שתף קטע נבחר

ה-C5, כמעט אצלנו

מכונית הדגל החדשה של סיטרואן מחממת מנועים, בינתיים מתפרסמים גם המחירים. יכול היה להיות גרוע יותר...

בתחילת יוני, בעוד כשבועיים ימים, יחנכו יבואני סיטרואן, חברת לובינסקי, אולם תצוגה מרכזי חדש עבור היצרן הצרפתי. מהלך זה יסמן הגדרה ברורה עוד יותר של הפרדת מותג סיטרואן ופיז'ו, חברת האם.
כזכור, הכוונה היא להפריד בהמשך בין אולמות התצוגה ברחבי הארץ, צוות המוכרים ואפילו חלק ממערך השיווק. ולמה זה כל-כך מעניין אותנו? פשוט מאד. את פתיחת האולם החדש ינצל היבואן להשקת ה-C5, ספינת הדגל החדשה של סיטרואן המיועדת להחליף בארץ את הקסנטיה. דגמים ראשונים לתקינה של ה-C5 כבר הגיעו, ובסוף מאי, כך מבטיחים לנו, יגיע משלוח ראשון.

מחירים תחרותיים

כך תפתח המשפחתית הגדולה (מאוד) של היצרן הצרפתי את שנת הדגם 2002 של היצרן בארץ, ותהיה ללא ספק החדשה המסעירה ביותר בשנה הקרובה. ה-C5 תגיע בתחילת הדרך במבחר של שלושה מנועי בנזין - 1.8 ליטר עם הספק מרבי של 117 כ"ס, 2.0 ליטר המייצר 137 כ"ס או ו-3.0 ליטר V6 עם הספק מרבי של 210 כ"ס.
בהיצע של ה-C5 ניתן יהיה לגלות שלוש רמות גימור. ה-SX תהיה רמת הגימור הנמוכה מכולן, אם כי אף היא תציג חבילת אבזור מכובדת. לזו ניתן יהיה להוסיף את מה ש"הסיטרואנים" מכנים Pack – חבילה שמחירה כ-8,000 שקלים הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, חיישן חנייה, מראות מתקפלות ומוטות בעת נסיעה לאחור, הדלקת תאורה אוטומטית וחישוקים קלים. לבסוף תוצע גם האקסקלוסיב היוקרתית, רק ב-3.0 ליטר.

המחיר

אפשר בהחלט לזקוף לזכות סיטרואן מחיר החדרה סביר של 117,000 שקלים עבור גרסת ה-1.8 ליטר הבסיסית. אגב, מחיר זה יכניס את ה-C לקבוצה 3 של שווי ערך גם כאשר היא תגיע ברמת גימור גבוהה עוד יותר. ואפרופו, לאותה קבוצה תיכנס גם גרסת ה-2.0 ליטר ברמת אבזור SX עם תג מחיר דומה - כמה אגורות פחות מ-125,000 שקלים.
אגב, גם כאן מדובר בתג-מחיר תחרותי, בעיקר בהתחשב ברמת האבזור הגבוהה למדי גם ב-SX הרגילה. מלבד אבזור חשמלי מקובל אתם רשאים לצפות למערכת שמע (רדיו-דיסק), בקרת אקלים מכאנית, מחשב דרך וציוד בטיחותי עשיר הכולל ABS, EBD (חלוקת כוח בלימה) ו-Assist (סיוע בבלימת חירום), כמו-גם שש כריות אוויר - ארבע קדמיות ושני וילונות.
בפסגת היצע ה-C5 תעמוד כאמור גרסת ה-3.0 ליטר המפוארת שתעלה בסביבות ה-186,000 שקלים. זו תכלול, בין היתר, גם ריפודי עור ותפעול חשמלי למושבים. מאוחר יותר תגיע גם גרסת HDI אוטומטית של המכונית עם מנוע -2.0 ליטר טורבו-דיזל 110 כ"ס. זו תעלה 140,000 שקלים בגרסה אוטומטית-רגילה או 148,000 שקלים עם חבילת אבזור.
ועוד דבר, או שניים. יש לזכור שעם מנוע ה-1.8 ליטר מצוידת ה-C5 במערכת מתלים פשוטה יותר ואקטיבית פחות. זו אינה משנה את קושי המתלה, אך יודעת לשנות את גובה המרכב בהתאם למהירות. בנוסף, רצוי שתדעו, כל הגרסאות יצוידו בתיבה אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני.

וחדשות גם בקסארה

אחרי שהביאו את מנוע ה-1.6 ליטר 16 שסתומים לקסארה האוטומטית, עתידים בסיטרואן להרחיב את המבחר עם גרסה חשובה נוספת. מדובר בקסארה HDI האוטומטית החסרה כל כך במבחר של סיטרואן בארץ. בניגוד ל-HDI הידנית שמשווקת כאן עם מנוע ה-90 כ"ס, הרי שהאוטומטית תוצע במהדורת ה-110 כ"ס. לפחות בתחילת הדרך לא תוצע הקסארה טורבו-דיזל האוטומטית בגרסת הסטיישן.
כן תחדש סיטרואן את ייבוא גרסת ה-2.0 ליטר 137 כ"ס, אקסקלוסיב. זו הגיעה במהלך שנת הדגם 2001 בכמות מוגבלת (80 יחידות) ואזלה במהירות בשל מחיר תחרותי, שהיה עדיין בתחומי קבוצה שתיים לחישוב שווי ערך רכב. עם עליית מחירים של 3% בכלל מבחר דגמי סיטרואן, תעלה גרסה זו 102,000 שקלים. זהו עדיין מחיר תחרותי אבל יציאה מקבוצה שתיים תקשה עליה את התחרות בציי הרכב.
לגבי גרסת המיניוואן של הקסארה, אין עדיין תאריך נחיתה סופי. היבואן מקווה שזה יקרה השנה ואולם כלל לא ברור אם ומתי תהיה הגרסה האוטומטית של הפיקאסו מוכנה.
בכל מקרה שנת הדגם 2002 גם תשמש כהכנה לתקופה משמעותית עוד יותר. זאת משום שבמהלך שנת הדגם 2003 צפויות להגיע ארצה ה-C3, סופר-מיני חדשה שתתבסס על פלטפורמת ה-206, וה-C6 מכונית הדגל העתידית הגדולה של היצרן הצרפתי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-C5 תגיע בקרוב...
ואולי גם הסטיישן?
הקסארה מצדה, תזכה לחידושים מעניינים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים