האחיות המוצלחות שלי
הדפיקה בדלת של המנהל של ג'סטין ביבר. ההלוואה שלקחו מאבא כדי לממן את האלבום. והזוגיות עם המפיק של 'טוי', מה שגרר שעות של האזנה לתרנגולים בבית. אחרי שהתפכחו מהריאליטי והרוויחו מקום של כבוד בסצנת הפופ הישראלית, טלי ולירון כרקוקלי מסתערות קדימה עם הכסף מהעובר ושב בבנק ונזכרות בנזק הפסיכולוגי של הופעות הפסטיגל
לפני ארבע שנים החליטו לירון וטלי כרקוקלי לארוז מזוודות ואת הפרסום המקומי שזכו לו ב'אקס פקטור', ולנסות את מזלן באל־איי. חמושות באמביציה ותחקיר-גוגל הן הגיעו לנסות לכבוש את היעד הראשון שלהן: המנהל של ג'סטין ביבר. "רצינו לשנות פאזה אחרי הריאליטי", משחזרת טלי. "נסענו לאל־איי, לפגישה שלא יצא ממנה כלום, ובשאר הזמן דפקנו על דלתות בלי שאף אחד יכיר אותנו. קראנו לפני איפה כל המפיקים הגדולים נמצאים ושלחנו מיילים. בדקנו איפה יושב סקוטר בראון, המנהל של ג'סטין ביבר, וכשהגענו היה לו שלט על הדלת של 'believe' אבל במשרד לא היה אף אחד. יצא משם מישהו ודחפנו לו דיסק, 'קח את זה ורק תשמע'. היה שם קאבר שלנו לאריאנה גרנדה. הוא לא חזר אלינו עד היום. מפיק אחר שנפגשנו איתו שם אמר: 'נחמד, אבל כשמישהו שולח לי, הוא שולח עוד 30 שירים שאני בוחר מתוכם'".
אז החלום נגוז באותו רגע?
"הבנו מהר מאוד שאם כאן דברים לוקחים זמן, אז שם מה שהולך זה בכלל אמא'לה. חזרנו, התחלנו לעבוד פה ויצא הסינגל ״תשע נשמות״ שגרם לנו לשכוח מכל הקטע של חו"ל. גם ככה אין דבר שיותר רצינו מלהצליח כאן בארץ".
בקיצור, הייתן צריכות לנסוע עד לאל.איי כדי לפתוח את המזל בישראל.
לירון: "את הקליפ של ׳תשע נשמות׳ בכלל צילמנו בקייב, עלה לנו 25 אלף שקל ונראה מאה אלף ויותר. אין לנו מיליונים לשים, פשוט אין. את כל הכסף שאנחנו חוסכות אנחנו שמות במוזיקה. שכרנו שם מצלמות ברבע מחיר וטסנו עם הבמאי ועם המפיק. בלי חברת תקליטים, בלי מנהל, בלי צוות, בלי כלום. בחוץ מינוס 12 מעלות כי פברואר וכל הלוקיישנים שסגרנו איתם, תחנות הדלק שקבענו לצלם בהן, כולם ביטלו. כבר חשבנו לחזור בלי קליפ ועם מינוס בבנק. איכשהו זה צלח". טלי: "לא אכלנו כל היום כי לא היה כסף בשביל לארגן קייטרינג. הביאו לנו לחם עם נקניק וכל היום טחנו בייגלה. דקה לפני תפרה לנו מישהי מקומית מעילים כי היה קור אימים וגם איפור־שיער עשתה לנו מישהי משם".
הכי רחוק מ'אמבולנס' של נועה קירל ומרגי. אין פחד להיעלם בין שמות כאלה?
לירון: "יש פחד להיעלם בין שמות כאלה, אבל עובדה שהקליפ שלנו נכנס לאמ־טי־וי".
טלי: "את הקליפ האחרון צילמנו בים, בלי איפור בכלל. הבנו שכמה שאנחנו יותר פשוטות ככה יותר עובד לנו".
בדרך גם שיניתן את השם.
"קראנו לעצמנו רק ׳כרקוקלי׳, בלי ׳האחיות׳. לפני ׳אקס פקטור׳ אמרנו, בבקשה שלא יקראו לנו שם האחיות כרקוקלי ואז זה מה שקרה. אחיות זה שתי בנות חמודות, לא הרכב רציני״.
לירון: ״ואנחנו גם ככה כל החיים מתמודדות עם אפקט החמודה. אבל מה זה חמודה? יש בפנים מעבר. חמודות זה שתי בנות מהוד השרון ששרות פופ, אבל לא יודעים מה עבר עלינו״.
טלי: ״בסך הכל זרמנו עם התדמית הזו, היינו חמודות. אני לא אגיד בובות על חוט, ולא ׳איזו סתומה הייתי׳, כי אנחנו לא מאשימות אף אחד. אנחנו בעצמנו לא הבנו מי אנחנו ומה אנחנו רוצות. אם היום היית זורקת אותנו ל׳אקס פקטור׳, זה היה אחרת, בלי שום פאייטים ונצנצנים״.
לירון: ״וזה נכון שאנחנו מהוד השרון, אבל לא מבית שמפוצץ בכסף. אין כאן איזה אבא ששם עכשיו מיליון שקל. כל הקריירה המוזיקלית שלנו היא מכסף שאנחנו עובדות בשבילו, גם כשאבא עזר זה ממקורות שאין לו, הלך לקחת הלוואה על שמו בשבילנו".
טלי: "וכל יום הוא מזכיר לי אותה".
× × ×
אז הכרקוקלי'ז לא סופרות מיליון דולר ולעת עתה גם לא חותמות על אף צ'ק. הן לא מעמידות עבור קליפים אקסטרווגנזות של מאות רקדנים, תלבושות מהחלל החיצון ורשימת קרדיטים באורך התנ"ך, ובאופן כללי הן סטייה חדה מתופעת ההגזמות. מה שכן, הן לגמרי מוכנות להסתער על הטופ של הפופ הישראלי, בדרכן. נשים צעירות, חמודות ולא חמודות בו־זמנית, בטישירט. למצעדים השנתיים של גלגלצ ותחנות הרדיו הסינגלים שלהן כבר התברגו, כולל נוכחות של הסינגל 'איפה הרומנטיקה' ברשימת המושמעים ביותר בשנה החולפת בגלגלצ. בשנה הזאת הן גם הספיקו להרים את פרויקט "שבת חברות", קאברים משותפים לשירי "גירל פאוור" עם זמרות שאירחו כמו עדן אלנה, רוני דלומי, נוי פדלון וגם, שמות לא צפויים כמו חן אמסלם ודנה פרידר. כרקוקלי אולי עדיין לא מתפוצצות כמו קירל, מרגי וסטטיק ובן אל אבל הן מפגינות יציבות, עם השמעות וקו מוזיקלי מובחן, מעורבות מוזיקלית בחומרים שלהן, דבר שלא תמיד מקובל בתחום מהונדס כמו פופ. הן יוצרות שמביאות וייב מלוטש בשירים שלהן, ומבססות את עצמן כדי להישאר לעוד הרבה זמן. המבקרים מרימים, והקהל סוף סוף מצטרף.
הן התגלו בעונה הראשונה של 'אקס פקטור' ב־2013, העונה של עדן בן־זקן, ושם הצטיירו כגלגול המשודרג של האחיות פיק. אבל הן רצו יותר. "חמש שנים אחרי התחרות היו עוצרים אותנו ברחוב ושואלים איפה נעלמתן. ולא נעלמנו, הוצאנו אלבום שלא שמעו", אומרת לירון.
טלי: "היינו בתוכנית בהלם, שמו אותנו בפריים־טיים, וישר מלבישים אותך ומאפרים אותך, מחבקים אותך וחוץ מלשיר עושים בשבילך הכל. אבל אז את יוצאת מהתוכנית ונופל האסימון שעשית בסך הכל קאברים לשירים של אחרים, איפה את בתוך הדבר הזה? ובינתיים אנחנו חייבות להוציא מוזיקה, מצפים מאיתנו. את השירים שיצרנו באותה תקופה יצרנו מלחץ".
הרגשתן שזה הרגע שלכן?
לירון: ״אם הבנתי משהו זה שאין דבר כזה ׳הרגע שלך׳. אם את מוציאה שיר לא טוב, זה פשוט לא עוזר כמה אוהבים אותך או כמה את מכוונת שהוא יהיה להיט. בתקופה ההיא השירים לא תפסו, והשקענו בהם. שמתי את הפיקדון שלי מהצבא, טלי לקחה הלוואת חייל, אני עוד הלוואת סטודנט. לא היו לי חסכונות כי את כל הכסף שהרווחתי מהסדרות ששיחקתי בהן כילדה הבאתי להורים כדי שנוכל לעבור דירה״.
טלי: "שמנו את כל מה שהרווחנו כמארחות ב׳קפה קפה׳ והתחלנו ללמד ריקוד״.
לירון: ״היינו מלמדות עד הצהריים, מישהי באה לאסוף את השנייה, לא מתקלחות כי אין זמן, מתאפרות לבד ועולות להופיע״.
מתי התחלתן גם להרוויח מהמוזיקה?
לירון: "השנה סוף־סוף. אנחנו מקבלות תמלוגים מגלגלצ, אבל אנחנו עוד רחוקות מלהחזיר את ההשקעה, שתינו ממשיכות ללמד היפ־הופ תלמידות מכיתה ד' עד חטיבה".
מי שעזר להן לפצח את הגנום הכרקוקלי ולעלות על הצד הנכון של הגל, הוא סתיו בגר, אחיינו של מני בגר, המפיק המוזיקלי שכתב, הלחין ועיבד עם דורון מדלי את Toy והביא לישראל את האירוויזיון, ולעומר אדם את הלהיט ״שני משוגעים״. הוא מעורב בדרך שלהן מהכתיבה והלחנים ועד רמת הלוגו - והוא גם בן הזוג של לירון בשלוש השנים האחרונות. "המנהל הקודם שלנו שלח לי את המספר של סתיו ואמר לי, 'יש אחד, הוא הולך להיות משהו'. הסתכלתי על התמונה שלו בווטסאפ ואמרתי, 'יו, איזה חמוד'. למחרת, הוא הגיב לי על סרטון שלי שרה באינסטגרם".
איך זה לעבוד ולחיות יחד?
"כשהכרתי אותו הוא גר בעין הים בחדרה, ליד עדן חסון. זו הייתה דירת מזל, הוא כתב שם את 'טוי' ואת 'שני משוגעים', שעות שמעתי שם את הסאונד תרנגולים של 'טוי', כבר הרגשתי שאני בעצמי תרנגול. לנו יצא שם הסינגל שלנו 'תשע נשמות', אבל לא היו קירות אקוסטיים והשכן היה מזמין לנו משטרה בגלל הרעש. רציתי להתקרב גם לטלי אז עברנו להוד־השרון, וגם שם השכנים התלוננו עלינו. אמרנו, די, מעכשיו בית בלי שכנים ובלי קירות משותפים. מצאנו בית מבודד בגבעת חן, ענק עם שישה חדרים, והוא עשה לי כל כך רע על הנשמה".
למה?
"הגודל של הבית הכניס אותי לחרדות, הרגשתי שיש בו רוחות רפאים. האולפן של סתיו היה בבית והדבר הכי קשה במקצוע שלנו זה לא להסתכל על אמנים אחרים, להתעסק רק בעצמך. אבל כל הזמן בבית שלנו באו והלכו אמנים אחרים, אנשים מוכשרים. מי לא היה אצלנו בבית? נטע ברזילי, נועה קירל, אברהם טל, אמיר דדון. באמת כולם. וזה גם פוגע בזוגיות, כי אנחנו רוצים לעבוד ביחד על משהו בערב אבל אז מתי הזמן שלנו כזוג?"
טלי: "והיום לראות אמנים אחרים כבר לא משפיע עלינו, אבל בתקופות שהסתכלנו על אחרים לא הצלחנו. היום אנחנו מפוקסות והעפנו את האגו. אז זו הייתה תקופה קשה בביחד, כי כשהיא בחרדה זה מחלחל גם אליי והרגשתי שאני צריכה להרים את שתינו. ברמה שאנחנו מגיעות לשיר ברדיו ולירון לא מרוכזת, והיא אחת שיכולה לומר לך 'אין אותי היום'".
טלי, אין תחושת גלגל שלישי כשאת באולפן עם סתיו ולירון?
"בהתחלה עם סתיו הייתי חושבת פעמיים מה להגיד. עם סתיו יש משהו רגשי אבל הבנתי שזה עסק לכל דבר".
לירון: "רבנו לידה מיליון פעם, וכשהיא הולכת לשירותים לפעמים אנחנו קצת מתנשקים".
טלי, מה איתך?
טלי: "אני בזוגיות שמונה שנים. הוא חנון שאוהב מחשבים. אני גרה אצל ההורים. הייתי רוצה לעזוב כבר, אבל כל שקל שיש לנו כרגע אני חוסכת למוזיקה".
× × ×
יישור קו מתבקש: על אף שכך זה מרגיש, הכרקוקליז הן לא תאומות. לירון בת 28 וטלי בת 25, למרות שזה נראה ההפך. טלי גבוהה בעשרה סנטימטרים לפחות ועושה חישובי הוצאות שלהן בנייד, לירון יכולה לומר שהיא בדרך כשהרגע היא התעוררה.
לירון הייתה ילדת פסטיגלים וקלטות ילדים, הגשמת חלום שעלתה לה בטיפול פסיכולוגי. "אמא הייתה לוקחת אותי לאודישנים וצילומים באוטובוס. בפסטיגל הופעתי 50 הצגות וקיבלתי שקית עם דיסק במתנה. אבל בכל הקלטות ששרתי בהן, לקחו רק את הקול שלי וילד אחר היה מופיע ושר עם השפתיים. הבטיחו לאמא שלי שאני אשתתף ובסוף היו לוקחים את הבן של והבת של. הרגשתי שאני ילדה לא יפה".
לפחות הילדים בכיתה שלך התלהבו?
"הילדים עשו עליי חרם. זה השפיע עליי. התחלתי טיפול ואני נלחמת בזה עד היום".
מהקלטות שודרגה לתפקידים בסדרות 'זומזום', 'בלו נטלי' ו'מה שנחוץ לרווק'. "בזומזום עשיתי תפקיד ראשי, הייתי בעננים שסוף־סוף יראו את הפרצוף שלי".
טלי: "אני הייתי נחבאת אל הכלים. לאמא כבר לא היה כוח לקחת אותי לאודישנים, את כל האנרגיות היא השקיעה בלירון".
בשירות הצה"לי היוצרות התהפכו, טלי הייתה בלהקה צבאית ולירון שובצה לתפקיד מאבטחת מתקנים. "היה לי ברור כשמש שאני אהיה בלהקה צבאית", אומרת לירון. "בסוף האודישן האחרון חילקו פתקים עם תשובות. לידי יושבות ילדות שהכרתי מהקלטות, ומרוב התרגשות קראתי 'אנו שמחים' במקום 'אנו מצטערים'. דפקתי 'יש', כולם אומרים לי ידענו שתתקבלי ואז אני מסתכלת שוב על הנייר וחרב עליי עולמי. ברמה שחשבתי שאני לא אתגייס. התחילה בסוף לקחו אותי להיות מאבטחת מתקנים".
לא הליהוק האידיאלי.
"לקראת הסוף לא יכולתי יותר, באתי למפקד בקריה ואמרתי לו, אני אעשה לך כאן את כל הטקסים בבסיס. אל תזמין להקה צבאית. הבאתי את טלי שהייתה תיכוניסטית, עוד חברים מהמגמת מוזיקה ועשינו להקת הקריה".
כבר אז שיתפתן פעולה. מה עם עוד ריאליטי? זה על הפרק?
"לא מזמן שאלו אותנו חברות למה אנחנו לא הולכות ל'מירוץ למיליון', אבל די, אנחנו עם הריאליטי סיימנו".