שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

160 מכונות הנשמה וטונות של ציוד מיגון: אל על ברכבת אווירית לישראל

בחמ"ל הרכש מנסים להגיע ל-7,000 מכונות הנשמה, למקרה של עלייה במספר חולי הקורונה הקשים. מטוס אל על המריא מסין מישראל עם 900 אלף מסכות וחצי מיליון חליפות מגן שרכשה חברת כיל. 10 מטוסים נוספים ימריאו בימים הקרובים

 

 

ההצטיידות ברקע מגפת הקורונה: גורם בכיר בחמ"ל הרכש הרפואי טוען היום (א') שבשבוע שעבר הובאו לישראל כ-160 מכונות הנשמה מחו"ל. לדבריו, במקביל הואץ ייצור מכונות ההנשמה בישראל ונוספו שני קווי ייצור חדשים, כך שבכל שבוע מתווספות בישראל כמה עשרות מכונות הנשמה. "נעמוד ביעד של 7,000 מכונות הנשמה", סיכם. ברקע הדברים הודיע משרד הביטחון כי בימים הקרובים ישלימו 11 מטוסים ישראליים רכבת אווירית של ציוד מסין.

 

מטוס  (צילום: דוברות אל על)
המטוס עם הציוד(צילום: דוברות אל על)

 

מגפת הקורונה - עדכונים אחרונים: 

  • ניסוי למציאת חומר חלופי לבדיקות הקורונה הצליח: "נוכל לעבוד לפחות שבועיים"
  • מנדלבליט לממשלה: יש להגביל את השימוש בתקנות חירום
  • שיעור הנדבקים בירושלים, בני ברק ובית שמש עלה ב-15% תוך יומיים
  • עימות בוועדת הקורונה: מנכ"ל הדסה תקף את משרד הבריאות על מיעוט הבדיקות
  • שירות התעסוקה: 70% מהשכירים באילת מובטלים

 

כמות מכונות ההנשמה היא בעלת חשיבות משמעותית למקרה שמספר המונשמים יגיע לאלפים. לפני שבועיים חשף מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שלרשות מערכת הבריאות עומדות רק 2,864 מכונות הנשמה זמינות, כולל אלו שיש בצה"ל.

 

באותה נקודה הוא העריך שבתוך כמה שבועות יהיו 5,000 מאושפזים במצב קשה שיזדקקו להנשמה מלאכותית. נכון לאחר הצהריים מאושפזים בישראל 127 חולים במצב קשה, מהם 106 מונשמים.  

 

  

Аппараты для вентиляции легких израильского производства. Фото: пресс-служба министерства обороны ()
ארכיון. קו ייצור של מכונות הנשמה

 

 

חמ"ל הרכש הרפואי הוקם לפני כשבועיים ובראשו עומד ראש המוסד יוסי כהן ומנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם. מטרתו להשלים את החוסרים בציוד הרפואי הדרוש להתמודד עם מגפת הקורונה.

 

גורמים שמעורים בעבודת החמ"ל אומרים ש"אנשי המוסד קונים ללא הכרה ציוד רפואי ברחבי העולם ומטיסים אותו לארץ". עד כה הובאו לארץ מיליוני מסכות, בגדי מגן ומשקפי מגן, וכן מאות אלפי ערכות בדיקה לקורונה ומטושים.

 

חלק מהציוד הובא ממדינות שאינן מקיימות קשרים עם ישראל. בכמה ממקרים החמ"ל הביא לארץ בדיקות קורונה שלא התאימו למדרש, מה גרם לחילופי ההאשמות בין משרד הבריאות לחמ"ל.

 

 
מטוס  (צילום: דוברות אל על)
(צילום: דוברות אל על)

 

החמ"ל התקשה מאוד בימים האחרונים להשיג ריאגנטים - החומר הכימי שנדרש לתהליך הבדיקה. לפיכך הוחלט לשים דגש על ייצור ריאגנטים בישראל. במהלך הלילה היה ניסוי קריטי בשימוש בריאגנטים תוצרת ישראל שהוכתר בהצלחה ויאפשר לענות על הצרכים בזמן הקרוב.

 

בימים האחרונים יצאה לדרך רכבת אווירית של ציוד מסין במבצע משותף של משרד החוץ, משרד הביטחון, אל על וחברת כיל. אתמול המריא מטוס "ישראייר" שצפוי לשוב בימים הקרובים עמוס בציוד. היום המריא מטוס דרימליינר (787) של אל על מנמל התעופה בבייג'ינג בדרכו לישראל כשעליו 900 אלף מסיכות כירורגיות, חצי מיליון חליפות מיגון לצוותים רפואיים וציוד חיוני נוסף. על פי משרד הביטחון, הרכבת האווירית תכלול בימים הקרובים 10 מטוסים נוספים.

 

ברגעי ההמראה עוד התרחשה דרמה קטנה מאחורי הקלעים: שחרור הרכש מסין התעכב אך הממשלה המקומית נענתה לבקשת השגריר הישראלי צבי חפץ ואפשרה את הוצאת הסחורה כשהמטוס כבר המריאו.

 

שר החוץ ישראל כץ אמר: "משרד החוץ, על כל נציגויותיו בעולם, עובד במאמץ להשיג ציוד רפואי הכרחי להתמודדות עם הקורונה. המאמצים הללו נושאים פרי היום בהגעת הציוד שכל כך הכרחי להצלת חייהם של ישראלים רבים ולסיוע לצוותי הרפואה בארץ".

 

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר כי "אני מודה לאנשי משרד הביטחון, אל על וכיל, שאותם שלחנו לקצה העולם כדי להביא לכאן ציוד מציל חיים. אנחנו ממשיכים לפעול בכל הכח ובכל הדרכים שלרשותנו, גם בייצור מקומי וגם בזירה הבינלאומית".

 

את הציוד עבור המדינה רכשה חברת כיל, שהפכה מאז תחילת המשבר לזרוע רכש עבור המדינה. החברה נעזרת בקשריה עם מנהלי המחוזות של מפעליה בסין כדי להשיג את הציוד הרפואי המבוקש וכדי לתפעל את המערך הלוגיסטי שכרוך באיתור הציוד וברכישתו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים