שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קידום אתרים: מפת אתר (XML Sitemap)
    מפת אתר מבוססת XML תעזור ל-Google להכיר את האתר שלכם טוב יותר ותעזור לכם לקבל יותר תנועה - לא מסובך אבל חשוב מאד

    כדי להישאר מעודכן Google נוהג לסרוק את כל הרשת, על בסיס קבוע, כל הזמן. זו פעולה שדורשת זמן והקצאה מתמדת של משאבים גדלים והולכים, ולכן אחד הדברים הטובים שתוכלו לעשות הוא להעניק ל-Google תנאים נוחים ככל האפשר ל"זחילה" (Crawling) באתר שלכם.

     

    זה לא סוד ש-Google נותן עדיפות לאתרים קלים, בעלי זמן תגובה מהיר, שאינם מבזבזים את זמנם של הגולשים ואת זמנו. אם האתר שלכם אינו נוח לזחילה, הוא לא יבזבז עליכם יותר זמן אלא פשוט יעזוב באמצע.

     

    אתם, רוצים כמובן שגוגל יזחל באתר שלכם בקלות ובנוחות, יזהה כל דף חדש וכל עדכון בתוך זמן קצר ככל האפשר, ויידע להזרים תנועה לתכנים החדשים שלכם - ולא לאלו של המתחרים. Google, ומנועי חיפוש אחרים, גם אוהבים "טריות" (Freshness). דפים חדשים, לינקים חדשים, ואפילו תגובות חדשות שהמבקרים באתר שלכם מוסיפים, עוזרים לכם לקבל יותר תשומת לב ודירוגים טובים יותר בתוצאות החיפוש. בקיצור: עשו לגוגל חיים קלים והוא יצ'פר אתכם.

     

    כדי לא לבזבז את זמנו של Google, כדאי להקפיד על כל הכללים שכבר הזכרנו בכתבות הקודמות בסדרה: שימוש בשירות איחסון (Hosting) טוב, התבססות על מערכת ניהול תוכן (CMS) יעילה ומדובגת, יצירת דפי תוכן קלים (שימו לב לנפח התמונות, למשל) וניווט פנימי פשוט ויעיל שבו כל דף נמצא - בשאיפה - במרחק של שני קליקים לכל היותר מדף הבית.

     

    אבל אפשר להקל על Google אפילו יותר אם מקפידים להשתמש במפת אתר XML-ית.

     

    חשוב לשים לב ולא להתבלבל בין מפת אתר מבוססת XML (שתכונה בדרך-כלל XML Sitemap או Google Sitemap) לבין מפת אתר מהסוג הישן, מבוססת HTML, שהיא בעצם דף של קישורים לדפים החשובים באתר בסגנון "תוכן עניינים".

      


    XML Sitemap Generator בפעולה.

     

    מפת XML לא מיועדת לגולשים אלא ל-Google, והיא אמורה להכיל הפניות לכל דפי האתר (אם כן מדובר באתר גדול מאד אז משתמשים בכמה XML Sitemaps). היא מאפשרת ל-Google להכיר את כל האתר שלכם תוך שבריר שנייה, ותאפשר לו לזהות שינויים ועדכונים בעתיד. לכם היא מאפשרת לומר לגוגל אילו דפים חשובים יותר ואילו פחות, מה תדירות העדכון האופיינית של דפים קיימים ועוד.

     

    מפת ה-XML צריכה להיכתב בהתאם ל"פרוטוקול" מיוחד (נכון לעכשיו, Sitemap Protocol 0.9) שיש לו תחביר ברור שיאפשר לכם ולגוגל לדבר באותה שפה. לא מסובך ללמוד את התחביר ולהשתמש בו, אבל מובן שאין טעם ליצור "ידנית" מפת XML לאתר גדול.

     

    ישנם שירותי רשת שונים, דוגמת XML Sitemaps Generator, שייצרו עבורכם מפת אתר XML-ית, לפעמים גם בחינם. אפשרות טובה יותר: ברוב מערכות ניהול התוכן אפשר ליצור מפת XML אוטומטית, באמצעות תכונה מובנית או תוסף (Plug-in). אחרי שיצרתם כזו והעליתם לאתר, תוכלו להשתמש בשירות Google Webmaster Tools (תחת "Sitemaps", במפתיע) כדי לספר על כך ל-Google.

     

    לקריאה נוספת:

    About Sitemaps – מאמר קצר, תמציתי וחיוני של Google על XML Sitemaps.

     

    Sitemaps.org – האתר ה"רשמי" של מפות ה-XML, שמציג ומדגים את השימוש בפרוטוקול.

     


    אחרי שיוצרים מפת אתר כדאי לספר עליה ל-Google באמצעות ה-Webmaster Tools. 

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים