שתף קטע נבחר

חדש מהניילונים

כבר הרבה שנים לא הושקו בארץ מותגי רכב חדשים. השנה זה יקרה פעמיים, עם טסלה האמריקאית ו־GAC הסינית, שיעירו את שוק המכוניות החשמליות בישראל. וגם זה יקרה השנה: דודג' תחזור, גל דגמי סופר־מיני מעודכנים ינחת, וגם שינוי אחד גדול שיאתגר את השליטה של i10 ופיקנטו בשוק המיני

עשרות דגמים חדשים, מתיחות פנים וחידושים אחרים צפויים להיכנס לאולמות התצוגה של יבואני הרכב בשנה הקרובה. אחרי כמה שנות היחלשות, קטגוריית הסופר־מיני צפויה להתעורר השנה עם דגמים חדשים של טויוטה, רנו, פיג'ו והונדה. בתחום המשפחתיות הבשורה העיקרית תגיע מכיוונה של קבוצת פולקסווגן, שתשיק את הדגמים החדשים של הגולף והאוקטביה. לראשונה מזה שנים רבות יושק השנה, כבר בינואר, מותג חדש בישראל ־ GAC הסיני, ביבוא יוניון מוטורס. טסלה צפויה להצטרף בהמשך השנה.

 

את מרבית ההשקות, כרגיל בשנים האחרונות, נמצא בקטגוריית רכבי הקרוסאובר והג'יפונים שתמשיך להתחדש. גם תחום הרכב החשמלי צפוי לפרוץ בשנה הקרובה, ויתכן מאוד שבעוד שנה מהיום תמצאו לא מעט נהגים שמחפשים עמדת טעינה במקום תחנת דלק.

 

ושתי הערות לפני שמתחילים: ראשית, כל תכנית היא בסיס לשינויים, בעיות אספקה או תמחור עשויות לעכב או לדחות את ההגעה של חלק מהדגמים. שנית, יכול להיות שגם השנה היצרנים יפתיעו אותנו בדגמים חדשים שטרם נחשפו, ויגיעו אלינו כבר ב־2020.

 

אאודי: ספורט וחשמל 

מותג היוקרה של קבוצת פולקסווגן ילך השנה בשני כיוונים מנוגדים: מחד יצטרפו דגמי ספורט רבים להיצע, ומאידך יתווספו דגמים היברידיים וחשמליים.

 

ברבעון השני צפוי להתחיל מבול הספורטיביות, עם דגמים מעודכנים של אאודי RS3, RS5, TT RS ו־R8, לצד דגמים חדשים לחלוטין של RS6 אוואנט, RS7, RSQ3 ו־RSQ8. באגף המחושמל, נפגוש השנה את אאודי tron־e ספורטבק — גרסת קופה לרכב הפנאי החשמלי, ולצידה גרסאות היברידיות נטענות ל־Q5 ול־A8. בגלל תקנות הזיהום החדשות באירופה והביקוש המתגבר שם להנעות חשמליות, לא ברור מתי נראה את הדגמים האלו אצלנו.

 

אופל: הקורסה חוזרת

מותג הרכב הגרמני הוותיק עבר לקבוצת לובינסקי כבר לפני שנה, אך רק ב־2020 הוא צפוי להתעורר בזירה המקומית. המכונית החשובה ביותר של אופל השנה היא הקורסה החדשה, שחולקת מכלולים עם פיג'ו 208 ותוצע גם בגרסה חשמלית. לצידה, תחל אופל למכור כאן גרסה היברידית־נטענת לרכב הפנאי גרנדלנד X, עם הספק של 300 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 300 ק"מ. גם הקומבו צפוי לערוך הופעת בכורה בישראל, ולהתחרות באחיו התאום המצליח סיטרואן ברלינגו. לצידו תגיע האינסיגיניה המחודשת.

 

אופל קורסה (צילום: יח
אופל קורסה(צילום: יח"צ)

 

אינפיניטי: מול וולוו ואאודי

שלוש שנים לאחר שנחשף, QX50 החדש צפוי סוף סוף להגיע לישראל במהלך הרבעון השני. רכב הפנאי היפנו־אמריקאי, המצויד בחמישה מושבים, יתחרה בדגמים כמו וולוו XC60 ואאודי Q5 ויציע מנוע טורבו־בנזין בנפח 2 ליטר (268 כ"ס) עם יחס דחיסה משתנה ותיבת הילוכים רציפה.

 

אסטון מרטין: 4x4 ראשון

לראשונה בתולדותיה, אחרי 106 שנה, הציגה אסטון מרטין רכב פנאי. הדגם החדש, DBX שמו, ישרת את הוד מלכותה בסיוע מנוע V8 כפול מגדשים עם הספק מרבי של 550 כ"ס ותאוצה של 4.5 שניות בלבד מ־0 ל־100 קמ"ש. לישראל הוא צפוי להגיע ברבעון השני של 2020, ואם אתם מעריצי ג'יימס בונד ויש לכם 1.7 מיליון שקלים פנויים ־ תוכלו כבר היום להזמין אותו מהיבואנית המקומית.

 

ב־מ־וו: רכב פנאי חשמלי

אחרי מבול של דגמים חדשים שהושקו במהלך 2019, השנה הבאה צפויה להיות פחות סוערת עבור היצרנית הבווארית. בתחילת השנה עומד לנחות אצלנו הדור החדש של ה־X6, רכב הפנאי הגדול של ב־מ־וו בתצורת קופה. במהלך הרבעון הראשון תגיע גם סדרה 2 גראן קופה, משפחתית 4 דלתות ראשונה למותג היוקרה הגרמני. ברבעון השלישי תצטרף אליה סדרה 4 החדשה, ורק לקראת סוף השנה ינחת בישראל רכב פנאי חשמלי ראשון של ב־מ־וו iX3, שצפוי להתחרות באאודיtron ־e, אם כי יהיה מעט יותר קטן ופחות יקר ממנו.

 

GAC: עולה חדש מסין

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תתחיל השנה לשווק את הדגמים החשמליים של GAC הסינית. בשלב זה מדובר על מכוניות שיגיעו בהתחלה בכמות מוגבלת של מאות בודדות לכל דגם. בתחילת השנה יחל שיווק רכב הפנאי הקטן GE3, שיתחרה ב־ZS של לובינסקי ויציע מנוע חשמלי עם 174 כ"ס טווח נסיעה של 310 ק"מ, אך ללא מערכות בטיחות אקטיבית וללא אפשרות לטעינה מהירה. לקראת סוף 2020 יצטרפו דגמים יקרים אך איכותיים ומאובזרים בהרבה של תת המותג איון: רכב המנהלים S ורכב הפנאי LX, לשניהם הספק של 181 כ"ס וטווח נסיעה של כ־400 ק"מ.

 

ג'יפ: הטנדר מגיע

הגלדיאטור של ג'יפ, גרסת טנדר לרנגלר האיקוני, צפוי להגיע לאולמות התצוגה של היבואנית ברבעון הראשון של 2020, בעוד כלים דומים כבר נמכרים דרך ערוצי הייבוא המקביל. כך או כך, הוא יהיה יקר משמעותית מדגמי הרנגלר הרגילים. ברבעון השלישי של השנה יגיעו ארצה גם גרסאות פלאג־אין הייבריד מסקרנות לרנגייד ולקומפאס.

 

DS: חשמל יוקרתי

חטיבת היוקרה של קבוצת פיג'ו־סיטרואן תחל בשנה הקרובה לשווק גרסאות מחושמלות לצמד רכבי הפנאי שלה, DS3 קרוסבק ו־DS7 קרוסבק. במקרה של האח הקטן מדובר בגרסה חשמלית מלאה, עם 136 כ"ס וטווח נסיעה של 320 ק"מ, בעוד אצל האח הגדול זוהי גרסה היברידית־נטענת, עם מנוע 1.6 טורבו בנזין ומנוע חשמלי נוסף. ההספק המשולב עומד על 300 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי הוא 58 ק"מ.

 

דודג': חוזרים לישראל

אחרי שנים רבות של היעדרות מהשוק הישראלי, צפויה דודג' לחזור ארצה ולהשיק ברבעון השני את רכב הפנאי דוראנגו. מדובר ברכב גדול מימדים עם 7 מקומות ישיבה, שבארה"ב כבר משווק הדור השלישי שלו, אך עד כה הוא הגיע לארץ רק בייבוא אישי. הדורנגו ישווק אצלנו ככל הנראה עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר.

 

דודג' דורנגו (צילום: יח
דודג' דורנגו(צילום: יח"צ)

 

הונדה: בקצב הג'אז

דור חדש ורביעי במספר של הונדה ג'אז צפוי להגיע ארצה בקיץ 2020. הבשורה העיקרית היא חזרתה של הגרסה ההיברידית, שתהיה גם הגרסה היחידה של הג'אז 4.0. גם עיצוב הפנים עבר עדכון משמעותי. גרסה בעיצוב "שטח" הוצגה אף היא, אך לא ברור אם תשווק בישראל.

 

וולוו: היברידית מוזלת

רכב הפנאי הקטן XC40 צפוי לקבל בשנה הקרובה גרסה היברידית נטענת, המבוססת על מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם 180 כ"ס ומנוע חשמלי נוסף בהספק של 80 כ"ס. השוודים ינסו ללכת בעקבות ההצלחה המסחרית של הגרסאות המקבילות ל־XC60 ו־ל־XC90, עם מחירים זולים יותר. התייקרות מחירי ההיברידיות הנטענות תאפשר לו להציע אלטרנטיבה זולה יחסית.

 

טויוטה: יפני־צרפתי

אחרי שנה מוצלחת מאוד, הודות להשקות של הראב4 והקורולה ההיברידית, השנה הקרובה תהיה ככל הנראה קצת פחות סוערת עבור טויוטה, לפחות בחלקה הראשון. במחצית השניה של 2020 יגיע ארצה הפרואייס סיטי, גרסת טויוטה לסיטרואן ברלינגו, כפרויקט משותף נוסף שלה עם קבוצת PSA. לקראת סוף השנה תשיק טויוטה את היאריס החדשה עם מנוע 3 צילינדרים היברידי חדש, ולצידה תשווק גם גרסה היברידית־נטענת של הראב 4 — עם הספק מרשים של 306 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 60 קילומטרים, אך ככל הנראה גם תג מחיר בהתאם.

 

טסלה: בדרך לישראל

צוותים של יצרנית החשמליות האמריקאית כבר מסתובבים בארץ, לקראת השקה הצפויה בקרוב, וגם גיוס העובדים כבר החל. הגבלת הנחת המס המירבית על חשמליות מהשנה הקרובה ל־75 אלף שקל, תקפיץ כנראה את המחיר המשוער של מודל 3 הבסיסית, מכונית הסדאן־מנהלים של החברה, ל־250 אלף שקל ומעלה. הג'יפון החדש שלה המבוסס עליה צפוי להתחיל במחיר של כ־275 אלף שקל, דגמי הסאלון (מודל S) והקרוסאובר הגדול (מודל X) כבר יתחילו סביב 350—400 אלף שקל.

 

יונדאי: קטן וענק

בתחילת השנה צפוי להגיע לישראל הדור החדש של ה־i10 הקטנה, כשהוא מצויד לראשונה במערכות בטיחות אקטיביות, שחסרה לה עד היום בקרב מול קיה פיקנטו ושברולט ספארק, אך גם בתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד יחיד, שעד כה לא התחבבה על הישראלים. בסמוך אליו צפויה יונדאי להשיק את הווניו, רכב פנאי קטן וזול יותר מהקונה. בהמשך השנה עשוי לנחות בישראל גם יונדאי פאליסייד — רכב פנאי עצום עם 7 מקומות ישיבה, שיחצה את רף 300 אלף השקלים ויהיה הדגם היקר ביותר אי פעם של יונדאי בישראל.

 

יגואר: שיפור בביצועים

לקראת אמצע השנה תנחת בישראל מתיחת הפנים של ה־F טייפ הספורטיבית, הכוללת עדכון משמעותי לעיצוב לצד מסכי תצוגה חדשים. בנוסף מצהירה יגואר על שיפור בביצועים של גרסאות ה־V8, אך ספק אם אלו יגיעו אלינו.

 

לנדרובר: הדיפנדר נוסע

מותג השטח הבריטי־הודי הודיע על תחילת השיווק של הדיפנדר החדש כבר בשלהי 2019, אך יחידות ראשונות של רכב השטח האיקוני צפויות לנחות פה רק לקראת חודש אפריל. על מתיחת הפנים של הדיסקברי ספורט הוכרז כבר החודש.

 

לקסוס: גילו את החשמל

במחצית השניה של 2020 תשיק לקסוס את ה־UX300e, הרכב החשמלי הראשון בתולדותיה. באותה תקופה תגיע ארצה מכונית נוספת של לקסוס, הרבה פחות ידידותית לסביבה והרבה יותר מהנה לנהיגה — גרסת הקבריו של ה־LC500, עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטרים.

 

MG: ועכשיו גם נטענת

אחרי השקת ה־ZS החשמלית, יגיע לקראת סוף 2020 ג'יפון נוסף, גדול יותר, שישווק בגרסה היברידית נטענת. ה־HS מצויד בסין בגרסה כזו המבוססת עם מנוע 1.5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משותף של 300 כ"ס. סוללת 16.6 קילוואט שעה מבטיחה לפי נתוני היצרן שם טווח נסיעה חשמלי של 70 ק"מ.

 

מאזדה: עולים לשלוש

אחרי שנה עם שתי השקות חשובות, של ה־3 החדשה וה־CX30, שנת 2020 תהיה הרבה פחות דרמטית עבור מאזדה. ברבעון השלישי אנו צפויים לפגוש בישראל את מתיחת הפנים של מאזדה 2, ובשלב זה אין תכנון להשקות נוספות.

 

מיצובישי: עיצוב מחודש

כבר בתחילת השנה תשיק מיצובישי את מתיחת הפנים של הטנדר טרייטון, שיזכה לעיצוב רענן ולמערכות בטיחות אקטיביות. בחודש מרץ יצטרפו גרסאות מעודכנות למיצובישי ספייס סטאר ואטראז', שזכו גם הן לבלימת חירום אוטונומית, וישלימו רענון עיצובי מקיף שעברו כמעט כל דגמי המותג היפני בתוך זמן קצר.

 

מרצדס: גם ל־7 נוסעים

במחצית הראשונה של 2020 צפויה מרצדס להציג בארץ שני רכבי פנאי חשובים: הראשון הוא ה־GLB, גרסת 7 מושבים לפלטפורמת ה־A קלאס, עם תג מחיר אטרקטיבי יחסית למותג, מחיר התחלתי סביב 300 אלף שקל. השני הוא ה־EQC החשמלי שיתחרה באאודי tron־e, אך צפוי להיות זול ממנו. בהמשך השנה אנו צפויים לפגוש פה גם את הדור החדש ל־GLA, שיהיה גבוה וקשוח מקודמו, ובמחצית השניה של השנה יגיע ארצה גם ה־GLS מייבאך — שישלב בין פאר יוצא דופן לבין מבנה של SUV גדול מימדים.

 

מרצדס GLB (צילום: יח
מרצדס GLB(צילום: יח"צ)

 

ניסאן: הג'וק החדש

ההשקה החשובה ביותר של ניסאן לשנה הקרובה היא זו של הג'וק החדש, שיגיע ארצה ברבעון השני וינסה לשחזר קצת מההצלחה של קודמו מלפני עשור. גרסה חשמלית ל־NV200 המסחרי צפויה להגיע עוד קודם לכן, ואילו הדור החדש של ניסאן סנטרה יגיע במחצית השנייה של 2020 ויהיה רלוונטי, כבעבר, בעיקר לציי הרכב. המנוע שודרג מנפח של 1.8 ל־2 ליטר ונוספו מערכות בטיחות אקטיביות חשובות.

 

ניסאן ג'וק (צילום: יח
ניסאן ג'וק(צילום: יח"צ)

 

סאנגיונג: קוראנדו חדש

ברבעון הראשון של השנה צפוי להגיע לישראל הדור החדש של רכב הפנאי קוראנדו, שיתחרה ביונדאי טוסון ופיג'ו 3008 ויציע מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מכובד של 163 כ"ס. גרסה חשמלית צפויה להגיע במועד מאוחר יותר.

 

סובארו: למשפחות גדולות

כמעט שלוש שנים לאחר שנחשף, יגיע לישראל סובארו אסנט ־ רכב פנאי גדול עם 7 או 8 מקומות ישיבה. השיווק צפוי להיפתח במהלך הרבעון השלישי של 2020 והמחיר עשוי להגיע ל־300 אלף שקל, מה שיציב אותו בתחרות מול שברולט טראוורס ופורד אקספלורר.

 

סוזוקי: גרסאות היברידיות

בקיץ הקרוב תשיק סוזוקי גרסאות היברידיות־קלות לאיגניס ולסוויפט ־ הראשונה צפויה להגיע בחודש יוני, השניה בספטמבר. מעבר לשיפור בצריכת הדלק, הגרסאות החדשות יציעו סוף סוף מערכות בטיחות אקטיביות. האיגניס, שתשמור על גיר הרציף, תקבל סיכוי מחודש בתחרות בשוק המיני.

 

סיאט: אדון לאון

את 2019 סיימה סיאט בהשקת הקופרה אטקה, ואת עיקר הבשורות של 2020 שומר היבואן לרבעון האחרון של השנה. אז יוצג הדור החדש של הלאון המשפחתית המבוסס על הגולף דור שמיני, ולצידו תוצג גם האטקה לאחר מתיחת פנים.

 

סיטרואן: תוספת חשמל

רכב הפנאי המשפחתי של סיטרואן, ה־C5 איירקרוס, יגיע בשנה הקרובה גם בגרסה היברידית נטענת. הספק המנועים עומד על 225 כ"ס וסוללת 13.2 קוט"ש מעניקה לו טווח נסיעה של 50 קילומטרים באמצעות החשמל בלבד, עד למהירות של 135 קמ"ש.

 

סקודה: עוד להיט מכירות?

ברבעון הראשון יגיע ארצה אחד הדגמים החשובים ביותר של השנה ־ סקודה קאמיק, רכב פנאי קטן שיזנב בקארוק וביונדאי טוסון. הקארוק ישווק עם מנועי 1.0 ו־1.5 ליטר מוגדשים ויציע מרווח מצוין למשפחה במחירים שצפויים להיות נמוכים יחסית. בסוף השנה תגיע ארצה סקודה אוקטביה החדשה, עם הנעות מיקרו־היברידיות וגם בגרסה נטענת עם הספק של 204 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 55 קילומטרים.

 

פולקסווגן: הטי־קרוס מגיע

אחרי מספר שנות תרדמת, צפויה התעוררת מסוימת בשנה הקרובה אצל פולקסווגן. זו תחל כבר ברבעון הראשון עם השקת רכב הפנאי טי־קרוס. מדובר באח קטן לטיגואן, שנחשף כבר לפני למעלה משנה ויציע מימדים זעירים במיוחד עם אורך של 411 ס"מ בסך הכל, כתאום לסיאט ארונה. ברבעון השני, גם כן באיחור ניכר, תגיע לישראל מתיחת הפנים של פולקסווגן פאסאט, ששיווקה בישראל הופסק בשנה האחרונה בשל היעדרן של מערכות בטיחות אקטיבית.

 

פולקסווגן טי קרוס (צילום: יח
פולקסווגן טי קרוס(צילום: יח"צ)

 

פורד: חוזרים לפוקוס

גם השנה יבואנית פורד מבטיחה להביא ארצה את דגמי המותג החדשים — מה שלא קרה בשנים האחרונות. השנה, אם יקוימו ההבטחות, אנו צפויים לפגוש סוף סוף בתחילת השנה את הפוקוס דור רביעי שהושקה בעולם עוד ב־2018. רכב הפנאי החדש פומה יגיע ברבעון האחרון. מי שנקבל בוודאות גבוהה יחסית הוא האקספלורר החדש, שצפוי לערוך בכורה ישראלית כבר ברבעון הראשון של 2020. בסוף השנה עשויה לנחות בארץ המוסטנג מאך E החשמלית המסקרנת, עם מחיר בסיסי באזור ה־300 אלף שקל.

 

פיג'ו: עידן ה־8

המותג הצרפתי צפוי לעבור שנה מעניינת במיוחד, כאשר הבשורות המשמעותיות הן ההשקות של ה־208 וה־2008 החדשות. מכונית הסופר מיני והג'יפון שמבוסס עליה עברו מהפך עיצובי וזכו לתיבות 8 הילוכים אוטומטיות, והן יגיעו ארצה גם בגרסאות חשמליות. לצידן יגיעו גרסאות היברידיות נטענות למכונית המנהלים 508 ולרכב הפנאי 3008.

 

פרארי: 4 מקומות ו־620 כ"ס

הרומא, מכונית הקופה החדשה והמרהיבה של פרארי צפויה להגיע ארצה במהלך הרבעון הראשון של השנה. בתמורה ל־1.75 מיליון שקלים היא תספק תצורת 2+2 מקומות (למרות שהמושבים האחוריים מוגבלים מאוד במרווח שלהם) ואת המנוע המוכר מה־GTC4Lusso. למנוע ה־V8 נפח של 3.8 ליטרים, אשר מייצר 620 כ"ס בסיוע אווירי של צמד מגדשי טורבו. ל־100 קמ"ש הרומא תגיע בתוך 3.4 שניות, ובתוך 9.3 שניות המחט תתייצב על מהירות של 200 קמ"ש — מהר יותר מכפי שרוב המשפחתיות מגיעות ל־100 קמ"ש.

 

קדילאק: 10 הילוכים

בתערוכת דטרויט לפני כשנה חשפה קדילאק רכב פנאי גדול בשם XT6, שימוקם מעל ה־XT5 אך מתחת לאסקלייד, ויציע 7 מקומות ישיבה. אלינו הוא צפוי להגיע במחצית הראשונה של 2020, ויתחרה בדגמים כמו וולוו XC90 ואאודי Q7. במקביל תושק כאן סדאן גדולה חדשה שמחליפה את ה־CTS ותקרא CT5, תחרות לאאודי A6. המפרט כולל הנעה אחורית ותיבת 10 הילוכים אוטומטית.

 

קיה: אח לספורטאז'

הסלטוס, רכב פנאי קומפקטי שיהיה זול מהספורטאז', צפוי להיות אחד הרכבים המשמעותיים של קיה ל־2020, שאולי יאזן את הירידה במכירות אחיו הגדול. לכאן הוא יגיע במחצית הראשונה של השנה, עם היצע מנועי הבנזין שמוכר מהספורטאז'. במחצית השניה צפויה להגיע הפיקנטו המעודכנת עם תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית, בדומה ליונדאי i10. גם הסורנטו צפוי להתחדש אז, ואילו לקראת סוף 2020 יגיע ארצה גם קרניבל מעודכן.

 

קיה סלטוס (צילום: יח
קיה סלטוס(צילום: יח"צ)

 

רנו: עיצוב ובטיחות

אחרי שנה של ירידה במכירות, רנו צפויה לחזק את כוחה ב־2020 עם דורות חדשים לקליאו ולקפצ'ור. הסופר מיני והג'יפון היו מהנאים בקבוצתם בדור הקודם, אך חסרו בעיקר מערכות בטיחות אקטיביות כדי להתמודד בצמרת. כעת העיצוב עודכן, וגם מפרט הבטיחות, לצד שיפור באיכות ביחס לדגמי העבר, במיוחד בקפצ'ור. הקליאו צפויה להגיע לכאן ברבעון הראשון של 2020, הקפצ'ור יצטרף מספר חודשים לאחר מכן. גם הזואי החשמלית נחשפה לאחרונה בדור חדש, אך עדיין לא ברור מתי תגיע ארצה.

 

רנו קפצ'ור (צילום: יח
רנו קפצ'ור(צילום: יח"צ)

 

שברולט: בלייזר קטן

חובבי הרכב אולי יתאכזבו מהעיכובים בשיווק הקורבט החדשה, אך היבואנית UMI תשיק דגם הרבה יותר רלוונטי לנו: שברולט טרייל בלייזר, רכב פנאי קטן שיתמקם בין הטראקס לאקווינוקס. הוא יצויד במנועי טורבו־בנזין מאוד לא אמריקאיים, בנפח 1.2 ו־1.3 ליטרים עם הספק שיגיע ל־155 כ"ס, כולל אופציה להנעה כפולה ותיבת 9 הילוכים אוטומטית. דיווחים בארה"ב טוענים שלמרות תוספת הממדים והאבזור מחיריו יהיו דומים לאלה של הטראקס, מה שעשוי להעניק לו תג מחיר אטרקטיבי מאוד בארץ.

 

 

מנכ"ל לקסוס ישראל: "טסלה מעניינת, אבל כבר לא החשמלית היחידה בשוק"

אחת החשמליות המסקרנות שיגיעו לארץ ב־2020 היא לקסוס UX300e, שכבר משווקת אצלנו בגרסה היברידית ובנזין. יהיו לה סוללת 54 קוט"ש והבטחה ל־320 ק"מ טווח בתנאי התקינה האירופים החדשים והמחמירים. "ישראל תהיה אחת מארבע המדינות הראשונות באירופה שתשיק את החשמלית, תוצאה של הקפיצה בארץ בתשתיות טעינה, של חטיבת הטעינה בקבוצת יוניון,Ev-edge, והתוצאות הטובות שלנו ב־2019, שצפויה להסתיים בשיא מסירות של 1,750 כלי רכב", אומר דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל.

 

גורלניק לא חושף עדיין את המחיר וכמויות האספקה שיקבל, אבל אומר ש"היצרן יעמיד לנו את הכמויות שנצטרך והמחיר יהיה תחרותי לשוק". אפשר להעריך שינוע בין 220 ל־250 אלף שקל, ובהתחשב בכך שאאודי e־טרון החשמלית שמחירה כפול מכרה השנה קרוב ל־350 יחידות, מדובר בפוטנציאל מעניין. "בהמשך יהיה לנו עד דגם חשמלי וגם דגמי פלאג אין, כשהלקוח יוכל לבחור לפי העדפותיו ולפי צרכיו. כבר היום 80% ממכירות לקסוס ישראל הם של דגמים היברידיים, נמסור השנה כ־1,150 היברידיות, פי 2.5 מהמתחרה הבא אחרינו. שוק היוקרה ירד ב־2019 בעיקר בגלל בעיות אספקה שיהיו פחות חמורות ב־2020, ולכן אני מניח שהשוק שוב יגדל".

 

איך תשפיע ההגעה הצפויה של טסלה?

"זה תלוי באילו מחירים ובאילו היקפים. מדובר בחברה מעניינת, אבל היא כבר לא החשמלית היחידה בשוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים