שתף קטע נבחר

איש העסקים שי בן יצחק נהרג בהתרסקות; תיעוד: המטוס דקות לפני האסון

בן ה-11 שהתרסק עם מטוס קל ליד יקום מאושפז בבית החולים שיבא במצב קל. אביו, שהטיס את המטוס ונהרג, הוא ממייסדי אתר ההימורים "888". אזרח שהיה בחוף הים צילם את המטוס זמן קצר לפני התאונה

 

 

איש העסקים שי בן יצחק (52), תושב כפר נטר וממייסדי אתר ההימורים "888", הוא הגבר שנהרג היום (שבת) בהתרסקות מטוס האולטרה לייט בשטח חלקאי ליד יקום. בנו בן ה-11 שנפצע בהתרסקות מאושפז בבית החולים שיבא תל השומר ומצבו מוגדר כעת קל. לאחר התאונה, מצבו הוגדר קשה - אך לאחר כמה שעות עדכנו בבית החולים כי מצבו קל וכי הוא סובל מחבלות בגפיים ושברים. הילד הועבר להמשך השגחה בטיפול נמרץ ילדים.

 

בתוך כך, אזרח שהיה בחוף של כושי במכמורת צילם בשעה 11:39 את המטוס דקות ספורות לפני התאונה כשהוא טס מכיוון צפון לדרום. התמונה נשלחה למייל האדום של ynet.

שי בן יצחק ()
שי בן יצחק

 המטוס הקל זמן קצר לפני ההתרסקות ליד יקום ()
תיעוד המטוס זמן קצר לפני ההתרסקות

 המטוס הקל זמן קצר לפני ההתרסקות ליד יקום ()
המטוס המריא ממנחת יקום, צפונית למקום ההתרסקות ולא רחוק ממנה. על פי עדי ראייה, הוא הגיע מצפון לדרום, חזר לכיוון צפון ואז נפל כשהאף לכיוון הקרקע. הוא התרסק עם החרטום כלפי מטה בנסיבות שעדיין לא ברורות. צוותים של חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה.

 

 

התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ליד יקום (צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה)
המטוס לאחר ההתרסקות. פגע עם החלק הקדמי בקרקע(צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה)

התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ליד יקום (צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה)
(צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה)
 

התאונה היום אירעה לאחר שבמשך שלושה שבועות נאסר על טייסי התעופה הכללית, ובהן טייסי אולטרה לייט, לבצע טיסות כחלק ממגבלות שהוטלו על ענף התעופה בזמן השיא של התפשטות נגיף הקורונה בישראל. ב-27 במרץ יצאה הוראת "נוטאם" שאסרה כל פעילות של מטוסי אולטרה לייט, ספורט ובתי ספר לטיסה, דבר שלדעת טייסים פגע בכשירותם. רק ב-19 באפריל בוטל האיסור אחרי שבאגודת התעופה הכללית טענו שהחמרות צו החירום על ידי רשות התעופה האזרחית נעשו ללא סמכות ובניגוד לחוק.

 

"בשבועות האחרונים יצרתם פעם אחר פעם מצג שווא שבו רשות התעופה האזרחית היא הגורם הקובע והמנחה בעניין מגפת הקורונה בקשר לענף, ונתתם הנחיות רבות בעניין בחוסר סמכות קיצוני", כתב לרשות התעופה האזרחית בחודש שעבר עו''ד נתנאל (נתי) פרץ יו"ר אגודת התעופה הכללית. "כמי שיש בידו המון אחריות כלפי ענף שלם התחלתם לשלוף החלטות מהמותן כאילו המשתמשים והציבור הם שפן הניסיונות שלכם. יצרתם כאוס בענף. הינכם נדרשים להפסיק להתחבא מאחורי המקלדת ולהתחיל לדבר עם השטח, תתייעצו עם החברות, תתייעצו עם המדריכים, עם הטייסים, עם החניכים, תלמדו את הצרכים ותתחילו לעבוד מול הגורמים המחליטים באמת, כדי להתחיל לפתוח את הפעילויות הנדרשות, לפני שלא יישאר כלום מהתעופה בישראל". 

 

 

פרמדיקים של מד"א ירדן דהרי ועידן סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את המטוס הקל שהתרסק בשטח הפתוח ובתוכו נלכדו שני פצועים, גבר כבן 50 שהיה מחוסר הכרה וילד בהכרה מלאה. מיד התחלנו בטיפול רפואי כשבמקביל פעלו לוחמי האש לחלץ את הפצועים. הגבר היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. הילד שנפגע באורח קשה הועבר למסוק צבאי שנחת במקום ופונה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים".

 

מדובר בכלי טיס זעיר מסוג "איירקאם" שבו תא הטייס פתוח ושני הטסים על הכלי יושבים אחד אחרי השני, כאשר בחלק הקדמי יושב הטייס. המטוס בנוי עם כנף אחת מרכזית שעוברת בחלקו העליון של הכלי ומסייעת ליצירת דחף, בין היתר באמצעות שני מנועי פרופלור שמותקנים עליה בחלקה האמצעי. מאחר ובמטוס שני מנועים, שפועלים במקביל, משקל כלי הטייס נחשב גבוה יותר ממטוסי אולטרה לייט זעירים.


פורסם לראשונה 02/05/2020 17:03

 

נינה פוקס השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים