שתף קטע נבחר

 

בזק בינלאומי: המתחרות שלנו מגבילות שיתוף קבצים

נציגי המכירות של בזק בינלאומי טוענים כי החברות המתחרות מגבילות את הגלישה ותוכנות שיתוף קבצים ומשקרות ללקוחות שלהם. בזק בינ"ל: מקור המידע בלקוחות ובפרסומים בתקשורת

מלחמת השמצות או אמת לאמיתה? נציגי מכירות של ספקית האינטרנט בזק בינלאומי טוענים בפני לקוחות הפונים אליהם, כי ספקיות האינטרנט המתחרות מגבילות את הגלישה שלהם, וכן משקרות ללקוחות שלהן על כך ומטעות אותם.

 

התחרות הקשה קלעה את ספקיות האינטרנט למצוקה. מחירי חבילות הגלישה באינטרנט המהיר זהים בכל החברות. לכל היותר, מדובר בהפרשים בשקלים בודדים לחודש. במסגרת המאבק על כל לקוח, נציגי השירות של כל החברות לא מהססים לטעון נגד טיב השירות ומהירות המענה של המתחרים, ולא שוכחים לזרוק כמה מילים רעות על איכות השירות שלהן. כמובן שכל חברה טוענת כי השירות שלה הוא האיכותי ביותר.

 

"אנחנו היחידים שלא חוסמים"

גולשים ישראלים מעלים טענות על הגבלת תוכנות שיתוף קבצים זה מספר חודשים. הכוונה אינה לחסימה מוחלטת של תוכנות ופרוטוקולים לשיתוף קבצים כמו ביטורנט או eMule אלא להגבלה של קצב ההורדה על מנת לייאש את הגולש ולהפחית את העומס על תשתית הרשת של הספקיות. על פי הערכות, תעבורת שיתוף קבצים  מקיפה יותר מ-70 אחוזים מהפס של ספקיות האינטרנט.

 

נציגי השירות של בזק בינלאומי טוענים כי היא הספקית היחידה שאינה חוסמת פורטים - כלומר, אינה מגבילה גלישה של תוכנות שונות, ולמעשה לא מגבילה את הגלישה ואת שיתוף הקבצים. מבדיקת ynet עולה כי הנציגים עוד טוענים כי החברות האחרות כן עושות כך אך מוסרות מידע מוטה ללקוחות המתקשרים להתעניין בחבילות גלישה, זאת לאחר מספר שיחות אקראיות למוקד המכירה. 

 

נציגה אחת טענה כי החברות האחרות אף מסתירות את דבר החסימה ומוסרות מידע שגוי ללקוחות מתעניינים. בשיחה עם ynet אמרה הנציגה: "כל החברות האחרות חוסמות פורטים". נציג אחר אמר לנו כי אינטרנט זהב מבצעת חסימה כזאת. האזינו לחלקים משתי שיחות שביצענו באמצעות הנגן הבא (עיוותנו את קולם של הנציגים על מנת למנוע את פיטוריהם). 

 

 

תגובות

מבזק בינלאומי נמסר: "כחברה מובילה, בזק בינלאומי גאה על עובדת היותה מספקת את את איכות הורדת הקבצים הטובה בישראל. כל מידע אחר הנוגע לספקיות האחרות שלכאורה נמסר על ידי נציגי החברה, מקורו יש לשער מחד בחשיפתם היומיומית של נציגי החברה לתלונותיהם הרבות של לקוחות המתחרים בנושא ובהם של צרכנים רחבי פס 'כבדים', ומאידך לפרסומים הרבים שהיו בכלי התקשורת וב-ynet בראשם אודות ההגבלות שמטילות הספקיות האחרות על לקוחותיהם בנושא".

 

מאינטרנט זהב נמסר: "בזק בינלאומי, אשר אינה מצליחה להדביק את הפער באיכות הגלישה ואת החדשנות הטכנולוגית של אינטרנט זהב, נוהגת באסטרטגיה של הכפשת המתחרה. הדברים שלה כלל אינם ראויים לתגובה".

 

מנטוויז'ן בחרו שלא להגיב.

 

התייחסות לתגובה של בזק בינלאומי

לפני מספר חודשים פרסמנו ידיעה ובה סיפרנו על תלונות של גולשים על חסימות פורטים בחברת ברק,

 תלונות שהוכחשו על ידי החברה. נציין כי אף אחד מהנציגים של בזק בינלאומי עמם דיברנו השבוע לא התייחס ספיציפית לפרסומים שלנו או לפרסומים בתקשורת בכלל לגבי חסימות.

 

נציגה אחת הסבירה לנו כי "אנחנו מכירים טכנית את הדברים", כששאלנו אותה איך היא יודעת שהחברות האחרות מבצעות חסימות.

 

כמו כן, התייחסנו בעבר גם לניתוק משתמשים כבדים הצורכים רוחב פס גבוה בנטוויז'ן ובאינטרנט זהב, אך אין קשר בין כך לבין חסימה של פורטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יש חסימת פורטים?
צילום: index open
מומלצים