שתף קטע נבחר
 

למרות מיליון מובטלים: סניפי הביטוח הלאומי לא שבו לפעול

שבועיים אחרי שרשות האוכלוסין ומשרדי הרישוי חידשו את קבלת הקהל, במוסד לביטוח לאומי - החיוני כעת לאזרחי ישראל - עדיין עושים הכנות לפתיחה. ביטוח לאומי: "נערכים לוגיסטית לעמידה בתנאי התו הסגול"

סניפי המוסד לביטוח לאומי טרם חזרו לפעילות ומועד פתיחתם אינו נראה באופק. ביטוח לאומי הוא גם בימים רגילים אחד הגופים החיוניים ביותר לאזרחי ישראל. בתקופה זו שבה יש כמיליון מובטלים הוא כנראה הגוף המבוקש ביותר. למרות זאת הפעילות היחידה שלו שחזרה לקבל קהל הן הוועדות הרפואיות.

 

פרץ ושמולי הקימו צוות לגיבוש הצעה לדמי אבטלה לעצמאים

מענק לעצמאים: כמה כסף תקבלו ואיך נרשמים

מענק לעצמאים: אלפים פנו לקבלת הפעימה השלישית - ויצרו עומס באתר רשות המיסים

 

בביטוח לאומי מסבירים את דחיית הפתיחה בצורך בהערכות, אלא שקשה להבין למה ההערכות לוקחת הרבה יותר זמן משל גופים אחרים. רכישת לוחות פרספקס ואלכוג'ל אינה פעולה מסובכת במיוחד. אפילו לא סימון תורים.

 

כן מדברים שם על חשש מהתקהלויות. אבל סביר להניח שהסיבה האמיתית היא שרוב כוח האדם של ביטוח לאומי מגויס לטיפול במיליון תביעות דמי אבטלה וסבורים שם שפתיחת הסניפים תגרום לעיכובים מעבר לאלה שממילא יש.

 

Офис

העובדה שסניפי ביטוח לאומי טרם פתחו את שעריהם בולטת לאור כך שגופים מקבילים כמו משרדי הרישוי ולשכות רשות האוכלוסין פתחו את קבלת הקהל כבר לפני שבועיים ב־5.5. רשות המיסים, שמטפלת במספר משקי בית דומה לזה של ביטוח לאומי, פתחה ב־10.5 כלומר לפני יותר משבוע. כולם עשו זאת בהתאם לכללי התו הסגול.

 

אבל לא מדובר רק במשרדי ממשלה. מוסדות החינוך חזרו ביום ראשון לפעילות מלאה, הקניונים והשווקים נפתחו לפני שבועיים ב־7 במאי. החופים נפתחים היום. בשבוע הבא יפתחו בתי הקפה והמסעדות. המצב שבו ביטוח הלאומי יישאר חריג נראה בעייתי מאוד.

 

6 (צילום: דוברות המוסד לביטוח לאומי)
מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר(צילום: דוברות המוסד לביטוח לאומי)

רשות האוכלוסין וההגירה המשיכה להפעיל שבעה סניפים לקבלת קהל לאורך כל המשבר וחידשה את הפעילות ברוב הסניפים ב־5.5 כלומר לפני שבועיים. ברשות אומרים שבתקופה שבה רוב הסניפים היו סגורים היו התקהלויות מחוץ לסניף בקריה בתל אביב. פעם אחת נדרשה התערבות משטרה. אבל מאז שנפתחו רוב הסניפים מחדש ב־5.5 לא היו בעיות. סניף ג'נרלי במרכז ירושלים מתאפיין בתורים ממושכים גם בימים רגילים ושם נוצרים לפעמים תורים ממושכים מחוץ לבניין. עוד לפני המשבר עברו רוב סניפי הרשות לקבלת קהל בקביעת תור מראש. מאז הפתיחה כולם עובדים כך.

 

רשות המיסים קיבלה קהל בנושאים חריגים לאורך כל המשבר. היא חזרה ופתחה את קבלת הקהל הכללית ב־10.5. כיוון שאין לרשות מנגנון לקביעת תורים מראש, אנשים מגיעים ולוקחים תור במקום. המשמעות היא בהרבה מקרים המתנה מחוץ למשרדים בשל תנאי התו הסגול. הרשות כמובן מעודדת את הקהל לבצע כמה שיותר פעולות בצורה מקוונת.

 

חמישה סניפים של רשות הרישוי נפתחו לקהל כבר ב־5.5 והשאר ב־7.5. משרדי הרישוי עבר עוד לפני המשבר לקבלת קהל רק בקביעת תור מראש וממילא הנוהל הזה נמשך גם בפתיחה מחדש. שבועיים קודם לפתיחת משרדי הרישוי חידש השר בצלאל סמוטריץ' את מבחני הנהיגה.

 

שירות התעסוקה, לעומת זאת, טרם פתח את הלשכות שלו והאתר שלו מבהיר למובטלים שאין צורך להתייצב בחודש מאי. אלא שהתייצבות בלשכות השירות היא בדרך כלל חובה שמוטלת על המובטלים. כך שסביר להניח שהרוב המכריע שלהם מעדיף להמשיך את המצב הקיים שבו אין אפשרות להתייצב בלשכה. מהשירות נמסר ש"אנחנו נערכים לפתיחה לקבלת קהל ב־14.6 אבל היא לא תהיה רגילה, אקראית, אלא אך ורק בהזמנה מראש"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים