שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מזארטי נפטרת מהגג

    הספיידר החדשה של מזארטי היא הרבה יותר מסתם גרסה פתוחה ל-GT3200

    הצגת מכונית חדשה של מזראטי היא אירוע נדיר למדי, ובדרך כלל גם מרגש. אחרי הכל השם האיטלקי עם הצלצול המתגלגל נחשב עדיין לאחד הנחשקים ביותר על ידי חובבי ההגה, והוא נמצא כעת בשיוא של תהליך התחדשות. הרנסנס של מזראטי החל לפני שלוש שנים עם הצגת המזראטי GT3200, שסימנה עידן חדש למותג האיטלקי והמעבר לשיטת פרארי, שעושה חיל.
    וכעת מגיעה תורה של המכונית הבאה בתור, הלוא היא ה-GT3200 ספיידר. לכאורה מדובר בגרסה פתוחה למכונית הקופה היוקרתית אלא שהספיידר היא למעשה הרבה יותר מזה. הבשורה החשובה ביותר מאחורי מכונית זו היא חזרתה הקרובה של מזראטי לשוק האמריקאי הכל-כך חשוב מבחינת מכירות. לא פחות חשוב מכך הוא שלל החידושים הטכניים שרואים אור בספיידר: זה מתחיל במנוע ה-V8 החדש של מזראטי, ממשיך אל מבנה שונה למכללי העברת הכוח, תיבת הילוכים חדשה ומסתיים במראה מעודכן לאחוריים. וכל החידושים האלה יגיעו תוך מספר חודשים גם ל-GT3200. גם תהליך הסבת הקופה לספיידר לא היה שגרתי. מזראטי לא רק הסירה את הגג אלא גם קצצה 22 ס"מ מבסיס הגלגלים שלה.

    המנוע

    במקום מנוע ה-V8 מוגדש הטורבו הוותיק של הקופה, שנפחו היה 3.2 ליטר, מצויידת הספיידר ביחידת V8 קלה וגדולה יותר בנפח 4.2 ליטר. מנוע זה אינו מצויד במגדש ובכל זאת מייצר הספק עדיף על קודמו- 390 כ"ס ב-7000 סל"ד (לעומת 370 כ"ס ב-6250). המומנט מעט נמוך יותר אך עדיין מרשים עם 46 קג"מ. ואולם ההבדל לעומת הקופה, שוב אינו מסתיים כאן. כי בספיידר עברה תיבת ההילוכים לאחור ממש לפני הדיפרנציאל ולטובת חלוקת משקל עדיפה (בקופה "יושבת התיבה מאחורי המנוע").
    עוד שינוי מעניין הוא הצעת תיבה חצי אוטומטית עם מצמד-אלקטרו הידראולי עם מנגנון הסלספיד של מגנטי מארלי שפותח במקור עבור פרארי. התיבה מכונה קמביוקורסה. כן מצויידת המכונית במערכת חדשה של בולמים מתכווננים אלקטרונית שאמורים לשנות את תפקודם בהתאם לתנאי הדרך. כקינוח מציגה המכונית מראה חדש לחלק האחורי.

    הציפיות

    במזראטי מתכוונים למכור ב-2002 3500 מכוניות שיתחלקו ביחס של 55/45 בין הספיידר לקופה. הספיידר, למי שבאמת מתעניין, תהיה יקרה מעט מהקופה שעולה באירופה כ-90,000 דולר. כאמור כל החידושים האלה, למעט כמובן קיצור בסיס הגלגלים, יגיעו אל ה-GT3200 אחרי שתעבור מתיחת פנים משמעותית ביותר. הגרסה החדשה תכונה כנראה GT4200 ותוצג בתערוכת דטרויט. הספיידר תוצג כבר בחודש ספטמבר הקרוב בתערוכת פרנקפורט.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מזארטי ספיידר...
    כמו GT3200...
    אבל לא ממש
    מי שירצה יוכל לקבל גם תיבה חצי אוטומטית
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים