שתף קטע נבחר

איך זה עובד?

כאלף נערות ונשים צעירות ניגשות מדי שנה למבחני המיון הראשונים לתחרות מלכת היופי של ישראל. על הכתר מתמודדות, בסופו של תהליך ארוך, רק 20 מהן, שזוכות בנוסף לתואר הנחשק בפרסים, טיולים, פרסום וחוויות של פעם בחיים. כל מה שרציתם לדעת על התחרות, ולא העזתם לשאול

תחרות מלכת היופי של ישראל ("Miss Israel") מתקיימת זו השנה ה–52 ברציפות, ומופקת על ידי השבועון "לאשה", מקבוצת ידיעות אחרונות. התחרות היוקרתית הפכה עם השנים לתחרות היופי הלאומית הרשמית של ישראל. הזוכות בה מייצגות את ישראל בתחרויות העולמיות: "מיס תבל", "מיס וורלד", "מיס אירופה", ו"מיס אינטרנשיונל".
מאז נוסדה זכו שתיים ממלכות היופי של ישראל לענוד גם את כתר היופי העולמי הנכסף: בשנת 1976 היתה זאת רינה מור שזכתה בתואר "מיס תבל", ובשנת 1998 לינור אברג'יל, שעשתה זאת בגדול, והוכתרה "מיס עולם".

המלכה שכל אחת חולמת להיות כמוה

כ-1000 נערות בגיל 17 עד 23 מציגות את מועמדותן לתחרות מדי שנה. הן עוברות תהליכי מיון קפדניים, שבסופם נבחרות רק 20 מועמדות סופיות. התחרות עצמה מתקיימת בכמה שלבים, כאשר בשלב הגמר נבחרות ארבעת המתמודדות שנושאות את התארים הרשמיים: "מלכת היופי", "נערת ישראל", "מלכת החן" ו"נערת היופיעשרה".
הקריטריונים השיפוטיים כוללים לא רק נתוני יופי: במערכת השיקולים של צוות השופטים ניתן ביטוי גם לאישיות של המתמודדת, לתחומי העניין שלה, ולגישה האמביציוזית שהיא מפגינה. השאיפה היא לאתר את 'המלכה שכל אחת חולמת להיות כמוה'.

יפות בחופשה

למתמודדות שיזכו בתחרות ממתינים פרסים יקרי ערך: מלכת היופי תזכה במכונית פיז'ו, מתנת "דוד לובינסקי בע"מ", נערת ישראל זוכה בתכשיטי זהב ויהלומים באלפי דולרים, וכל המועמדות האחרות זוכות למתנות רבות מנותני החסויות. גולת הכותרת של תקופת החזרות לתחרות היא הנסיעה הקבוצתית של עשרים המועמדות הסופיות לביקור מרתק באתרים מיוחדים בעולם, מתנת השבועון "לאשה". בשנים האחרונות ביקרו המועמדות בסין, תאילנד, לאס וגאס והודו, והשנה יטוסו להכיר את דרום אפריקה.

יופי עם מטרה

בתשע השנים האחרונות קשורה תחרות מלכת היופי לארגון "וראייטי ישראל", שפועל ותורם לקידומם של ילדים פגועים. מלכת היופי שתיבחר תפעל בשנת כהונתה לטובת ילדי הארגון.

מלכה בשידור חי

מאז 1993 מתאחרת התחרות גם בכל סלון מגורים ישראלי, ומשודרת בשידור ישיר בערוץ 2. מימיה הראשונים של הטלוויזיה המסחרית בישראל זוכה התחרות לאחוזי צפייה גבוהים במיוחד, ובשנים האחרונות היא למעשה התוכנית הנצפית ביותר (עד 40 אחוזי רייטינג). מכאן ההתעניינות הרבה בה - מצד הקהל הרחב, וגם מצד נותני החסות.

חביבת הקהל

בשנתיים האחרונות מופעל במהלך שידור התחרות תא טלמסר, שבאמצעותו יכולים לבחור גם הצופים בבית את "חביבת הקהל", הנערה המצודדת ביותר בעיניהם. החל מהשנה שעברה ניתן להצביע במשאל זה גם באתר המלכות הרשמי ב-ynet. בתחרות האחרונה היה לגולשים משקל רב בבחירתה של קרן שלימוביץ' ל"חביבת הקהל".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ארכיון לאשה
מרים ירון, מלכת היופי הראשונה של ישראל
צילום ארכיון לאשה
צילום ארכיון לאשה
רינה מור נושאת את כתר מיס תבל לשנת 1976
צילום ארכיון לאשה
צילום ארכיון לאשה
לינור אברגיל, האישה היפה בעולם לשנת 1998
צילום ארכיון לאשה
צילום ערוץ 2
אילנית לוי, מלכת היופי של ישראל לשנת 2001
צילום ערוץ 2
צילום ערן יופי כהן
המתמודדות לתואר מלכת היופי לשנת 2001 בצ'ט במערכת ynet
צילום ערן יופי כהן
מומלצים