שתף קטע נבחר

דו"ח: מי קופת החולים עם הכי הרבה תלונות?

על פי נתוני דו"ח נציבות קבילות הציבור: קופת חולים לאומית עם כמות הקבילות הגבוהה ביותר, אבל מכבי עם כמות הקבילות המצודקות הגבוהה מבין הקופות. מרבית התלונות - על בדיקות, תרופות וטיפולים

על מה קבלו המבוטחים נגד קופות החולים? משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ג') את דו"ח נציבות קבילות הציבור. בשנת 2018 הסתיים בירורן של 12,266 פניות, מתוכן 6,804 הפכו לקבילות, שהתייחסו לקבלת שירותי בריאות במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. בשנה זו כשליש מהקבילות (32.3 אחוז) נמצאו כמוצדקות. מדובר בעלייה מהשנה שקדמה לה, בה רק 27.6 אחוז מהן נמצאו מוצדקות.

 

קופת חולים לאומית היא זו שבה הייתה כמות הקבילות הגבוהה ביותר מבין הקופות. לעומתה, קופת חולים כללית היא הקופה בעלת מספר הקבילות לנפש הנמוך ביותר. מרבית הקבילות כנגד קופות החולים הוגשו בנושאי בדיקות (30 אחוזים), לאחר מכן קבלו המטופלים על תרופות וטיפולים (כ-20 אחוז על כל אחד מהתחומים) ו-11 אחוז אשפוזים.

 

 ( )

בתחום האביזרים הרפואיים, מרבית הקבילות נוגעות לאביזרים לניטור סוכרת (כ-23 אחוזים) עוד מובילים אביזרי שמיעה וציוד נשימתי, עליהן קבלו המבוטחים.

 

הנושא העיקרי בקבילות נגד קופות החולים הוא סל השירותים, כאשר למעלה ממחצית הקבילות (כ-60 אחוז) שבירורן הסתיים בנציבות במהלך שנה זו, עסקו בנושא זה. נושאים נוספים שבלטו בקבילות היו בחירת נותן השירותים – למשל מיקום בית החולים (כ-15 אחוז) ורפואת חירום (כ-14 אחוז).

 

נושא סל השירותים מכיל בתוכו את עיקרי השירותים למבוטחים, ובכלל זה את 550 תחום התרופות (622 קבילות), הטיפולים (550 קבילות) והבדיקות (741 קבילות), ביחס אליהן מוגשות עיקר הקבילות.

 

 ( )

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר: "נציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי הוא הגוף הישיר הקולט את רחשי לב הציבור והקשיים המתגלים במימוש החוק כפי שהם משתקפים בעיני המבוטחים. כשר הבריאות שמתי לי כיעד לפתוח את המשרד בפני הציבור לפניות ובקשות בתחומים שונים ולנציבות הקבילות חלק חשוב בפעילות זו".

 

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "מהדו"ח עולה כי טיפול הנציבות בקבילות סייע במקרים רבים למטופלים, וזאת כאשר 32.3 אחוז מהקבילות נמצאו כמוצדקות, וב-16.2 אחוז מהקבילות הבעיה באה על פתרונה לאחר התערבות הנציבות. נתונים אלו מעידים על תפקידה החשוב של נציבות הקבילות".

 

מקופת חולים כללית נמסר: "הדו"ח מראה כי גם השנה כללית היא קופת החולים עם שיעור הקבילות היחסי הנמוך מבין כל קופות החולים וכי גם שיעור הקבילות שנמצאו כמוצדקות הוא הנמוך ביותר. נתונים אלה ונוספים מעידים על שירות איכותי וקשוב הניתן למטופלנו".

 

ממאוחדת נמסר: "מאוחדת נחושה להמשיך ולעשות כל שניתן על מנת להעניק למבוטחיה את הטיפול הרפואי הטוב והאיכותי ביותר בישראל, וכן לטפל בדרוש תיקון. אנו שמחים להיווכח כי על פי נתוני הדו"ח, נראה המשך שיפור במספר הקבילות המוצדקות שהוגשו למאוחדת. בנוסף, נרשמה ירידה במספר הפניות הכולל".

 

מלאומית נמסר: "מנתוני הדו"ח עולה כי אחוז הקבילות המוצדקות הנמוך ביותר הינו בלאומית שירותי בריאות. לאומית תמשיך להשקיע משאבים ולהעניק את השירות המיטבי ללקוחותיה".

 

ממכבי שירות בריאות נמסר: "מכבי בולטת לטובה בשיעור הנמוך של קבילות בתחום התרופות, הטיפולים ובחירת נותני השירות. אלו הם התחומים העומדים בליבת שירותי הבריאות שמעניקות הקופות לחבריהן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
11% מהתלונות הן על אשפוזים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים