שתף קטע נבחר

נייקי ופומה באונליין: שופרסל רוצה נתח משוק אופנת הספורט

קמעונאית המזון תייבא לארץ ביבוא מקביל מוצרי ספורט של מותגים מובילים. לפי הערכות, בעזרת המרכזים הלוגיסטיים החדשים שלה המכירות המקוונות יגדלו לכ-30% מהמחזור של החברה

שופרסל ממשיכה לחפש הזדמנויות צמיחה. ל"ממון" ו-ynet נודע כי קמעונאית המזון הגדולה בישראל מרחיבה את פעילותה לתחום מוצרי הספורט והכושר. המהלך יתבצע באמצעות פלטפורמת האונליין של החברה, שתחל לשווק מגוון מוצרי ספורט של מותגים מובילים כמו נייקי, פומה ועוד. בין המוצרים שיימכרו דרך האתר: נעלי ריצה ואימון, בגדי ספורט, אביזרי אירובי, יוגה ופילאטיס, מכשירי כושר, משקולות ושעונים.

 

למה שופרסל מכסה ירקות אורגניים עם מדבקות ענק

חדש בשופרסל אונליין: ירקות, פירות ותרופות

רמי לוי מתרחב למתוקים: רכש את שוויצריה הקטנה ב-18 מיליון שקל

 

מדובר במהלך נוסף של שופרסל, שמנסה לעקוף את היבואניות הרשמיות ולשפר את רווחיותה באמצעות יבוא מקביל.

שקיות נייר עבות במשלוחים של שופרסל (צילום: אלה אילת)
המהלך החדש של שופרסל מנסה לעקוף את היבואניות הרשמיות של מותגי הספורט, ולשפר את רווחיותה באמצעות יבוא מקביל(צילום: אלה אילת)

בנוסף על כך, המהלך מאפשר לשופרסל לנסות להגדיל את הכנסותיה על פלטפורמה תפעולית קיימת. למעשה, שופרסל חייבת לפעול להרחבת מגוון המוצרים דרך זירת האונליין, על רקע הקמת המרכזים האוטומטיים לליקוט הזמנות שהיא מקימה בהשקעת עתק.

  ()

פעילות האונליין מהווה את אחד ממנועי הצמיחה המהותיים של שופרסל והיא אחראית ל-17% מהיקף מכירותיה, שבתשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתכמו בעשרה מיליארד שקל. ההערכות הן כי המרכזים הלוגיסטיים שמקימה שופרסל בימים אלו יוכלו להגדיל את היקפי הפעילות המקוונת לכ-30% מהמחזור. הדבר יחייב את שופרסל להגדיל את מגוון המוצרים שניתן יהיה להזמין באונליין ולסגור חנויות שהמכירות המקוונות יבואו על חשבונן. לפני הכניסה לתחום מוצרי הספורט הרחיבה שופרסל את פעילות היבוא בזירת הבישום.

 

יבוא מקביל מתבצע באמצעות גורמים המתמחים בהשגת סטוקים של מוצרים באירופה ולכן אינם יכולים להבטיח אספקה רציפה של כמויות גדולות. על רקע זה, מדובר באתגר מורכב עבור רשת עם כ-280 סניפים. על מנת להתגבר על קושי זה, מוצרי הספורט ביבוא מקביל יימכרו אונליין עם התחייבות לספק אותם תוך חמישה ימים לבית הלקוח בלי עלות משלוח. בדרך זאת, שופרסל מייצרת תחרות ליבואן הרשמי, דבר שעשוי להוביל למבצעי הוזלות.

 

גם קמעונאים נוספים, ובראשם רמי לוי, פועלים לצמצם את כוחם של היבואנים הגדולים. רמי לוי רכש לאחרונה את רשת הממתקים שוויצריה הקטנה ומקים פעילות יבוא מקביל עם מייסד הרשת אלי זק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
שופרסל אונליין
צילום: מירב קריסטל
מומלצים