שתף קטע נבחר

מעבר חציה בכביש סואן? עדיף שלא יהיה

עיריית תל אביב החליטה שלא לסמן אזור המיועד לחציית רחוב סואן במיוחד, למרות שהקימה את כל התשתית הנדרשת. במקום, הציבה במקום רק תמרורי הכוונה עבור הנהגים והולכי הרגל. הטענה - כך יזהרו הולכי הרגל שבעתיים

אחוז הולכי הרגל בין הרוגי תאונות הדרכים בישראל, הוא מהגבוהים בעולם. אחוז הולכי הרגל הנהגים בתחום העירוני, גבוה במיוחד, באופן טבעי. אלא שנראה כי הסטטיסטיקה הזו אינה עומדת תמיד בראש סדרי העדיפויות של האחראים על הבטיחות בדרכים בעיריית תל אביב.

 

בשנים האחרונות ביקשנו מדי פעם את התייחסות העירייה למעברי חציה שאינם מסומנים כראוי, ובאופן עקבי קיבלנו תשובות שבמקרה הטוב הבטיחו טיפול בשלב מאוחר יותר. במקרים אחרים, לא נרשם טיפול כלל. צפו בסרטון המצורף, ונחשו מה תגובת העירייה:

 

נתקלתם במפגעים נוספים? דווחו למישל: safewheels@y-i.co.il

 

  

תגובת עיריית תל-אביב-יפו: משרד התחבורה אישר במספר צירים ראשיים, מעברי חציה עם תמרור בלבד ללא סימון. לפי ההנחיה, במעבר החציה מוצב תמרור ללא סימון, כך שהנהג מודע לתמרור והולך הרגל זהיר יותר בחצייתו את הכביש.

 

ואנחנו אומרים: כבר שמענו את הטיעון הזה בעבר, וגם הפעם הוא אינו משכנע. נהג רכב לא יהיה פחות מודע למעבר הולכי רגל על הכביש, אם מעבר החציה יהיה מסומן בבירור, בעיקר כשבנוסף לכך יש תמרור מזהיר ובולט ותאורה הולמת. ולממציא הטענה כאילו הנהג יהיה מודע יותר לתמרור אם לא יהיה מעבר חציה, והולך הרגל יהיה יותר זהיר אם לא יסומן המעבר על כביש סואן, צריך להעניק פרס מיוחד - "מלך האיוולת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ואיפה מעבר החציה?
צילום: רותם פלדנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים