שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

נציג עלי אקספרס בישראל: "תמשיכו לקנות אצלנו"

לוקאס דווילט טוען כי העיכובים בהגעת החבילות לישראל קשורים לראש השנה הסיני ולחיבה שרוחשים הישראלים לעלי אקספרס - ולא רק לנגיף הקורונה. "אנחנו מבטיחים שההזמנות יגיעו, אנחנו יכולים לספק את התחפושות"

"תרגישו חופשי להזמין מסין". כך מצהיר נציג עלי אקספרס בישראל, לוקאס דווילט (Lukasz Dwulit), ראש ההתרחבות הגלובלית לישראל ולמדינות מרכז ומזרח אירופה של חברת הסחר האלקטרוני הגדולה בעולם. הוא נמצא בארץ בשבועיים הקרובים ובימים אלה בעיקר מנסה לפייס את דעתם של השותפים העסקיים של החברה פה.

 

בעקבות איסור הטיסות מסין: צפויים עיכובים בחבילות  

בגלל הקורונה: קסטרו-הודיס מחפשת יצרנים חלופיים למפעלי הייצור בסין

חשש מגל התייקרויות בעקבות משבר הקורונה

 

דווילט לא מוסר כמה חבילות נשלחות בחודש לארץ ומהי הירידה המסתמנת בהזמנות, אבל הוא מרגיע: "אנחנו מנטרים את המצב מקרוב". הוא טוען כי הכל בסדר ותחת שליטה, ובה בעת מנסה להסביר למה חבילות בכל זאת מתעכבות. יש עדיין צרכנים רבים שלא קיבלו חבילות שהזמינו מנובמבר, כשחלקן לא יצאו עדיין מסין.

קנייה בחנויות מקוונות (צילום: Shutterstock)
עלי אקספרס(צילום: Shutterstock)
 

"יש שני דברים שצריך להבין", טוען דווילט, "היה שבוע חופש בגלל ראש השנה הסיני. בדיוק באותו הזמן, פרצה מגפת הקורונה והחופש הוארך. בנוסף, נפח ההזמנות מישראל מאוד גדל, כי הישראלים אוהבים אותנו. אנו מבטיחים שההזמנות יגיעו. לא סגרנו את המדינה, אבל יש עיכובים בגלל הגורמים האלה. הם יותר קשורים לנפח ההזמנות של הישראלים מאשר לקורונה. יש מלאים, אנחנו בפעילות נורמלית ואין בעיה להוציא מוצרים מסין וממחסנים במקומות אחרים בעולם. הווירוס לא פגע במשלוחים. בנוסף, אנחנו פה כדי להפיג את השמועות והפייק ניוז: אין חשש לזיהום מהחבילות. תרגישו חופשי להזמין מסין".

 

נציג עלי אקספרס מתעקש: "עובדים כרגיל"

יחד עם זאת, סוחרים באתר מדווחים כי לא כל הסינים חזרו מחופשת החג שהוארכה בגלל משבר הקורונה; חלק מהמוכרים הפרטיים שבאתר טוענים שאזלו להם המלאים; ישראלים שעובדים מול האתרים הסיניים מדווחים על ירידה בהזמנות, אך דווילט מתעקש: "אנחנו עובדים בהזמנות ובשילוח כרגיל. אנחנו מבטיחים שיש למוכרים מלאי ואלו שאין להם לא מפרסמים כרגע באתר. המחוז הנגוע הוא לא מחוז מרכזי עבור המוכרים שלנו. עלי באבא עובדת קשה לספק עזרה רפואית לאזור.

 

"אנחנו מנטרים את המצב מקרוב. כרגע אנחנו מתמקדים בתמיכה במאמצים לשלוט בהתפשטות הנגיף. לדוגמא, עליבאבא השיקה לאחרונה פלטפורמה לאספקת ציוד שמטרתה לזרז הגעת ציוד רפואי ישירות לאזורים בסין שהוכו קשה על ידי הוירוס, באמצעות שידוך מוכרים של ציוד רפואי והמוצרים שלהם עם הצרכים של בתי החולים באזורים הנזקקים".

 

  

יש ישראלים שהפסיקו להזמין מסין כרגע מחשש שהחבילות לא יגיעו.

"כיוון שחופשת ראש השנה הסיני הוארכה, חלק מההזמנות יושפעו, אבל הן יגיעו. אנחנו עובדים צמוד ל-Cainiao, הפרטנר הלוגיסטי שלנו ומול הרשויות הקשורות, לוודא שהחבילות נשלחות בהקדם האפשרי".

 

יש חברות תעופה שהפסיקו את הטיסות הישירות לסין. זה משפיע עליכם?

"זה מצער וקשה, אבל רוב הטיסות לישראל מגיעות דרך רוסיה, קפריסין, טורקיה והן מצליחות להשלים את החסר. חלק מהמדינות חוסמות טיסות ישירות אך עדיין אפשר לתפעל את המטענים דרך טיסות לא ישירות, דרך מחסנים במיקומים שונים כמו בטורקיה למשל".

 

אתם רואים ירידה בהזמנות של ישראלים מהאתר?

"אנחנו לא רואים השפעה גדולה של הקורונה בהזמנות הישראלים. גם וידאנו שאנשים יזמינו מסין. ערכנו קמפיין עם דואר ישראל לכבוד פורים שהסתיים אתמול. אנחנו יכולים לספק את התחפושות האלה, אותן אנחנו מציעים במבצע, באופן מיידי, כי שמרנו לשם כך מלאי".

 

אז שנזמין כרגיל?

"כן, כדאי לשים לב לאופציות השילוח האמינות ביותר כמו Aliexpress standard shipping, הזמן הכי קצר לקבלת החבילה הוא שבועיים. ניתן גם לראות באתר את המועד המדויק בו תקבל החבילה אם אתה מזמין בשיטה זו".

 

מה תאמר לאלו שמחכים לחבילות שלא הגיעו מאוקטובר?

"מטרתי היא לספק את החבילות בתנועת משלוחים יציבה ובצורה נוחה. אנחנו גם מאפשרים ללקוחות לקבל את הכסף בחזרה אם החבילה שלהם אבדה, אנחנו לא רוצים שיאבדו את כספם. אנחנו רוצים לספק פתרון שהופך אותם מאושרים. לכן אנחנו עובדים אקטיבית עם המוכר ועם הצרכן. אל תהיו מאוכזבים או עצובים, אנו פה כדי לעזור כדי להגיע לפתרון שישמח את שני הצדדים".

 

האם אתם מודאגים מהסיטואציה?

"אנחנו עוקבים בתשומת לב רבה אחר המצב ואנו מאמינים שיחד נוכל לתמוך במאמץ הגלובלי לעצור את הווירוס ולהגן על בריאות הציבור".

 

אמזון יצאה במבצע ביום הרווקים: שילוח חינם מארה"ב עד הבית בישראל בקנייה על 49 דולר, על פריטים נבחרים. זה פגע לכם במכירות?

"85% מהמוצרים שלנו הם במשלוח חינם (אם כי לא עד הבית מ.ק), אז זה נורמלי עבורנו, זה לא יתרון זה ב-DNA שלנו זה לא סלוגן, מבחינתנו זה סטנדרט של התעשייה. זה המודל השיווקי שלנו. בנוסף, יש לנו צוות שעובד על ישראל במיוחד ויהיו עוד חידושים".

 

למה לכם בכלל להתייחס לשוק הישראלי הקטן?

."ישראל קטנה כמו סינגפור וגם היא שוק מבחינתנו. ישראל מאוד גמישה, אנחנו יכולים לנסות פה דברים חדשים. הישראלים אוהבים את האתר והחברה רוצה לשפר את השירות פה ולשמור על ההובלה שלנו בשוק המקומי. אני עצמי מטייל בין סין לישראל. אני כמו גשר בין המדינות, גורם לצד אחד להבין את השני ולמעשה - חי על מזוודות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים