שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קורונה בגיל הזהב: 6 דרכים טבעיות להגנה

    הריחוק החברתי, תחושת אי הודאות וההנחיה לא לצאת מהבית מעלים את סף החרדה אצל מבוגרים רבים ופוגעים במערכת החיסונית של הגוף. הרבליסט מומחה מסביר מי הם הצמחים שיעזרו להגן על הגוף ולפוגג מתח ונותן עוד 5 דרכים פשוטות וחשובות לתמיכה - במיוחד עכשיו

    המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

     

    לעזור לגוף להתמודד עם השינויים. בתקופה הנוכחית חשוב יותר מתמיד לשמור על הבריאות שלנו ושל יקירינו. מי שנמצאת בחזית בימים מאתגרים אלה היא מערכת החיסון שלנו ואכן נראה כי בכל מוקדי ההתפרצות נגיף הקורונה, סיבוכי המחלה עולים משמעותית בגיל השלישי.

     

    למעשה, מערכת החיסון בגופנו איננה אוטונומית ותפקודה קשור בגורמים שונים. האטה מטבולית, הירידה הקוגניטיבית ועומסים על מערכת העצבים מאטה את קצב התגובה החיסונית של הגוף. גם לתרופות שונות הנפוצות בגיל השלישי תופעות לוואי שעלולות להחליש עוד את התגוננות הגוף כנגד פתוגניים.

     

    זו הסיבה שמשרד הבריאות קורא לאנשים מעל גיל 60 להקפיד עוד יותר על ריחוק חברתי, להישאר בבית ולהימנע ממפגש עם המשפחה. אלו המלצות חשובות מאוד שיכולות לשמור על בני ובנות הגיל השלישי מהדבקות בקורונה, אך במקביל לצעדים אלו חשוב גם לסייע להגנה הטבעית, כדי לסייע לעמידות.

     

    כיצד נגן על עצמינו? לאורך מאות שנים רפואת הצמחים המסורתית שימשה אותנו בכדי להקל על הגוף להתמודד עם מחלות ונגיפים ובשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מצביעים על הקשר בין צמחי המרפא לתפקוד התאים החיסוניים בגופנו, כמו גם את השפעתם העקיפה על המערכות התומכות את קו ההגנה בגופנו.

     

    צפו בשרון קוצר מסביר על הצמחים שיתמכו בהגנת וחיזוק הגוף 

     

    עוד במדור 60 פלוס:

    במיוחד עכשיו: 20 טיפים לשמירה על קשר עם הנכדים

    צפו: תרגול גופני למבוגרים בבידוד ביתי

    זכויות הגיל השלישי בצל הקורונה: איך ניערך משפטית 

      

    בנוסף: 3 צמחים שהוכחו כבעלי השפעה על מערכת החיסון

    אסטרגלוס: שורש האסטרגלוס הנו צמח חשוב ביותר ברפואה הסינית. על פי רפואה זו, לשורש מיוחסות השפעות בריאותיות משמעותיות, כולל תמיכה בעמידות ובחוסן הגוף ועלייה ברמת האנרגיה.

     

    מחקרים בהם בודדו הרכיבים באסטרגלוס, להם מיוחסת ההשפעה החיסונית, הראו כי לשורש פוטנציאל לסייע במצבים חיסוניים. עוד הראו המחקרים את יעילות השורש במצבים הקשורים לתפקוד בלוטת האדרנל במקרים של מתח נפשי מתמשך.

     

    את האסטרגלוס תוכלו לשלב במרקים או כחלק מחליטת תה טעימה ולהנות מטעמו המתקתק.

     

    פטריית ריישי: הריישי לפי הרפואה הסינית, מהווה צמח קלאסי לאיזון ולתמיכה במגוון מצבים כרוניים המכונים “מצבי חולשה”.

     

    הפטרייה גדלה באזורים מיוערים ברחבי אסיה והיא צומחת מתוך ולצד בסיסי עצים נשירים או גזעים כרותים ורקובים. לפי הרפואה הסינית הפטרייה מסייעת בעיקר במקרים של עייפות הגוף ותשישות.

     

    מחקרים הראו שלפטרייה פעילות נוגדת חמצון טבעית והשפעה מאזנת על מדדים רבים המקושרים לאורח החיים ולתזונה שבעידן המודרני.

     

    האכינצאה: בשימוש הרפואה אינדיאנית כבר למעלה מ-400 שנה. פלבנואידים ואלקמידים הם הרכיבים העיקריים באכינציאה.

     

    במספר מחקרים קליניים נמצאו רכיבים אלה כבעלי פוטנציאל להפחתת הסיכון להדבקה בתחלואי החורף הנפוצים ובמקרה הידבקות, לקצר את משך המחלה.

     

    בעבר השורש הוכלל גם בספר התרופות בארה"ב לטיפול בזיהומים עונתיים, דלקת גרון, הצטננויות וכו'. לפי רפואת הצמחים המסורתית יעילות האכינצאה מתרכז בהשפעה ממריצה על פעילות מערכת החיסון.

     

    5 דרכים לשמירה על מערכת החיסון במשבר 

    1: תזונה: בייחוד בימים אלה חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ומרובה בפירות, ירקות בכל הצבעים ודגנים מלאים. מרכיבים אלה עשירים בוויטמינים, בנוגדי חמצון וברכיבים נוגדי דלקת אשר יסייעו לכם לחזק עוד את ההגנה הטבעית. הפחיתו בפחמימות, שומן רווי וסוכרים הגורמים להאטת קצב מערכת שונות בגופנו.

     

    2: פעילות גופנית. בעוד שבימים אחרים נמליץ לצאת מהבית להליכות בטבע, כעת יש להסתפק בפעילות גופנית בין כותלי הבית. אפשר לחפש שיעורי ספורט ברשת כמו יוגה או התעמלות אחרת, ואם יש בבית הליכון או אופני כושר מומלץ להתעמל בהם על בסיס יומי.

     

    3: שינת לילה. חשוב גם לשמור על שנת לילה ארוכה ואיכותית. שינה טובה ופעילות גופנית לא רק יחזקו את הגוף אלא גם את הנפש, יפחיתו לחץ ויאפשרו לעמידות טובה יותר בעת משבר.

     

    4: ויטמין C ידוע כנוגד חמצון עוצמתי שמשפר את יכולת הגוף להתמודד עם מחלה, מסייע לספיגת הברזל בדם ולתפקוד התאים ליצירת אנרגיה. הוויטמין משפיע מהר אך גם מתפנה מהר מהגוף, ולכן מומלץ לקחת אותו על בסיס יומי. אפשר להסתפק ב-1000-500 מיליגרם ביום ולא מעבר לכך.

     

    5: קו לייעוץ טלפוני להגנה טבעית - חינם. המלצות אלה יסייעו בהגנה וחיזוק הגוף בתקופה מאתגרת זו, אך וודאי יש לכם עוד שאלות רבות כיצד עליכם לנהוג ובמה לבחור, לכן פתחנו קו הגנה חם לייעוץ אישי ולתמיכה בריאותית ללא עלות בטלפון מספר 050-9889200.

     

    השירות כולל מענה מקצועי ואחראי של צוות המומחים של ברא צמחים בסוגיות הקשורות בהגנה טבעית על הגוף המתבסס על גישות הרפואה הסינית, טיפול בצמחי מרפא ונטורופתיה.

     

     

    הכותב הנו הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח ב'ברא צמחים'

     

    הערה - התוכן בכתבה זו הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד של גישות נטורופתיות, והמידע בו אינו התוויתי ואינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ומבוגרים הנוטלים תרופות מרשם – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש בצמחים ו/או בתוספי תזונה.

     

     

     

    המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון" 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    צילום: shutterstock
    אכינצאה ממריצה את פעילות מערכת החיסון
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים