שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    חוזרים לשגרה: ויטמינים, מינרלים ותזונה בריאה לשמירה על מערכת החיסון

    אחרי שבועות ארוכים בבית, היציאה מהסגר כבר קרובה מתמיד. אירחנו באולפן ynet דיאטנית ורוקח כדי שיסבירו מה הקשר בין ויטמינים, מינרלים ותזונה בריאה לבין שמירה על מערכת חיסון חזקה, בעיקר בשגרת הקורונה החדשה

    בשיתוף אלטמן

     

    רגע לפני שכולנו יוצאים מהסגר אל החיים הרגילים, הדיאטנית הקלינית והאפידמיולוגיות עינת ששון והרוקח דוד גבאי מתארחים באולפן ynet כדי להסביר איך להחזיר ולחזק את המערכת החיסונית שלנו לקראת השגרה החדשה.

     

    צפו בדיון באולפן: 

     

     

    ששון: "אנחנו באמת נמצאים בתקופה קצת מורכבת. מצד אחד, עד עכשיו היינו בבית, המערכת החיסונית שלנו פעלה, היינו בסיכון לחלות, אבל היינו עם המשפחה הגרעינית, כמעט לא יצאנו. עכשיו אנחנו עוברים החוצה ועדיין יש סיכוי לחלות, אבל אנחנו מתחילים להיפגש עם אנשים והמערכת החיסונית נתקלת באתגר מאוד גדול".

     

    איך ניתן לחזק את הגוף?

    "מחקרים מראים בצורה חד משמעית שיש קשר בין התזונה שלנו, המצב התזונתי שלנו לבין פעילות מערכת החיסון והסיכוי שלנו לחלות. בכל פעם יש איזה ויטמין או מינרל אחר שעולה לכותרות, פעם ויטמין D  שקשור לאור השמש או ויטמין C  או אבץ. מאוד חשוב להקפיד לא רק על נטילת ויטמין ומינרל אחד, אלא לאכול כמה שיותר מגוון, ואם אנחנו מדברים על התזונה, חשוב מאוד להקפיד על תזונה עשירה ושמכילה את כל אבות המזון, פחמימות, חלבונים ושומנים".

     

    דוד גבאי, מה קורה לגבי תוספים אנטי-דלקתיים. אנחנו יודעים שאנחנו תקופה ארוכה בבית, יש לנו בעיות כאלה ואחרות בגוף, יש תוספים ממש שמטפלים בדלקות בגוף?

    "מדובר בדלקת כרונית או סאב-כרונית שנוצרת בגלל שאנחנו לא זזים, לא עושים פעילות גופנית, רמת הקלוריות שלנו בגוף עולה, אוכלים פחות סיבים, אנחנו נמצאים בסטרס, גם הסטרס מעלה את רמת הדלקת. אומגה 3,  הוא אחד הרכיבים האנטי הדלקתיים הטובים ביותר".

     

    גבאי מוסיף ואומר: "הלחץ המתמיד הזה, גם בגלל המצב הכלכלי והבריאותי והסגר הזה בתוך הבית, עושה עוד דבר, הוא מפריש קורטיזול, הקורטיזול הזה הוא טוב להתגוננות של דקות, שעות, בלחצים או במתחים רגעיים, אבל כשהקורטיזול נמצא לאורך הזמן גבוה בתוך הגוף גם כן יכול לייצר נזקים לא קטנים, וגם אותו צריך למנוע.

     

    "ישנם הרבה מאוד דברים שמקטינים את הלחץ והחרדה, אנחנו מכירים את הקמומיל, הלבנדר, הפסיפלורה, הצמחיים האלה. בשנים האחרונות עשה עלייה למערב צמח הודי מהרפואה ההודית מאוד מעניין שנקרא, אשווגנדה. המחקרים מראים שהוא מסוגל להקטין גם את רמת הקורטיזול הגוף ועוזר לגוף להתמודד עם הסטרס בצורה יותר טובה".

     

    איך נשמור על תזונה בריאה?

    ששון: "מה שמשרד הבריאות ממליץ, והדיאטניות בעצם, זה שחשוב לצרוך כמה שיותר תזונה שמכילה שומן ממקור צמחי, פירות וירקות, גם טריים וגם קפואים שיכולים לתת לנו גם את הוויטמינים ומינרלים, כמו שאנחנו יודעים חמישה צבעים של פירות וירקות, אלה אנטי-אוקסידנטיים שמומלצים לנו".

     

    האם עדיף להתחיל לחפש בדיוק את הוויטמין שחסר לי או פשוט לקחת מולטי-ויטמין?

    "עדיף לקחת מולטי-ויטמין, במיוחד בתקופה הזו, שאנחנו אוכלים לא כמו שצריך. זה יעניק לנו את ההגנה שלה אנחנו זקוקים". 

      

    בשיתוף אלטמן


    פורסם לראשונה 30/04/2020 09:20

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    לשמירה על מערכת החיסון
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים