שתף קטע נבחר

המדינה תנהל מו"מ עם תושבי כפר שלם על הפיצוי על הקמת הקו הסגול של הרכבת

משרד התחבורה הורה למועצת רשות מקרקעי ישראל לקיים את המו"מ עם התושבים. הפער בין הצעת המדינה למה שדרשו התושבים עומד על עד 2 מיליארד שקל. בעוד כחודשיים נת"ע אמורה לתפוס שטחים בשכונה ולקדם עבודות

שנה ושלושה חודשים לאחר הגשת התביעות, משרד התחבורה הורה היום (א') למועצת רשות מקרקעי ישראל לנהל מו"מ עם תושבי שכונת כפר שלם על הפיצויים עקב העברת תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בשטחם. ההוראה כוללת רק את התושבים שהמסילה תעבור לידם, אלא גם תושבי שכונה אחרים שעלולים להינזק מעצם הקמת הקו, וזאת תחת ההנחה של פגיעה באיכות החיים (רעש, חסימות כבישים).

 

הקמת הרכבת הקלה בתל אביב תתייקר בחצי מיליארד שקל

משרד הכלכלה הקפיא את מכרזי הרכבת הקלה בת"א  

בכירי נת"ע מתפטרים: דגל אדום בקו האדום

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

הקו הסגול של הרכבת הוא הקו השלישי שאמור להיבנות במסגרת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב. לפי נתוני חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) זה קו רכבת עילי שאורכו 29 ק"מ, עם קיבולת הסעה של כ-60 מיליון איש בשנה. הקמתו נאמדת בכ-9 מיליארד שקל, והפתיחה הלא רשמית מתוכננת ל-2026.

המבנה הראשון בתוואי הרכבת הקלה שבונה נת
עבודות תוואי הרכבת הקלה בכפר שלם(צילום: מוטי קמחי)

הקו אמור לחבר בין בתחנת רכבת מרכז (סבידור) בתל אביב, הרחובות בן יהודה ואלנבי, מחלף אלוף שדה בכביש 4 ועם פיצול לביה"ח שיבא וקריית אונו, וזרוע אחרת שתנוע לאורך כביש 461 ועד אור יהודה ויהוד-מונוסון.

 

הפער: כ-2 מיליארד שקל

לפני כשלושה חודשים הגישו תושבי השכונה עתירות נגד המדינה בשל הפקעת הקרקעות המתוכננת בשכונה. הפער בין מה שהמדינה היתה מוכנה לשלם לבין מה שהתושבים רצו נאמד בעד 2 מיליארד שקל.

 

במשרד התחבורה רוצים לקדם את העבודות על הקו, בוודאי על רקע המשבר התחבורתי במדינה. בעוד כחודשיים נת"ע אמורה לתפוס שטחים בשכונה ולקדם עבודות, ואף אחד לא רצה לחזור על המשגים שעשו בעת פינוי גבעת עמל כולל מראות הפינוי.

 

לפיכך, הממשלה החליטה שמועצת רשות מקרקעי ישראל תתכנס בדחיפות לאשר מתווה פיצוי הולם לתושבי השכונה שעל קו הרכבת הקלה.

 

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אומר כי "לאחר שנים שאף אחד לא היה מוכן לגעת בתפוח האדמה הלוהט של כפר שלם, מצאנו פתרון שיעשה צדק עם תושבי השכונה ויאפשר את המשך פיתוח הקו הסגול של הרכבת הקלה בלוחות הזמנים המקוריים. יש לעשות זאת תוך רגישות חברתית ועשיית צדק. הפיצויים להם היו זכאים התושבים, אותם היו מקבלים בהתאם לפסיקת בית המשפט, היו זניחים ולא מאפשרים חלופה ראויה לתושבים שיפונו. במקום זה, הגענו להסכמות והגדלנו באופן משמעותי את הפיצויים ואת הזכאות של התושבים לתחליף לביתם בכפר שלם".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
עבודות תוואי הרכבת הקלה בכפר שלם
צילום: מוטי קמחי
מומלצים