שתף קטע נבחר

הנוסעים יחכו: דחייה בקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן

חברי דירקטוריון נת"ע המקימה את הרכבת הקלה עודכנו כי השקת הקו האדום תתאחר בכמה חודשים. נרשמו איחורים בהקמת תחנת בני ברק

השקת הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן, שתוכננה לאוקטובר 2021, תידחה בכמה חודשים. כך עודכנו אתמול (יום ד') חברי דירקטוריון נת"ע, החברה שמקימה את קווי הרכבת הקלה. בחודש שעבר, כשהחלו דיווחים על עיכובים בפרויקט, צייץ שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "דחיית מועד פתיחת הרק"ל אינה מקובלת".

 

 

לוחות הזמנים עדיין לא ברורים, ויו"ר נת"ע רם בלניקוב אמר לנוכחים שבימים הקרובים תתבצע הערכת מצב מחודשת בנושא. בנת"ע הסבירו כי חלק מהעיכובים קשורים לתהליכים פנים-ארגוניים הקשורים להחלפת צמרת החברה ובראשם המנכ"ל.

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בפתח תקווה (צילום: נת
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בפתח תקווה(צילום: נת"ע )

תחנת הרכבת הקלה ע
חפירות הקו האדום באזור תחנת אלנבי בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)
 

לאחר התפטרותו של יהודה בר-און מתפקיד המנכ"ל, וכניסתו של חיים גליק כמחליפו לפני כחצי שנה, התפטרו שורת בכירים בחברה בהם המשנה למנכ"ל שי יפתח, סמנכ"ל משאבים שרון וולפר, היועצת המשפטית טל דגן, סמנכ"ל התכנון ניר קוגל וסמנכ"לית התנועה עירית רחמני, דבר שטלטל את החברה. רוב התפקידים טרם אוישו.

 

מאז כניסתו של גליק לתפקידו הוא מבצע באתרים השונים הליך של "תיקוף", שבו המנכ"ל החדש מוודא בכל אתר ואתר כי כל המשימות הושלמו. רק לאחר "תיקוף" כל האתרים, התלויים זה בזה, תוכל החברה להמשיך את המשימות הבאות. בתחנות בני ברק לדוגמה נרשמו איחורים בין היתר בגלל מחלוקת בין נת"ע לעירייה שהתנגדה לביצוע עבודות בשבת. העיכוב במועד פתיחת הקו האדום, שהוא עמוד השדרה של הרכבת הקלה בגוש דן, צפוי להשפיע גם על מועד הסיום של הקווים הסגול והירוק.

 

בתחילת דצמבר, לאחר שהחלו דיווחים על עיכובים במועד השקת הרכבת הקלה, כתב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כי דחיית מועד פתיחת הרכבת הקלה אינה מקובלת. "הנחיתי את הנהלת נת"ע ואת גורמי המקצוע לעשות הכל כדי לבצע בהתאם ללוחות הזמנים", כתב סמוטריץ'. "אם יש קשיים, תפקידם למצוא את הפתרונות וחזקה עליהם שכך אכן יעשו. נהיה כאן לצדם על מנת להעניק להם את הרוח הגבית ולתמוך בצעדים הנדרשים".

 

הקו האדום שנבנה בחמש רשויות אמור לשרת את האזורים העמוסים ביותר במטרופולין גוש דן. הרכבת הקלה תנוע מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך בית החולים בילינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. הקו ימשיך סמוך לתחנת סבידור מרכז של רכבת ישראל, יעבור בדרך בגין וליד מרכז עזריאלי, משם ימשיך לדרום הקריה, מנשיה, שדרות ירושלים ביפו, ויסתיים בדרום בת ים. אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ במנהרה שנחפרה מתחת לפני הקרקע. תחנת קרליבך של הרכבת הקלה אמורה לשרת גם את הקו הירוק שייבנה בעתיד הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
חפירות הרכבת הקלה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים