שתף קטע נבחר

יש גם סטיישן

סיטרואן חשפו בז'נבה גם את גרסת הסטיישן ל-C5 החדשה

לסיטרואן יש מסורת ארוכה בייצור מכוניות סטיישן גדולות ומיוחדות שהפכו לנערצות על ידי חובבי הרכב בכל העולם. מי לא זוכר את ה-DS סטיישן המוארכת אשר שמשה את לואי דה-פינס בדרך לריביירה, או אותם אמבולנסים ארוכים על בסיס ה-CX סטיישן. אפילו ה-XM יוצרה בגרסת סטיישן מעניינת. וכך, למרות שקשה לצפות לרמת מקוריות כמו פעם, מציגה סיטרואן את גרסת הסטיישן ל-C5 החדשה, שהינה מעניינת יותר מהמכונית הרגילה עליה כבר סיפרנו בפרוטרוט בשבוע שעבר.

גישה שונה

סיטרואן מתחילים בימים אלה ממש בשיווק מכונית הדגל החדשה שלהם, ה-C5, ובתזמון זהה הם חשפו בז'נבה את גרסת הסטיישן. מהנדסי סיטרואן בחרו בגישה שונה מרוב היצרנים האירופאיים, ובמקום ללכת על סטיישן שמציעה יותר סגנון ותדמית מאשר נפח טעינה, הם בחרו להציג מכונית גדולה ובעלת כושר נשיאה מרשים. אלא שאיך שהוא, גם בגלל המראה הלא משכנע של המקור, ה-C5 בריק (סטיישן בלכסיקון של סיטרואן) נראית נאה ומסוגננת מן הדגם הרגיל. זאת במיוחד בגלל חלק אחורי שקיבל יחידות תאורה אנכיות וארוכות. אלו ניצבות לצד הדלת האחורית ומשתלבות היטב בספוילר האחורי, ובפגוש שחלקו העליון הונמך לגובה הרצפה. הסטיישן ארוכה ב-14 ס"מ מן הגרסה הרגילה וגבוהה ממנה ב-3.5 ס"מ. נפח הטעינה גדל ל-563 ליטר במצב המינימלי, ולפי סיטרואן זהו תא המטען הגדול בין המתחרות. עם קיפול המושבים ניתן להגיע לנפח של 1658 ליטר (הסרת כריות המושבים מאפשרת להגדיל את הנפח אף יותר).

יורדת לרצפה

אחד החידושים המעניינים הוא האפשרות להנמיך את אחורי הרכב לטובת טעינה נוחה. אפשרות הנמכת המכונית הייתה תמיד חלק מן המערכת ההידראולית של סיטרואן והתאימה תמיד לסטיישן. ואולם כעת ניתן לעשות זאת מתוך תא המטען ולהנמיך את שפת הטעינה מ-567 מ"מ ל-493 מ"מ בלחיצת כפתור מאחור (כאשר הרכב נייח). ניתן גם להגביה את שפת ההטענה ל-653 מ"מ, בעת הצורך. עוד תוספת יעילה היא האפשרות לפתוח רק את השמשה האחורית, במקום את כל תא המטען.
ה-C5 סטיישן תצויד באותו מגוון מנועים של הגרסה הרגילה, כולל, בשווקים מסוימים, גרסת ה-1.8 ליטר. היא כבדה בכ-50 ק"ג ולכן הביצועים יהיו נחותים רק במעט.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C5 סטיישן...
נאה במיוחד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים