שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    באש ובמים

    פרארי התאוששו במהירות מהמקלחת הצוננת, רק כדי להוכיח שבימים אלה - אדום הוא הצבע

    היו רגעים בהם המירוץ של פרארי נראה אבוד. למשל כאשר שתי המכוניות החליקו בזו אחר זו מהמסלול לכיוון גדר הבטיחות. למשל כאשר המתינו בעל כורחם בשיירה לעמדת הטיפולים, כאילו היו במוסך מרכזי של יבואן מקומי.
    אבל בגרנד פרי של מאלזיה, כמו תמיד עם מנצחים, המזל הלך איתם. פרארי הייתה כאן כל-כך טובה, מאורגנת ומוכנה, עד כי הצליחה לחפות על טעויות שהיו גומרות עבור קבוצה אחרת את המירוץ כבר בשלבים המוקדמים. ניהול מירוץ מבריק מצד אנשי הטקטיקה, יכולת מעולה של שני הנהגים ובעיקר שומאכר ומכונית, שלפחות כרגע, נראית בפירוש טובה מהמתחרות. ובכושר כזה, מקום שלישי של דייויד קולטארד - שכבר הוביל במירוץ – הוא המקסימום לו יכולים המתחרים לצפות, גם מקלארן.

    לא תמיד

    אולם אם לאחר השתלשלות אירועים כמעט מטורפת נראה הניצחון של פרארי על מקלארן מפתיע, הרי שיום קודם לכן, בתום מקצה הדירוג, היו הדברים פשוטים ובהירים הרבה יותר. המאבק על עמדת הזינוק הבכירה ניטש במהלך המקצה בין האחים שומאכר - מיכאל בפרארי ורלף בוויליאמס המשתפרת עם מנועי ב.מ.וו מתחזקים. בסופו של דבר, בשניות האחרונות, השיג האח הגדול את עמדת הזינוק הבכירה, עם בן קבוצתו באריקלו לצידו ורלף שלישי.
    מלקארן לא היו כלל בתמונה - מיקה האקינן לא יכול היה להשיג יותר ממקום רביעי ואילו חברו לקבוצה, דייויד קולטארד, נאלץ להסתפק במקום שמיני. ביניהם נמצאו יארנו טרולי בג'ורדן, חואן פאבלו מונטויה בוויליאמס וז'אק וילנייב בב.א.ר.

    מתרטב…

    הזינוק לגרנד-פרי המאלזי התעכב לאחר שמנוע הרנו בבנטון של ז'אן קרלו פיסיקלה דמם בסוף הקפת החימום. לקראת יציאה להקפה החימום הבאה סירב מנוע הב.מ.וו בווילימס של מונטויה להתעורר לחיים והוא נאלץ לרוץ לרחבת הטיפולים ולזנק במכונית הרזרבית. עם הזינוק פתח שומאכר היטב בעוד אחיו מסבסב את מכוניתו לרוחב המסלול לאחר קרב על המקום השני עם באריקלו וטרולי.
    קולטארד ניצל את המהומה כדי להחליף מקומות עם האקינן (רביעי ושמיני) ובאורח פלא לא פגעה אף מכונית בוויליאמס של ראלף, שחזר למירוץ. מלפנים פתחו שתי הפרארי פער ניכר כאשר קצת מאחור מתפוצץ מנוע ההונדה בב.א.ר של אוליביה פאניס. לפיצוץ עתיר תמרות עשן זה הייתה השפעה גדולה על מכוניות הפרארי: שילוב של שמן שנשפך על המסלול יחד עם טיפות גשם קלות שהחלו לרדת גרמו לשתי המכוניות להחליק במהירות לכיוון שטחי המילוט.
    אולם בעוד הצופים מנסים להבין מה בדיוק קרה למכוניות האדומות, סחף את המסלול באחת מונסון אסייתי שגרם להצפה רבתי ולהוצאת מכונית קוצבת. הבלגן היה בשיאו: מכוניות החליקו לכל הכיוונים (כולל טרולי, שהוביל לרגע, באריקלו וקולטארד) וגם מי שהצליח להימנע מציפה על המים לא ראה בדיוק להיכן הוא נוהג. גם בפרארי היה בלגן כאשר שתי המכוניות נכנסו יחד לרחבת הטיפולים מבלי הכנה מקדימה של הקבוצה.
    בריקלו המתין יותר מדקה להחלפת צמיגים ורק אז הגיע תורו של שומאכר. אולם באותם רגעים קבלו בפרארי החלטה אמיצה שהביאה להם את הניצחון: רוס בראון, המנהל הטכני, התכונן היטב למבול הזה והבין שמדובר במטר קצר שייגמר חיש קל. הוא החליט לצייד את המכוניות בצמיגי ביניים ולא צמיגי גשם. באותן שניות זה נראה הימור בעייתי כאשר שופטי המסלול עדיין עסקו בספירת הנפגעים. שבע מכוניות פרשו עד אותו שלב, ואת טור המכוניות הובילה עדיין מכונית קוצבת. אגב, בינתיים ניצב בראש קולטארד, המרוויח הגדול מסבב הכניסות לרחבת הטיפולים.

    מתייבש…

    אלא שברגע בו פינתה המרצדס הקוצבת את המסלול, התברר עד כמה היה ההימור מחושב. כאשר התעשתו הקבוצות מן הבהלה התגלה שחצי מהמסלול יבש עדיין, וגם החלק הרטוב מתייבש לאחר שנסגרו ארובות השמיים.
    שומאכר לא בזבז זמן. הוא התנהל אמנם במקום ה-11, אך כאשר ירדה המכונית הקוצבת מהמסלול בהקפה העשירית, החל מטפס יחד עם בריקלו כאילו היו נהגי הפרארי במירוץ משל עצמם. האדומות עקפו בקלילות כל יריב שנקרה על דרכם, כולל האקינן המתוסכל.
    כך קרה שחמש הקפות לאחר ההזנקה מחדש עבר שומאכר את קולטארד ללא קושי ונטל את ההובלה. יתרונו בחוד היה ברור ומשכנע ורק תקלה יכולה הייתה לעצור אותו. אך ביום כזה מוצלח תקלות פשוט אינן קורות. כך גם באריקלו שסיים שני ולא הסתכן אפילו פעם אחת על-ידי קולטארד שסיים אחריו, למרות ההפרש הקטן בסיום.
    בינתיים התנהל מאחור קרב עז על המקום הרביעי בין ראלף שומאכר, מיקה האקינן, היינץ הראלד פרנצן ויוס וורסטפן, ההולנדי שחזר עם ארווס. וורסטפן שנע בין המקומות הרביעי והחמישי התגלה כאגוז קשה אותו האקינן לא הצליח לפצח ובגלל ניסיון עקיפה לא מוצלח אף איבד מקום לפרנצן.
    בסופו של דבר עבר האקינן את וורסטפן ברחבת הטיפולים, אך אז כבר היה פרנצן שסיים רביעי לפניו, כמו-גם רלף שומאכר. בהקפות האחרונות התעורר האלוף לשעבר מפינלנד כדי לקבוע את סדרת הקפות המהירות במירוץ, אך לאחר קרב קשה עם שומאכר "הקטן" נאלץ להסתפק במקום השישי.
    בסופו של יום חייב הניצחון הגדול של פרארי להדליק אור אדום אצל מקלארן, שנראתה במהלך כל סוף השבוע שלא במיטבה. אגב, ניצחון שישי ברציפות לשומאכר, לאחר זינוק מהעמדה הבכירה, מכניס אותו לספרי ההיסטוריה.

    המירוץ במלזיה

    1. מיכאל שומאכר - פרארי
    2. רובנס באריקלו - פרארי
    3. דייויד קולטארד - מקלארן
    4. היינץ הראלד פרנצן - ג'ורדן
    5. ראלף שומאכר - וויליאמס
    6. מיקה האקינן - מקלארן

    אליפות היצרנים

    1. פרארי - 30 נק'
    2. מקלארן - 11 נק'
    3. ג'ורדן - 5 נק'

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אין כמו ניצחון...
    ...נוסף
    להאקינן נותר להתחבא מפני הגשם
    לפרארי נותר לחגוג
    עוד גשם
    עוד כוח
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים