שתף קטע נבחר

וזוהי רק ההתחלה

משפחת ורסו של טויוטה גדלה עם גרסה לאוונסיס המשפחתית. יהיו עוד, אנחנו מבטיחים

אם עוד לא הפנמתם, כדאי שתתחילו. הכינוי ורסו ישמש מעתה והלאה את הגרסאות הרב-שימושיות, או אם תרצו מובילי הנוסעים, של טויוטה באירופה. למעשה, היצרן היפני מצהיר היום רשמית כי כבר בעתיד הלא רחוק יוצגו גרסאות נוספות תחת השם לכלים מוכרים לנו - כמו למשל הקורולה הבאה. כאשר יושלם המהלך, תציע למעשה טויוטה את מבחר המיניוואנים הגדול ביותר באירופה.

מיניוואן חדש

לכן, לאחר שעשינו היכרות עם היאריס, הוצגה בז'נבה הבת החדשה למשפחה - אוונסיס ורסו, למעשה מחליפת הפיקניק שלא נחל הצלחה גדולה בארבע שנות חייו. שלא במקרה, הפלטפורמה שתשמש בעתיד הלא-רחוק את האוונסיס החדשה זוכה כאן להצגת בכורה, הגם שאנשי טויוטה מסרבים לאשר זאת בשיחות רשמיות. באותה מידה בערך ניתן לגלות כאן קווים זהים לאופה, גרסה קצרה משמעותית המשווקת ביפן.
מבחינת טויוטה אין חדש. אנשי יחסי הציבור מדקלמים בפעם המי-יודע-כמה שהאוונסיס-ורסו משלב את היכולת של מוביל נוסעים ומכונית סטיישן יוקרתית. כדי להבהיר את הנקודה הם מסתייעים בממד גובה יוצא דופן - 166 ס"מ בלבד ההופכים אותו למיניוואן הנמוך ביותר בקטגוריה. אגב, בסיס הגלגלים דווקא ארוך למדי עם 282.5 ס"מ. בכל מקרה, חיצונית נראה הוורסו קטן במעט ממתחרים כמו האספאס או ה-MPV.

יוקרתי?

המיניוואן החדש יוצע בגרסאות שונות עם חמישה, שישה או שבעה מושבים. ועדיין, כך מציינים בטויוטה, גם כאשר יגיע בתצורה של שלוש שורות מושבים ניצבות, הוא עדיין יציע מקום מכובד למטען. היפנים מדברים על 285 ליטר, כולל תא מתחת לרצפה, אבל במציאות החלל נראה פחות ממרשים.
רושם עז לא הותיר גם חלל הפנים הצנוע במידותיו, למרות שהוא כנראה גדול מזה של הפיקניק, או מתחרים מבוססי-קומפקטיות כמו הזפירה והסטרים. בנוסף, אפשרויות הסידור השונות של תא הנוסעים אינן מציגות חידוש גדול, אך הן אכן יעילות. נכון, סביבת הנהג נאה מבעבר ורמת האבזור עדיפה, אבל מהתרשמות ראשונה נראה שבטויוטה קצת מגזימים בשימוש במושג "יוקרתי" בהקשר לתא הנוסעים.

לא כבד-לא בארץ

האוונסיס-ורסו הוצג עם שני מנועים: 2.0 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה והספק מרבי של 150 כ"ס (כמו באוונסיס), ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל מסילה משותפת המייצר 116 כ"ס ו-25.5 קג"מ החל מ-1800 סל"ד.
בטויוטה טוענים כי מדובר במיניוואן הקל בקבוצתו - כ-1500 ק"ג - אך כמובן שתלוי אל מי הם מתייחסים. בכל מקרה, נתוני הביצועים הרשמיים טובים: הגרסה האוטומטית של מנוע הבנזין מגיעה ל-175 קמ"ש ומאיצה למאה ב-12.1 ש' ואילו עם הדיזל הידני מדובר ב-180 קמ"ש ו-12.5 ש' מעמידה ל-100 קמ"ש). מבחינת מתלים מציע הורסו מבנה אירופאי מקובל של מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור.
מכירות האוונסיס ורסו יחלו באירופה לקראת הקיץ הקרוב. ובארץ? אצל יבואני טויוטה עדיין לא התקבלה החלטה האם להביאו או לא. המחיר הצפוי משחק כאן כמובן תפקיד חשוב. בכל מקרה, לפי היבואן, גם אם אכן יגיע, אין סיכוי ממשי שהאוונסיס-ורסו ינחת כאן לפני שנת הדגם 2003.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה ורסו - מאחור...
...ומלפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים