שתף קטע נבחר

ה-Z בדרך

סיכויי התחייה העתידית של רובר תלויים יותר מכל בגרסאות ספורטיביות חדשות. הגיע הזמן לכך, גם בארץ…

כזכור, המאמצים הגדולים שמשקיעה רובר כדי לשרוד בתקופה כה קשה, מתבטאים בהצגת מבחר דגמים ספורטיבי חדש תחת הכינוי MGZ. מכוניות אלה, הנושאות את השם רב המשמעות ואפוף ההילה, הן בעצם אלה שתידרשנה ליצור תדמית חדשה ליצרן הבריטי. תדמית שהיא לא פחות ולא יותר סם חיים הכרחי לרובר.
לכן, משמח מאד לדעת כי חברת המזרח, יבואנית רובר לישראל, מתכננת להביא גם לכאן חלק מגרסאות אלה. זאת בעיקר כדי להפיח חיים באולם התצוגה, למשוך בדרך כלשהי לקוחות חדשים ולשפר את התדמית. המועד המתוכנן - עוד בשנת הדגם 2002.

כוח Z

תערוכת ז'נבה הייתה אירוע החשיפה הרשמי לדגמים הספורטיביים החדשים, כולם על בסיס דגמים מוכרים של היצרן וכאמור תחת השם אם ג'י Z: ה-ZR מבוססת על ה-25, ה-ZS על ה-45, וה-ZT על ה-75. כל אחת תוצע בשלוש רמות. הראשונה תציע שיפור קוסמטי בלבד הכולל ספוילרים, חצאיות, פנסי ערפל, גריל ופגושים אגרסיביים. השנייה תציע שיפורי מתלים והעלאת הספק המנוע (בנוסף לקוסמטיקה המוזכרת), ויהיו גם כאלה שיותאמו באופן קיצוני במיוחד לנהיגה ספורטיבית. אלה האחרונות אגב יזוהו באות X.
בשלב זה לפחות מעדיף היבואן המקומי לדבר על רמת הביניים, שהן למעשה גרסאות "חמות" לדגמים מוכרים שהוצגו בז'נבה. כרגע נראה שלארץ תגענה ה-ZS160 (רובר 25), שתתאים לקהל צעיר יותר וה-ZT 200 (רובר 75) הבוגרת והמהודרת יחסית. היבואן פחות נלהב מסיכויי הגעת ה-ZS (רובר 45), בעיקר מכיוון שלדעתו היא תתאים פחות לקהל היעד של מכוניות ספורטיביות בארץ - הן מבחינת מחיר, הן מבחינת מראה.

יותר כוח

ל-ZS160 הקטנה שבחבורה מנוע 1.8 ליטר המוכר של רובר, עם תזמון שסתומים משתנה ו-160 כ"ס. הביצועים? זינוק מ-0 למאה קמ"ש ב-7.5 ש' בלבד ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. ל-ZT יש 195 כ"ס שמייצר מנוע ה-V6 המוכר והמשופר. רובר מבטיחים מהירות מרבית של 230 קמ"ש וזינוק קלאסי שיארך לא יותר מ-7.5 ש'.
שלא במפתיע, בשתי גרסאות אלה לא תוצע תיבת הילוכים אוטומטית, מה שעלול כמובן לפגוע בסיכויי ה-ZT הגדולה אצלנו. בכל מקרה, הגעת שני הדגמים החדשים תלויה בעיקר במחיר שייקבע בין היבואן ליצרן. כדאי רק להזכיר לחברת המזרח, במקרה ואינה יודעת (והיא כן, בטוח…) כי רובר נמצאת כרגע במקום בו ניתן ללחוץ – והרבה…
מעבר לכך, כבר בחודש יולי הקרוב, יגיעו דגמי ה-25 וה-45 משנת הדגם 2002 לארץ. אלה אינם מציגים שינויים כל שהם. הרובר 75 2002, שייצורה הועבר לאחרונה למפעל בלונגברידג', תגיע בספטמבר ומקורות בבריטניה מדווחים על שיפור משמעותי באיכות המוצר בדגמים החדשים, אחת הבעיות עמן נאלצה רובר להתמודד בעבר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-ZS. תגיע, עם 160 כ"ס
ה-ZT. למנהל הממהר
ה-ZR תישאר כרגע בבריטניה...
אבל ה-45 תגיע
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים