהקהילה עצמה".

     

    צפו בקמפיין גיוס ההמונים של האתר "שווים בתקשורת":

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "ל'שווים' יש רק מטרה אחת לנגד העיניים, והיא לקדם אנשים עם מוגבלות ולשפר את איכות חייהם ומשפחותיהם. לכן המיזם גם הוקם כעמותה" מסכם מוטולה. יעד קמפיין גיוס ההמונים עומד על 250 אלף שקל, מתוכו גויס יותר ממחצית. הכסף מיועד להרחבת הפעילות באתר: יותר כתבות, יותר תפוצה, יותר קוראים, והכי חשוב יותר השפעה.

     

    חלק ניכר מהכסף מיועד להכשרת צעירים עם מוגבלות למקצועות העיתונות והעסקתם באתר בשכר. בטווח הרחוק "שווים" שואף להיות בית ספר לעיתונאים עם מוגבלות, שיכין אותם לעבודה בכלי התקשורת השונים, מאחורי המצלמה וגם לפני המצלמה.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רוח טובה
    יד שרה
    כיתבו לנו
    מומלצים