שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

מנכ"ל הרכבת ממליץ להקדים הגעה לתחנות ב-20 דקות

לקראת חזרת הרכבת, אמר המנכ"ל מיכאל (מיכה) מייקסנר לאולפן ynet כי עוד ייתכן שינוי במספר הנוסעים ברכבות: "אולי נעלה, או נוריד". על ההיערכות לחזרה אמר: "ניתן שירות ל-150 אלף איש, עוד 600 דיילים נקלטו". והתשתיות? "אוטוטו נגיע עם הרכבות החשמליות להרצליה"

 

 

לקראת חזרת הרכבת לפעילות ביום ב' הקרוב, ועל רקע ההיערכות לשמירה על הנחיות הריחוק החברתי, המליץ הבוקר (יום ה') מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל (מיכה) מייקסנר לנוסעים להקדים את הגעתם לתחנות בבוקר יום ב' הקרוב ב-"20 דקות, לפחות", כלשונו. בראיון לאולפן ynet הוסיף מייקסנר כי ייתכן שינוי במספר הנוסעים ברכבת, שכרגע, על-פי הנחיות הממשלה, עומד על 500.

 

בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את רכבת ישראל לאפשר הזמנת שוברי נסיעה לרכבת כבר ממחר בשעות הבוקר. הצעד התקבל כדי לאפשר לשומרי השבת להזמין שוברי נסיעה לפני כניסת השבת.

 

  (צילום: ירון שרון)
מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר(צילום: ירון שרון)

 

 

סימולציה של חזרת הרכבת ()
ההיערכות לקראת חזרת הרכבת

Место получения брони ()

"אני מצפה שביום שני בבוקר אנחנו עוד נהיה בתהליך למידה מאוד מסיבי וביום שלישי פחות וביום רביעי פחות ונשתכלל עם הזמן", אמר מייקסנר. "ביום חמישי אדע להגיד בדיוק כמה זמן לפני צריך להגיע. יכול להיות שכתוצאה מלמידת הדברים אולי נעלה את היקף הנוסעים ברכבות, או נוריד".

 

מייקסנר התייחס להיערכות לקראת הפעלת הרכבת ביום שני, ואמר כי "אנחנו עובדים בכמה רבדים – פיתוח טכנולוגי, רכש והצבת ציוד בתחנות, הכנה והדרכה של כל הצוותים וקליטת 600 דיילים נוספים". לדבריו, "חלקם לתהליך הכניסה והבידוק וחלקם לתוך הרכבות, לפי דרישת משרד הבריאות. במתכונת הזו אפשר לתת שירות ל-150 אלף איש ביום, וזה משמעותי".

 

צפי לתורי ענק ותקלות: כך תחזור הרכבת

 

- איזה תובנות מרכזיות הפקתם במסגרת הסימולציות שיוכלו להקל על הנוסעים?

"אחת התובנות העיקריות זה תובנות שקשורות ליכולת כן או לא להזמין ריבוי של שוברים מכיוון שזה לא שוברים בתשלום. יש לנו את מערכות הכרטוס – רב קו, חופשי חודשי, חופשי יומי – אלו מערכות כרטוס שרלוונטיות לכל אפיקי התחבורה הציבורית ואנו לא יכולים להשתמש בהם ולהגביל אותם. אם אנחנו מפיקים משהו חינמי, צריך לעשות אותו מספיק רציני ומשמעותי כדי שלא יתאפשר להזמין אותו בכמויות שיסתמו את הרכבות מבלי שאנשים יהיו שם. גם לזה יצרנו כל מיני משוכות".

Так заказывают билеты ()

 

 

- טענתם בעבר שהמתווה לא ישים. מה השתנה? איך הצלחתם להגיע למתווה שמחייב הגבלת נוסעים?

"הוא לא היה ישים לאותם ימים שדיברנו עליהם. גם עכשיו, הוא ישים ברמות מסוימות של חולשה. קיבלנו החלטות. בין אם הן אמיצות או טיפשיות, נדע בימים הקרובים. אני מקווה שהן אמיצות. זו החלופה. חלופה אחרת היא לשבת על הגדר ולהגיד אין רכבת. בין לבחור בזה לבין לעשות ניסיון אני חושב שזו הבחירה היותר נכונה".

 

- יש בשורה בנוגע לקו תל אביב-ירושלים?

"אני נמצא בתחנת נבון. מפעילים סוג של פיילוט של הרכבות ללא נוסעים ומריצים את הרכבת עד לסבידור. קודם חשבנו להפעיל תחילה את הרכבות החשמליות בין ההגנה לסבידור ללא נוסעים, אבל עקב חזרת הרכבות אני שוקל לפתוח את הרכבת החשמלית עד סבידור כבר ביום שני הקרוב. אתייעץ על כך עם השרה. זה מוקדם מהצפוי בחודשיים, ונגיע אוטוטו גם להרצליה. אנחנו עושים פלאים בעולם התשתיות של הרכבת ואני מקווה שהציבור ירגיש את זה ויהנה מזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון שרון
מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר
צילום: ירון שרון
מומלצים