שתף קטע נבחר

התנדבות עובדים תורמת לפריון המשק

מודל ראשון מסוגו בעולם שפיתחו עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון ופירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, יאפשר לחברות לאמוד את הערך שהן מפיקות מהתנדבות עובדיהן, ולהבין כיצד ההתנדבות תורמת לא רק לקהילה, אלא גם לחברה עצמה

בשנים האחרונות התנדבות עובדים הפכה לחלק בלתי נפרד מפעילות של ארגונים בישראל ובעולם. עם זאת, עד היום לא היה כלי אמפירי שבדק באופן מתודולוגי את ההשפעה הפנימית של ההתנדבות לארגון עצמו, מעבר לתרומה לסביבה.

 

עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה התנדבות בהתאמה אישית לאנשים פרטיים ולחברות עסקיות, פועלת לעידוד התנדבות עובדים במקום העבודה.

 

רוח טובה פיתחה ביחד עם פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte מודל חדשני וראשון מסוגו בעולם, להערכת התועלת שארגונים מפיקים מתכניות ההתנדבות שלהם. המודל הוא בעל ערך רב לשוק הישראלי, שכן הוא צפוי לעודד מעסיקים לקדם תכניות התנדבות בארץ, ובכך להגדיל את ההשפעה של השוק הפרטי על החברה הישראלית.

 

חברות מהשורה הראשונה במשק כמו: אינטל, החברה המרכזית למשקאות, נוירודרם, BMC, ומגדל, כבר לקחו חלק בפיילוט, וחברות רבות נוספות הביעו התעניינות והן בשלבי הצטרפות שונים למהלך.

 

הן בהון האנושי והן בתחום המוניטין והמותג

בהתבסס על ידע מקצועי שנצבר בשנים האחרונות בעולם, המודל מעריך את ההשפעה של פעילויות ההתנדבות על מגוון פרמטרים בשני תחומי על משמעותיים בארגון: תחום ההון האנושי, ותחום המוניטין והמותג של הארגון.

 

עובדי נביעות בהתנדבות במקלט לקופים בבן שמן ()
עובדי נביעות בהתנדבות במקלט לקופים בבן שמן

 

תחום ההון האנושי מוערך באמצעות שקלול חווית ותפיסות העובדים המתנדבים בפעילות שנוהלה על ידי רוח טובה, וכימות השפעתן על פרמטרים קריטיים לניהול ההון האנושי בארגון, דוגמת פיריון ומחויבות לחברה, שיכולים להשפיע על יכולת הארגון להפיק את המרב מההון האנושי בארגון לטווח הקצר והארוך. כך למשל, מנתוני מדגם החברות שהשתתפו בפיילוט שנערך עולה גידול פוטנציאלי של עד 16% בפיריון העובדים שהשתתפו בתכניות ההתנדבות ושל עד כ-33% במחויבותם לארגון.

 

במקביל, תחום המוניטין והמותג מוערך באמצעות שקלול פעילות החברה בהפצת ההתנדבות בתקשורת. כימות השפעת פרסום זה על פרמטרים מעולמות אלו, דוגמת חסינות המוניטין של החברה ושווי המותג שלה, יכולים להשפיע על האופן בו הציבור, עובדים עתידיים וקבוצות בעלי עניין אחרות תופסות את הארגון. כך למשל, מנתוני מדגם החברות שהשתתפו בפיילוט שערכה רוח טובה, עולה גידול פוטנציאלי של עד 25% בחסינות המוניטין של החברה ו ושל עד כ-46% בתדמית האחריות התאגידית שלה.

 

השפעה חיובית על השוק והחברה הישראלית

ממאגר הנתונים של עמותת רוח טובה עולה כי בשנה החולפת 850 חברות עסקיות השתתפו בפעילות התנדבות במסגרת יום מעשים טובים, ובמהלך השנה השוטפת התנדבו באמצעות רוח טובה 11,409 עובדים.

 

חברת המכירות חיפה - הסביבון של אורי בגן הילד ()
עובדי החברה המרכזית למשקאות - מתנדבים בגן הילד בחיפה

 

"עצם ההערכה והמדידה של הפעילות תאפשר לארגונים לדייק את האפקטיביות של ההתנדבות לאורך זמן ולקבל החלטות על מיקוד או הרחבה של הפעילות, כך שבעתיד, בארגונים גדולים ניתן יהיה לנהל את תחום ההתנדבות כמו כל חטיבה אחרת בארגון", מסביר עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה. "מטרת המודל היא לקשור ערך כלכלי וחברתי יחד וקיים בו פוטנציאל השפעתי רחב שיעודד מעסיקים לקדם תוכניות התנדבות בארץ".

 

נעם תל-ורד, מובילת פרקטיקת האחריות התאגידית ב-Deloitte ישראל, מוסיפה: "בדומה למגמה העולמית, יותר ויותר ארגונים מבינים שפעילות למען הסביבה והחברה הישראלית תורמת ישירות לשורת הרווח שלהם.

 

המודל שלנו מאפשר לארגונים האלו למדוד ולנהל את הערך שהם מפיקים מפעילויות התנדבות העובדות והעובדים שלהם, בדיוק כפי שהיו מודדים ומנהלים כל פעילות אחרת בארגון, ובכך מעודד אותם ליזום ולהרחיב את העשייה החברתית שלהם.

 

צוות המרכז הישראלי לממשל תאגידי ב-Deloitte גאה לשתף פעולה עם עמותת רוח טובה בהובלה מקצועית של המהלך המהפכני הזה ולייצר השפעה חיובית על השוק והחברה הישראלית על ידי שילוב כלים עסקיים ומקצועיים בתחום האחריות התאגידית בארגונים".

 

להתאמת הזדמנויות התנדבות לעובדים ניתן לפנות למחלקת התנדבות לעסקים של עמותת רוח טובה .

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עובדי נביעות בהתנדבות במקלט לקופים בבן שמן
עובדי נביעות בהתנדבות במקלט לקופים בבן שמן
עובדי החברה המרכזית למשקאות - בגן הילד בחיפה
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים