שתף קטע נבחר

הכירו את מילקו

השבוע על המפה, מילקו, פלטפורמה ליצירת מסעדות וירטואליות דרך הטלפון הנייד. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

חברת מילקו שואפת לדמוקרטיזציה של תחום המסעדנות, עולם בו כל אחת יכולה לפתוח ולנהל מסעדה וירטואלית מהטלפון הנייד, מבלי להתחייב לעלויות הקמה ותפעול של מסעדה פיזית. החברה כיום מציעה שלל מותגים שנבנו על-ידי שפים מובילים ברחבי ניו-יורק. עד כה גייסה החברה 7 מיליון דולר.

 

תעודת זהות:

 

מייסדים: דניאל סימון

 

שנת הקמה: 2019

 

מספר עובדים בניו יורק: 15

 

איך נולד הרעיון?

״לאחר השירות הצבאי ולפני לימודי התואר הראשון במדעי המחשב, עבדתי במסעדות שונות בישראל ונדהמתי עד כמה פתיחת והפעלת מסעדה היא מורכבת מבחינה ביצועית, ועד כמה מנהלי המסעדה מתעסקים במיליון דברים אחרים שהם מעבר להכנת האוכל ושירות לקוחות. כשהתחלתי לעבוד באחת מקבוצת המסעדות המובילה בארץ וראיתי שגם הם מתמודדים עם אותן בעיות בדיוק, התעוררה אצלי הסקרנות והשאלה כיצד ניתן למנף טכנולוגיה על-מנת לעזור לבעלי מסעדות להתמקד אך ורק באוכל ובלקוחות״.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

״הקמנו מסעדה משלנו בשם Tributo בניו-יורק ובנינו את המוצר סביבה״.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?

״הכל השתנה כשהמסעדה המקורית שהקמנו הצליחה בתוך שלושה חודשים בלבד להגיע לעשרות אלפי לקוחות בניו-יורק, ולהפוך למובילה בתחום ה-Delivery-First״.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

״ניו-יורק היא העיר בעלת האחוז הגבוה ביותר של מהגרים ובני מהגרים בתחום במסעדנות, וכן בעלת בייצוג הגבוה ביותר בעולם לתרבויות שונות בתחום האוכל. דווקא כאן, עם כל הגיוון הזה, גם עלויות הקמה ותפעול הן מהגבוהות בעולם״.

 

 

דגכדגכ ()
דניאל סימון. מייסד מילקו

 

איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?

״כשהתחילה תקופת הסגר הראשונה בניו-יורק, במהלך מרץ 2020, כל מערכת התחבורה הציבורית הושבתה ומנעה מרוב רובו של צוות המטבח להגיע בבטחה. אני וכמה מחברי הצוות הארגוני חזרנו לתפעל מטבח - בישול, שטיפת כלים, שירות לקוחות, ומערך משלוחים. למעשה לקחתי שיחות עם משקיעים תוך כדי מילוי של טאקו וביצוע משלוחים ללקוחות״.

 

אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?

״כאן קצת שיחק לנו המזל, לא מבחינת העסק, אלא בעיקר כי המודל העסקי עובד ב'תקופת קורונה'. השינוי העיקרי היה בהזדמנות לעזור לכמה שיותר אנשים - השקעה ועזרה למסעדות קיימות ושפים שיוכלו לייצר או להחזיר מקומות עבודה למאות צוותיים קולנריים ושירותיים ברחבי העיר״.

 

כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?

״הבנו מהר מאד שהחשש של אנשים מפתיחה או מניהול של מסעדה לא צריך לעצור אותם מלהגשים את התשוקה שלהם. החברה כולה מתרכזת היום בלהציע את הפלטפורמה לכמה שיותר אנשים המעוניינים אך חוששים לפתוח עסק, מבלי לקחת את הסיכונים שהיו מקובלים בעולם המסעדנות לפני-כן, ועם יכולת נגיעה בכמות הולכת וגדלה של לקוחות דגיטליים״.

 

האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?

״כן ולא. ישנו ציטוט מפורסם שאומר: "באמצע הקושי טמונה ההזדמנות". אני מאמין שהקושי של הקורונה טומן בחובו הזדמנויות לעזור לאנשים בכל העולם, כולל בניו יורק״.

 

האם מחפשים עובדים?

״תמיד. אם אתם שניים משלושה דברים - תענוג לעבוד איתכם, אתם מוכשרים ומאמינים בעבודה קשה - מקומכם איתנו. התפקידים מפורטים באתר www.mealco.co .

 

 

 

מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה:

www.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים