שתף קטע נבחר

בניגוד לעמדת מנכ"ל משרד הבריאות: רגב מקדמת את פתיחת הרכבת

ל-ynet נודע כי שרת התחבורה לוחצת על גורמי המקצוע לפרסם מתווה שיביא לפתיחה מלאה של הרכבת ושאר התחבורה הציבורית ב-1 ביוני. לפי גורם המעורה בדיונים, רגב טענה כי בגלל הגבלות הקורונה רק "עשירים בעלי רכב" חזרו לשגרה. במשרד הבריאות טוענים: המנכ"ל "מורח" את הפתיחה

 

 

מירי רגב משה בר סימן טוב (צילום: ירון ברנר, אוראל כהן, עידן ארבל)
הרכבת במוקד המחלוקת. מירי רגב ומשה בר סימן טוב(צילום: ירון ברנר, אוראל כהן, עידן ארבל)

בעוד שמשרד הבריאות התנגד לפתיחת הרכבת לפני 1 ביוני, שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את פתיחתה ולוחצת על גורמי המקצוע להודיע על מתווה להחזרתה. אחרי שהחליטה להסיר את המגבלות על הנוסעים בתחבורה הציבורית בשעות שיא, שרת התחבורה הנכנסת מקדמת מהלך לחידוש פעילות הרכבת בניגוד לעמדת משרד הבריאות. רגב צפויה לדון עם שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין בנושא.

 

ההחלטה לפתוח את הרכבת ב-17 במאי התקבלה על-ידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אך המנכ"ל בר סימן טוב הפך את ההחלטה ברגע האחרון - ומנע את פתיחתה. בסופו של דבר, הוסכם בין הצדדים לחדש את הפעילות ב-1 ביוני בתנאים מגבילים.

 

Пассажиры на автовокзале в Хайфе, май 2020 года ()
תחנת חוף הכרמל

עד כה, דרשו במשרד הבריאות שהתחבורה הציבורית תפעל במתכונת של 50% כדי לשמור על הנחיות הקורונה, אך גורמים במשרד אמרו כי בר סימן טוב "מורח" ומעכב את הפתיחה המוקדמת של הרכבת בטענה שאינה מוכנה לכך. בר סימן טוב לא הגיב לדברים.

 

גורם שהיה מעורב בדיונים המרתוניים במשרד התחבורה אמר ל-ynet כי רגב התעקשה שבלי פתיחת התחבורה הציבורית לא יהיה ניתן להסדיר את המשק, ואמרה כי "לא ייתכן שלעשירים יש מכוניות והם בשגרה, ודווקא מי שצריך את התחבורה הציבורית ונסמך עליה - נשאר מאחור".

 

יש לציין כי הרכבת הושבתה מלכתחילה במטרה לקדם את עבודות החשמול, ולכן ב-17 במאי היא הייתה אמורה להיפתח באופן חלקי- כך שהקווים מהצפון מסתיימים בנתניה, ומשם הנוסעים היו אמורים להמשיך בשאטלים לתל אביב. לפי אותו מתווה, כבר ב-1 ביוני הרכבת תוכננה לחזור לפעילות כמעט מלאה ולקווים ישירים מהצפון למרכז הארץ.

 

50 ()

בתנאים שהציב משרד הבריאות, מספר הנוסעים שיוכל לנסוע יקטן משמעותית. הגבלות הקורונה הביאו את הגורמים המקצועיים לשקול לבטל את תחנות הביניים כדי לשלוט על כמות הנוסעים בקרונות. כך למשל, אם רכבת שיוצאת מנהריה לכיוון מודיעין תגיע לרף הנוסעים המותר כבר בתחנת חיפה - היא תדלג על כל התחנות שבדרך, והנוסעים בתחנת בנימינה, למשל, יצטרכו להמתין לרכבת הבאה שייתכן שגם היא תהיה מלאה מדי עבורם.

 

כך או כך, אם הרכבת תחדש את פעילותה לפי מתווה משרד הבריאות - לרכבת ישראל יידרשו כמה ימים כדי לעדכן את לוחות הזמנים בכפוף להגבלות.

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "תו סגול לרכבת ולתחבורה ציבורית בכלל, כולל בשלב הזה שליטה והגבלה על מספר הנוסעים, במטרה למנוע הדבקה אפשרית ברכבת ולצמצם את היקפה. ככל שיוצגו אמצעים כאלה על ידי משרד התחבורה, משרד הבריאות יסיר את התנגדותו לפתיחה.

הנושא ימשיך ויידון בשיח מקצועי בין המשרדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר, אוראל כהן
רגב ובר סימן טוס
צילום: ירון ברנר, אוראל כהן
מומלצים