שתף קטע נבחר

עושים רוח

כשבסמארט אומרים מכונית פתוחה הם לא עוצרים רק בגג

יצרנית מכוניות המיקרו, סמארט, המשיכה להפגין את החשיבה המקורית שאפיינה אותה בעבר, עם מכונית תצוגה חדשה שעונה לשם קרוס-בלייד. הרעיון נחמד, קח את הסמארט קבריו והסר ממנה בבקשה את כל ההגנות בפני הרוח. וכך לקרוס-בלייד אין דלתות, במקומן יש מוטות אלומיניום, אין גג וגם השמשה הקדמית מינימלית. מה שיפה בהסבה זו, מסבירים אנשי סמארט, שהמכונית עומדת בכל התקנות הבטיחותיות, בכל אותם מקומות בהן משווקות הסמארט.וכך, למרות המראה הלא שגרתי אין שום מניעה להביאה לאולם התצוגה. בנוסף, בעוד מכוניות תצוגה קודמות של החברה, הרודסטר והקופה, היו שונות מהותית מהסמארט שכבר נמכרת, הרי שהקרוס-בלייד מבוססת על דגם סדרתי ואין למעשה בעיה להביאה לפס הייצור במהירות.

השאלה

שלדת הטרידיון נותרה כשהייתה, אך זכתה לחיזוקים כדי לעמוד בעומסים הנוספים עם הסרת השמשה הקדמית והדלתות. אולם מכל שאר הבחינות זוהי הסמארט המוכרת עם אותן מידות ואותו מנוע שלושה צילינדרים מוגדש טורבו עם 61 כ"ס. עם זאת היא רוכבת על צמיגים רחבים יותר- 15R 185/45. מבחינת מראה הרי שהחזית, עם הפנסים העגולים, מוכרת מהקבריו ויחידות התאורה מאחור זכו למבנה חדש עם תאורת לד. בסמארט טוענים שהקרוס-בלייד באה להראות את האפשרויות הרבות הגלומות במבנה הייחודי של המכונית הקטנה (שלדה-תא בטיחות מתכתית וחלקי מרכב מפלסטיק), אך למעשה הם מעונינים לבדוק את תגובת הקהל למכונית. השאלה שנותרה היא האם אחרי כל בעיות הבטיחות שתקפו את הסמארט והמרצדס A בתחילת דרכן, יהיו מרצדס, חברת האם, וסמארט אמיצות מספיק כדי להביא את המכונית הזו לשוק?
הסמארט קרוס-בלייד לוקחת את התפיסה המוכרת צעד קדימה גם מבחינת בחירת החומרים והצבעים של מכונית התצוגה. בכל מקרה, גם אם תפיסה זו מאוד מקורית, קשה שלא להיזכר בליג'יה ביט שהוצגה בפאריז ואשר הציגה מבנה דומה למדי, עם ויתור על דלתות אמיתיות ושמשה קדמית (אך עדיין עם גג). "קשה לנו להתייחס לליג'יה" אומרים לי האנשים בסמארט "יש כאן דמיון אבל זו הרי לא מכונית אמיתית אלא מוזרות צרפתית..."

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמארט קרוס בלייד...
צילום איי פי
עשויה להגיע לפס הייצור הרבה לפני הקופה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים