שתף קטע נבחר

רונית פישמן לא נבהלת מהמיתון

רונית פישמן מנהלת את פישמן רשתות ומודעת לכובד האחריות המוטלת על כתפיה. את חברי מועדון הלקוחות של החברה היא משתדלת לפלח ואת האמידים מביניהם היא מצ'פרת בחופשות יוקרתיות ובהנחות לתיאטרון

רונית פישמן, הבת של אליעזר פישמן, מנהלת את פישמן רשתות. היא מודעת לערך החברה שבראשה היא עומדת ולגב הכלכלי החזק שלה, ולא נבהלת מהמצב בשוק. ההוכחה - החברה ממשיכה להתרחב. בנוסף לתיקי קיפלינג, מותג מצליח אותו היא מייבאת לארץ, היא תכנס בקרוב לתחום האופנה עם סליו, אופנת גברים צרפתית.
החנות הראשונה תפתח בקניון עזריאלי ואחריה תיפתח חנות נוספת בקניון רמת–אביב. מותג נוסף שפישמן הכניסה לארץ ונמכר בחנויות עצמאיות הוא פטיט-בטו, אופנה מצרפת, לילדים בגיל הרך.
הכניסה של פישמן לתחום האופנה למבוגרים מתבקשת מאליה. אין כמעט תחום בו אינה פעילה. את קיפלינג, כאמור, היא מייבאת משנת 1996. התיקים היקרים עם בובת הקוף מיועדים לכל הגילאים. בארץ, נמכרו השנה כ-40 אלף תיקים של החברה - גידול של 15% לעומת שנה שעברה. המיתון, מסתבר, לא הקטין את המכירות אלא השפיע רק על כמות המלאי שמחזיקות החנויות. האסטרטגיה האומרת לשמור על יציבות מחיר כדי לא להיות מוצר חולף, עדיין לא עברה מהעולם.
לא כל מה שקיפלינג מייצרת מגיע לארץ. הייבוא נעשה בצורה מבוקרת. עם כל הרצון שלנו להדמות לאירופאים לא ייובאו תיקי רכיבה, כי כאן זה המזרח התיכון, וסוסים אפשר לראות פה מקסימום קשורים לעגלה. גם הפיילוט שקיפלינג העולמית עושה בנוגע לכניסתה לתחום ייצור הביגוד יישאר כרגע באירופה.
רונית פישמן היא גם מנהלת מועדון הלקוחות של פישמן רשתות, שנקרא פאואר קארד וכולל את קלאב מרקט (שהיא מיזוג של גרינברג וקו אופ צפון), את מגה ספורט, איי.די. דיזיין, הום סנטר (שהתמזגה עם הנדימן), זר פור U, תחנות הדלק טן והיפרטוי (שהתמזגה עם טויס אר אס).
עד 1.9.00 היו במועדון פאואר קארד 130 אלף בתי-אב. הדרך לצ'פר אותם הייתה באמצעות צ'ק שנשלח אליהם הביתה, על סכום המהווה אחוז מסוים מהקניות שביצעו. את הצ'ק אפשר היה לממש בקנייה באחת מהרשתות.

"פאואר קארד ממשיך לפעול"

בסוף השנה הנוכחית, יצאה פישמן עם כרטיס אשראי בשיתוף עם חברת ויזה כ.א.ל, שמחליף את הכרטיס הקודם. "מועדון פאואר קארד לא נסגר", מדגישה רונית פישמן, "הוא ממשיך לפעול לטובת החברים שבו, אולם לא מתקבלים אליו חברים חדשים". גם את החברים הקיימים ינסו עם הזמן לפתות לעבור למועדון החדש.
הבסיס לחיבור עם חברת כרטיסי האשראי היא הפלטפורמה המאפשרת לדוור את הלקוחות פעם בחודש, על דף הדיווח של ויזה, לעומת המתכונת הקודמת בה הדיוור היה נעשה אחת לכמה חודשים.
פישמן עושה מאמצים רבים כדי לגלות את תחומי ההתעניינות של חברי המועדון שלה. היא מפלחת אותם כמעט בכל דרך אפשרית כדי שתוכל להציע להם מתנות שידברו אל ליבם. לאוכלוסייה עשירה, לדוגמה, היא נותנת חופשות יוקרתיות ומכוניות. "הגענו למסקנה שאת האוכלוסייה האמידה לא מרשימה הנחה של שקל בקניית קטשופ. מדברות אליהם הנחות לחופשות או לתיאטרון", אומרת פישמן.
גם את אוכלוסיית הילדים פילחו עם דיוור שמגיע לימי הולדת.
פישמן רשתות, כאמור, מקיפה מגוון תחומים למעט אופנת נשים וציוד משרדי. רונית פישמן לא מכחישה שאלו שתי נישות עתידיות.
סליו, רשת אופנת הגברים, תכלול בתום 3 שנים 15 חנויות עצמאיות ובין 10-12 פינות מכירה ברשת מגה ספורט, בהן ימכרו רק פריטי הקו הספורטיבי של החברה.
לדברי פישמן, "דווקא מיתון היא תקופה טובה לבעלי יכולת כלכלית שרוצים להיכנס לקניונים כי הרבה חנויות יוצאות מהם בגלל המצב. מה גם שהמחירים של סליו אינם גבוהים במיוחד וניתן לרכוש את הקולקציה הרחבה שלהם גם בתקופת מיתון".
סליו, להבדיל מרשתות האחרות בקבוצה, הממוקמות מחוץ לערים, בפאואר סנטרים, מיועדת רק לקניונים. בשלב ראשון יפתחו חנויות רק באזור המרכז - בעזריאלי, קניון רמת אביב וקניון רננים ברעננה, כיוון שלדברי פישמן, "60% מכוח הקנייה נמצא באזור המרכז".
החנות הרביעית תפתח ככל הנראה בדיזנגוף סנטר בתל-אביב. כל חנות תהיה בסדר גודל של 200 מ"ר.


לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
פישמן. עשירים לא מתרשמים מקטשופ מוזל
מומלצים