שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בכירי נת"ע מתפטרים: דגל אדום בקו האדום
    במאי נודע שהמנכ"ל יהודה בר-און יעזוב בסוף אוגוסט. בשבוע החולף הצטרפו אליו היועצת המשפטית טל דגן וסמנכ"ל המשאבים שרון וולפר. מה קורה בחברה שאחראית על מערכות הרכבת הקלה בגוש דן? דעה
    מה קורה בנת"ע? חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), שאחראית על הקמת מערכות הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, ספגה בשבוע שעבר שורת זעזועים שעלולה לעכב את השקת הקו האדום, קו הרכבת הקלה הראשון במרכז המדינה, שאמור לצאת לדרך בסוף 2021.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    מנכ"ל נת"ע התפטר בעקבות קרע בצמרת חברת הרכבת הקלה

    לחיות בתוך אתר בנייה: כך הפכו החיים ביפו לסיוט

    25 מטרים מתחת לאדמה: תוכנית המטרו של גוש דן נחשפת

     

    זה התחיל עוד בחודש מאי, אז נודע שהמנכ"ל יהודה בר-און אמור לעזוב בסוף אוגוסט, אולם בשבוע החולף הצטרפו אליו היועצת המשפטית טל דגן וסמנכ"ל המשאבים שרון וולפר. וזה לא נגמר כאן. ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה שגל העזיבות עוד לא הסתיים, והמשנה למנכ"ל שי יפתח עלול אף הוא לעזוב בשבועות הקרובים. יפתח לא הגיש את מועמדותו למכרז לתפקיד המנכ"ל, והסיכוי שהוא יישאר לעבוד תחת מחליפו של בר-און נמוך.

       (באדיבות נת
    עבודות נת"ע ביפו(באדיבות נת"ע)
     

    בשורה התחתונה, ארבעה מתוך 11 בכירי החברה כבר בחוץ או בדרך החוצה, ואחרים ככל הנראה ילכו בעקבותיהם. ביוני כתבו 10 הסמנכ"לים של החברה מכתב לשרי האוצר והתחבורה, ללא ידיעת דירקטוריון החברה, שבו התחננו להתערבות חיצונית וביקשו שמשרדי הממשלה יכפו על השרים להשאיר את בר־און. אחרת, התריעו, קיים חשש לשלמות הביצוע של הקו האדום. חברי הדירקטוריון הגיבו באופן תקיף לפניית הסמנכ"לים והאשימו אותם שהם אינם מבינים את מקומם, ושעדיף שישקיעו את מרצם בקידום הפרויקט. באווירה כזאת, ייתכן מאוד שבקרוב יודיעו בכירים נוספים על עזיבתם.

     

    עד כמה הבלגן הניהולי הזה מטריד את חברי הממשלה ואת שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' בפרט? מבירורים שערך "כלכליסט" התשובה נעה בין "כלום" למשיכת כתפיים שמשדרת שאין מה לעשות ועד לתשובה הישראלית הקלאסית "יהיה בסדר".

    מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און  (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און (צילום: מוטי קמחי)
     

    הקו האדום של הרכבת הקלה אמור להוריד מהכביש 50‑100 אלף מכוניות, להקל את התנועה במטרופולין תל אביב הצפוף להתפקע ולהפחית במעט את השיתוק שאמור להגיע בקרוב, עם תחילת עבודות הנתיב המהיר בנתיבי איילון, שיימשכו עד שנת 2025 וישבשו את התנועה שם. שר התחבורה היוצא ישראל כץ עוד הבטיח במאי שפרויקט הקו האדום עומד גם בתקציב וגם בלוחות הזמנים. בין שיש להבטחה הזאת תוקף ובין שלא, כץ כבר לא בתפקיד. בינתיים, סמוטריץ' ושר האוצר משה כחלון מתעלמים מהבלגן ששורר בנתע, ומאפשרים לישראלים להיתקע עמוק יותר בפקק הגדול שנקרא לפעמים גם מדינת ישראל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים