שתף קטע נבחר

Be עושה רוורס: חוזרת לרכוש בשמים מהיבואן הרשמי שסטוביץ

הרשת מקבוצת שופרסל נקלעה לאחרונה לסכסוך עם שסטוביץ כשמכרה בשמים מיבוא מקביל. בכיר בענף: "המהלך לא שיפר רווחיות"

חודשיים לאחר שרשת Be מקבוצת שופרסל הודיעה שהחלה לשווק בשמים ביבוא מקביל במחיר מוזל, במקום אלו של היבואנית הרשמית שסטוביץ, נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי שופרסל חוזרת לעבודה סדירה עם שסטוביץ ותרכוש ממנה את הבשמים שהיא מייבאת בזיכיון בלעדי. עדיין לא ברור איך יושפעו מחירי הבשמים ברשת.

 

הקרב על מדף הבשמים: שסטוביץ הוציאה את הדיילות שלה מרשת BE

שופרסל מול סופר-פארם: תחרות הפארמים עולה על טיסה

התחרות בפארם מצטמקת: רשת סמארט-פארם הגישה בקשת פירוק

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בדצמבר האחרון התקשרה Be עם לינדו, העוסקת ביבוא מקביל של מוצרי קוסמטיקה, כשבין המותגים שהיא מייבאת נמנים הבשמים CK, נרסיסו רודריגז, מון בלאן ועוד. כתוצאה מכך חדלה שסטוביץ לשווק בשמים לרשת והוציאה את הדיילות שלה, המקדמות גם את מכירת מוצרי הטיפוח שמייבאת שסטוביץ ומוכרת, מכ-80 סניפי Be. שופרסל הציגה את ההתקשרות עם לינדו הן כמחאה נגד המחירים שגובה היבואן הרשמי, והן כדי להציע לצרכן מחירים זולים יותר עבור מותגי הבישום, וכמהלך לשיפור הרווחיות שלה.

   (צילום: סיוון פרג')
סניף רשת Be(צילום: סיוון פרג')

מחזור המכירות השנתי של שסטוביץ ברשתות הקמעונאות נאמד לפי סטורנקסט ביותר מ-900 מיליון שקל.

 

להיות מוכנים לפסח

אחד החסרונות של היבוא המקביל הוא ההתבססות על איתור סטוקים בחו"ל, דבר שלא מבטיח אספקה סדירה של סחורה, תנאי שחיוני לרשתות גדולות. בענף מעריכים כי הסיבה המרכזית ששופרסל חזרה לעבוד עם שסטוביץ היא ההשקות של בשמים חדשים שמתוזמנות לפני פסח, ממועדי השיא במכירות בשמים. היבוא המקביל לא יכול להבטיח את אספקת המוצרים הללו משום שהיצרן משחרר לשוק בזמן ההשקה כמות מוגבלת של סחורות ולא נוצרים עדיין סטוקים ליבואן המקביל.

 

בכיר בענף הבשמים אמר כי "היבוא המקביל זול לכאורה: הציבור מסתכל רק על המחיר לצרכן אבל עבור הקמעונאי היבוא המקביל לא משתלם לאורך זמן, כי אינו כולל סל של שירותים שהיבואן הרשמי נותן בלעדית, כמו טסטרים חינם, ושירות הדיילות בסניפים. יש גם שירות החזרות של מלאים שנותרו או בושם שלא 'הולך' והיבואן הרשמי מזכה עבורו, וההשקות. להערכתי שופרסל הבינה שלא שיפרה רווחיות מהמהלך".

 

רשת Be מסרה בתגובה: "שסטוביץ היא חברה טובה ושיתוף הפעולה בינה לבין הרשת פורה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים