שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אחרי הבידוד: בני ה-80 חוזרים לכושר

    מרגלית חזרה לבריכה, ישראל חזר לחדר הכושר ויעקב לשחק כדורסל - שלושה מבוגרים שעברו את גיל 80 מספרים איך שמרו על כושר בסיסי בתקופת הריחוק החברתי ועד כמה חיכו לחזור למקומות ששומרים אותם פעילים ובריאים. "אני ממליץ לבני הגיל המבוגר לחזור לפעילות כמה שיותר מהר", אומר מאמן ומסביר איך לעשות את זה נכון

    המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

    בני הגיל השלישי שבים לחדרי הכושר, לבריכות ולחוגים אחרי שלושה חודשים של ריחוק חברתי. "אני רואה את האושר אצל המתאמנים שלי. הפעילות הגופנית עושה לבני הגיל השלישי טוב והם חייבים לחזור כמה שיותר מהר". אומר חזי חנניה מאמן כושר ומנהל תחום הספורט ב"מגדלי הים התיכון" ירושלים.

     

    "הם זורחים", הוא מוסיף "הכושר מאוד משמעותי ומשפיע על בני הגיל המבוגר מבחינה נפשית אפילו יותר מהבחינה הפיזית".

     

    עוד במדור 60 פלוס:

    מחקר: אימון בודד משפר מיידית יכולת שכלית אצל מבוגרים 

    לא מוותרים על תרבות: הופעות בימי קורונה

    אסטרטגיה תזונתית: 7 המלצות למבוגרים

     

    פעילות  (באדיבות
    מרגלית קדוש חוזרת אחרי 3 חודשים לבריכה(באדיבות "מגדלי הים התיכון")
     

    מרגלית: "הבריכה נותנת לי כוח כל יום"

    מרגלית קדוש, בת ה-91, מתגוררת במגדלי הים התיכון בירושלים ושוחה כבר 40 שנה, בגיל 73 היא מספרת בגאווה, צלחה את הכינרת. אחרי שלושה חודשים שבהם היא לא הגיעה לבריכה חזרו מרגלית ובין זוגה יהודה, ברגע שהיה אפשר. "אני שוחה מגיל 50, שבע ימים בשבוע", היא מספרת "אני מראשוני השחיינים בבריכה בכל בוקר".

     

    "ההרגשה נפלאה לחזור לבריכה אחרי כמעט 3 חודשים, איבדתי הרבה מהכושר וחשוב לי לחזור מהר לעניינים. השחייה עוזרת לי ביום יום בכל פעולה שאני עושה, אפילו בהליכה".

     

    "בתקופת הבידוד, הפעילות הגופנית היחידה שעשיתי, היא עם ערוץ 900 פעמיים ביום כדי לשמור על כושר בסיסי ועל מצב הרוח". היא אומרת.

     

    "בתקופה זו שמרתי מאוד על עצמי ועל בעלי, מאוד חששנו להדבק בנגיף הקורונה. פתיחת הבריכה גורמת לי וליהודה שמחה גדולה שמלווה אותנו למשך כל היום, ונותנת לנו כוחות בכל יום מחדש".

     

    פעילות  (באדיבות
    יעקב בן עזרא שמח לחזור לפעילות גופנית(באדיבות "מגדלי הים התיכון")
      

    יעקב: "בלי להתאמן קשה לי ללכת"

    יעקב בן עזרא, בן-89, שוחה ומתאמן בחדר הכושר משתף שתקופת הבידוד החברתי הייתה קשה מאוד בעבורו והחזרה לשגרת פעילות החזירה לחייו את השמחה. "כיף לחזור להתאמן, הרגשה נפלאה. חשוב לי מאוד לשחות ולהתאמן בחדר הכושר כי בלי זה קשה לי מאוד ללכת".

     

    "גם חשוב לי להיות בכושר כדי שאוכל לשחק כדורסל עם הנכד שלי, יותם חנוכי, קפטן נבחרת ישראל בכדורסל עד גיל 21, שזכתה בשנה שעברה באליפות אירופה". הוא מוסיף בחיוך.

     

    "בתקופת הבידוד השתדלתי לעבוד עם ערוץ 900, וכאשר יצאנו מהבידוד ועשינו פעילות לפי קפסולות, השתדלתי לצאת להליכה ברחבה פעמיים ביום כדי להזיז את הגוף ולספוג את השמש הנעימה בחוץ".

     

    פעילות  (באדיבות
    ישראל שטיינברג חוזר למרות החששות לחדר כושר(באדיבות "מגדלי הים התיכון")
     

    ישראל: "למרות החששות חזרתי בשמחה"

    ישראל שטיינברג, בן-82, שוחה ומתאמן בחדר הכושר כ-25 שנה. "היה פחד לחזור אחרי הרבה זמן", הוא מודה "אבל ההרגשה נפלאה. בעבר עברתי פציעה וניתוח והיה לי חשוב לחזור מהר לעניינים כי פעילות גופנית תורמת לי המון פיזית ונפשית".

     

    "תקופת הקורונה הייתה מאתגרת עבורי, הייתי יושב הרבה במרפסת שלי ורואה את פריחתה היפה של גינתי, מה שנתן לי קצת שלווה. כאשר הסתיים הבידוד בדירות שמחתי מאוד לחזור לפעילות בחדר הכושר ובהמשך גם לבריכה".

     

    "בכל רגע שאני מחוץ לדירתי אני שומר בקפדנות על התמגנות ומבין את החשיבות בנושא זה".

     

    3 המלצות מקצועיות לחזרה נכונה לפעילות

    "בגיל מבוגר יש ירידה של מסת שריר באופן טבעי אולם בזמנים בהם יש חוסר פעילות, המצב מחמיר אף יותר"", מסביר חנניה שמאמן את מרגלית, יעקב וישראל. "בזמן המשבר היינו צריכים להיות יצירתיים, והעברנו שיעורי כושר מרחוק או שיעורים מהמרפסות".

     

    "ועכשיו שאפשר לחזור לחדרי הכושר, לחוגים ולבריכות תהליך החזרה צריך להתבצע בהדרגתיות", חנניה מסביר על מספר שלבים, "ראשית, הליכה מתונה בחוץ או בהליכון בחדר כושר על פי הקצב של המאמן", הוא אומר.

     

    "למי שיש לחצים בגב התחתון או באגן, אני ממליץ פעילות על אופניים, שבהם לא מרגישים את הלחץ זאת לעומת הליכה".

     

    "פעילות נוספת מומלצת היא שחייה, מדובר בפעילות שמאוד מקלה על הגיל המבוגר למי שיש בעיות במפרקים או עם משקל גוף עודף שחש כבדות, לא מרגיש את הקשיים הללו במים ויכול לשחות להנאתו".

     

    "בנוסף, יש לעשות תרגילים שעובדים על שיווי משקל, ככל שמתבגרים מאבדים את שיווי המשקל על אחת כמה וכמה כאשר במשך תקופה לא עושים פעילות, אפשר לעשות מגוון תרגילים על כרית "פיתה", או כדור "בוסו". 

     

     

     

    המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"   

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    באדיבות "מגדלי הים התיכון"
    חוזרים סוף סוף להתאמן
    באדיבות "מגדלי הים התיכון"
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים