שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קידום אתרים ב-10 ימים: תגיות
    מהן תגיות טקסט, מהן תגיות מטא ומה ההבדלים ביניהן? האם זה נכון שיוכלו לקדם את האתר שלכם למיקומים גבוהים? בכתבה הזו בסדרה נעשה קצת סדר בבלאגן

    "תגיות" (Tags), אם לפשט, הן מילים המשמשות כדי לתאר דפים באתר שלנו. חשוב להבדיל בין שני סוגי תגיות:

    • תגיות טקסט
    • תגיות HTML

     

    תגיות טקסט משמשות כדי לתאר תוכן של דפים באתר באופן שגלוי לגולש. אנחנו מכלילים, כמובן, כי ישנו שימוש בקונספט של התגיות גם במקומות אחרים
    (למשל: אפשר לצרף אותן ל-Bookmarks בפיירפוקס). בכל אופן, לענייננו: תגיות הן מילים וביטויים שיופיעו לצד התוכן שלנו ויקשרו לדפי-תגית מיוחדים. נחזור אליהן בהמשך.

     

    תגיות HTML מופיעות בקוד הדף ורובן אינן גלויות לעין בזמן הגלישה באתר. יוצאת הדופן היא תגית הכותרת (Title tag), שמופיעה בראש הדף ובתוצאות החיפוש. תגיות אחרות, המכונות תגיות מטא (Meta Tags), נועדו עבור מנועי החיפוש בלבד.

     

    תגית המטא הידועה ביותר, ה-Meta Keywords, משמשת כדי לציין מהן מילות המפתח של הדף. Google מתעלם ממנה, בגלל שימוש היתר שנעשה בה על-ידי מקדמים בעבר הרחוק.

     

    חשובה בהרבה תגית התיאור, ה-Meta Description, שמוצגת על-ידי Google בתוצאות החיפוש. תוכן התיאור עשוי להשפיע על הסיכוי שתקבלו קליק ולכן כדי לכתוב אותו נכון: תכליתי, אינפורמטיבי, באורך של 20-25 מילים (ולא יותר מ-160 תווים כולל רווחים בסך-הכל).


     

    תגית התיאור בתוך קוד הדף

     

    שימו לב ש-Google נוהג להדגיש מילות מפתח מהשאילתה של הגולש בתוך התוצאות, לכן אם התיאור שלכם יכלול את המילים הרלוונטיות הוא יבלוט יותר בדף תוצאות. שימוש במילות המפתח בכותרת וגם בתיאור (כמו בדוגמא) עשוי להגדיל את שיעור הקליקים (CTR) שלכם:


     

    מילות מפתח מודגשות בתוך תגית התיאור וכותרת הדף, בתוצאות חיפוש ב-Google.

     

    תגיות מטא אחרות

    ישנן תגיות תקניות נוספות כמו תגית המחבר (Author) או תגית השפה (Language). אם להכליל, אפשר לומר ששימוש בתגיות הללו לא מזיק אבל לעיתים רחוקות הוא נחוץ. לעומת זאת, ישנן תגיות מיוחדות של Google, שדווקא עשויות להיות חיוניות:

     

    Meta Robots - מהווה תחליף או השלמה לקובץ ה-Robots.txt, ומאפשרות לומר ל-Google כיצד לזחול באתר ואיזה דפים לא להכניס לאינדקס (למשל, דפי מערכת הניהול של האתר).

     

    Canonical tag - נועדה למנוע מצבים של תוכן כפול (נושא שנגיע אליו בהמשך סדרת הכתבות). הרחבה עליה אפשר למצוא בבלוג הרשמי של Google, תחת הפוסט Specify Your Canonical.

     

    לקריאה נוספת: 

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "קידום אתרים ב-10 ימים: תגיות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים